dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie o perony na stacjach woj. świętokrzyskiego



Do Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego

Pytanie o perony na przystankach i stacjach woj. świętokrzyskiego

Drodzy Państwo,

Jakie plany ma UMWŚ  w sprawie naprawy peronów i oświetlenia przystanków osobowych i stacji na linii kolei pasażerskiej z Kielc do Tarnobrzegu? Są to stacje na południu województwa  świętokrzyskiego i na terenie woj. podkarpackiego. Podaję każdy z przystanków.

Zestawienie : lista na podst. bazakolejowa.pl- z uwagami redakcji:

Włoszczowice
Stacja obsługiwała ruch pasażerski do 18 kwietnia 2005. Obecnie odbywa się tu tylko ruch towarowy. Czy perony będą odremontowane?

Chmielnik Buski
- czy PKP PLK wraz z urzędem miejskim mogłyby wykonać nowe centrum przesiadkowe pociąg- autobus pod mostem drogowym nad torami, przy ul. Cisowej, w stronę ulicy Kalinowej?

Raczyce (mijanka) 
Nasyp peronowy nieużywany, niezdatny do eksploatacji.
(info: Timon, 13-08-2013)
- czy jest możliwy nowy peron bliżej centrum wsi?
Obecny peron mógłby byc odtworzony dopiero w przyszłości jako przystanek Januszowice.

Grzymała- proponowany nowy przystanek pasażerski.
Tuczępy- proponowana nazwa nowego przystanku w Podlesiu.

Grzybów. Stacja od 2013 roku nieczynna w ruchu pasażerskim.Jedyny peron to wysypowy z dwoma krawędziami. Zarośnięty.(info: Kamil, 24-02-2010). Proponuje się odchwaszczenie i naprawę peronu.

Staszów. Jeśli chodzi o budynek dworca nie jest on zdewastowany. Natomiast płyta peronu wyspowego oraz wiaty przypominają trawnik lub dobrze zarośniętą łąkę. Wiaty przystankowe przedstawiają również obraz nędzy i rozpaczy. Przed dworcem na placu znajduje się czynny sklepik spożywczy.
Wejście na perony od strony płyty dworca PKS uniemożliwia siatka. (info:Sajan, 2007-11-02) 
Propozycja: wszystkie 3 krawędzie peronowe byłyby doprowadzone do porządku.

Staszów Centrum- nowy przystanek bliżej centrum miasta, przy ul. Wojska Polskiego, z wykorzystaniem mostu nad rzeką jako rodzaju dojścia do peronów/ przejścia podziemnego.

Staszów Osiedle Wschód- nowy przystanek bliżej największego osiedla miasta, przy ul. Kołłątaja.

Strzegomek- brak danych. Od 09.12.2012 roku przez stację kursowały sezonowe pociągi pasażerskie relacji Przemyśl Główny – Wrocław Główny oraz Kielce – Przemyśl Główny.

Osiek Staszowski- peron jest silnie zarośnięty. Pytaliśmy w UM, czy gmina wspiera pomysł przywrócenia ruchu i modernizacji przystanku kolejowego Osiek? Kursowałyby pociągi:
- do Kielc trasą p. Staszów, do Tarnobrzegu p. Chmielów.
Linia 70 Włoszczowice – Chmielów koło Tarnobrzega byłaby wykorzystana dla ruchu regionalnego. Wg Wikipedii Osiek Staszowski to zniszczony i nieużywany przystanek osobowy w Osieku, w powiecie staszowskim.

Stary Łążek  - Nie ma śladów po żadnym peronie dla pociągów osobowych.
(info: Łukasz Garbacz, 26-07-2014)

Chodków
Opis ogólny: Gdyby nie to, że na stacji jest kilka torów i gdyby nie obecność dawnych lamp to trudno byloby dzis dotrzec na stacje, podejrzewam ze istnialy tu kiedyś jakies budynki, ale dzisiaj nie ma nic... kawałek dalej (0,5 km.) znajduje sie ladownia przy wiadukcie(Str. Łążek) (info:
Bartek Jaszczur, 2006-07-11)
Opis infrastruktury: 4-5 torów w większym stopniu zarośnięte... (info:
Bartek Jaszczur, 2006-07-11)

Nagnajów- proponowany nowy przystanek przy moście nad Wisłą i Wisłostradzie. Odbudowa dawnego przystanku w innym miejscu.

Chmielów koło Tarnobrzega
W latach 1990-91 przebudowa stacji: budowa peronu, wiat peronowych, elektryfikacja stacji. (info: Bogdan Samojeden, 2005-03-13)
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 00:53. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie o perony na stacjach woj. świętokrzyskiego

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery