Koleje samorządowe w Polsce- komentarze
Komentarze czytelników w Gazecie Wyborczej
diaskop29.11.2018, 08:33
Koleje marszałkowskie są dla lokalnej społeczności. Na swojej stacji widzę stare kilkudziesięcioletnie EZT Przewozów Regionalnych i nowe Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jakość nieporównywalna: taboru i obsługi. Biletomat w każdym pociągu ŁKA. Wzrost pasażerów w łódzkiem to jakość ŁKA!
Omijanie państwowych, centralnie sterowanych, pociągów dalekobieżnych Intercity przez Łódź. Niedogodne dla mieszkańców godziny kursowania pociągów Intercity. Wstrzymywanie zakupów, nowy rozkład za kilkanaście dni a nie można było kupić biletów Intercity przez stronę www na wiele pociągów.
NIE DLA CENTRALIZACJI.
indywidualismus28.11.2018, 13:42
Zgorzelskiemu chyba mózg kompletnie zgorzał albo zapatrzył się na Morawieckiego i chce większe lody kręcić!
3
Tylko samorządowe koleje regionalne, za które odpowiada marszałek, który z kolei jest wybierany pośrednio w wyborach przez wyborców z własnego województwa - tylko takie koleje chcą się rozwijać, kupować nowe pociągi, przyspieszać przebiegi, przejmować i remontować nieużywane linie kolejowe. Zgorzelski widzi "swoje" stare trupy, nawet nie odremontowane "kible" EN 57 (na ilustracji stoi taki na dworcu Wrocław Gł.) i zazdrości Kolejom Dolnośląskim nowiutkich Impulsów, Śląskim Flirtów, mazowieckim pasażerów i nie wiem czego jeszcze. Owszem idiotyczna to jest struktura Przewozów Regionalnych - należą częściowo do 16 marszałków, podczas gdy ci marszałkowie już mają całkiem "własne" koleje samorządowe! Absyrd na poziomie światowym! Jedyny sens ma połączenie Przewozów Regionalnych z PKP Intercity i oferowanie przez nie wyłącznie połączeń międzywojewódzkich: krótszych, międzyregionalnych (np. Łódź-Warszawa) i dalekobieżnych (np. Kraków-Gdynia). Połączenia lokalne najlepiej zostawić samorządom. Większość z nich radzi sobie coraz lepiej.
hallgrimur29.11.2018, 08:51
Wypadałoby dodać do artykułu tabelkę z cenami za km przewozów, które płacą samorządy województw Przewozom Regionalnym i spółkom samorządowym. Z tego, co kojarzę, dopłaty dla spółek samorządowych są niższe - zwłaszcza od cen PR w województwach, gdzie nie mają konkurencji.
furman29.11.2018, 09:34
Strasznie jednostronny artykuł. Żadnych konkretnych argumentów tylko wypowiedzi jednej strony, brak jakiejkolwiek analizy ekonomicznej. Ciocia pani Edyty pracuje w PR ?
Adelcats29.11.2018, 17:37
Wzrost liczby pasażerów o 75% na Dolnym Śląsku mówi sam za siebie. Zresztą idealny przykład to Wałbrzych - kiedyś 4/5 pociągów do Wrocławia na dobę i to głównie IC lub TLK z Jeleniej Góry, a dziś szybki, wygodny pociąg co dwie godziny, a rano i wieczorem co godzinę i zawsze kilkudziesięciu pasażerów na peronie. O każdej porze. Po co to niszczyć?
Komentarze w portalu samorządowym
Rad, 2018-11-29 12:11:53
Prezes jednego z przewoźników otwarcie domaga się likwidacji konkurencji. Jak już pan prezes zrealizuje swoje obietnice o ofercie przewozowej skrojonej na miarę zapotrzebowania, a zadowoleni pasażerowie będą wybierać tylko jego usługi, to na pewno samorządowi przewoźnicy stracą rację bytu. Żeby to zrobić to trzeba mieć pomysł i nie bać się nowych technologii, a nie bredzić o reanimacji taboru z lat 60-tych. Czekam na autonomiczne drony z logo PR, dowożące pasażerów na punktualne połączenia, czy na brak konieczności rezerwowania pomocy dla osoby niepełnosprawnej z wyprzedzeniem 24h. Od biedy wystarczy zacząć aplikacji mobilnej, która wskaże on-line, w którym wagonie jest więcej miejsca w czasie podróży, aby nie trzeba było samemu losowo kierować się na czoło lub koniec składu. Jest całe mnóstwo pożytecznych działań, gdzie pan prezes mógłby skierować swoją energię. Postulat likwidacji konkurencji jest zupełnie kontrproduktywny.
RJW, 2018-11-30 02:09:23
Obsesja jednoczenia kolei zamiast organizowania systemu po prostu przeraża. Gdyby nie osobne przedsiębiorstwo SKMWA do dziś by nie było kolei miejskiej w Warszawie. PKP nie chciały, KM twierdziły, że pasażera miejskiego nie będzie i że to niepotrzebna konkurencja dla nich.
Maciej, 2018-11-22 10:47:55
Wszystko jest wspaniałe, do czasu w którym związkowcy z Przewozów Regionalnych nie rozpoczną strajków. Dlatego aby nie ulegać terrorowi PR potrzebne są lokalne koleje samorządowe. Skoro PR chcą wozić ludzi niech kupią nowy tabor, a nie żerują na taborze samorządu
nanader, 2018-11-22 09:15:14
Koleje Wielkopolskie to też bardzo dobra firma. Bez nich dużo mniej osób korzystałoby z usług kolejowych. To pierwsza linia kolejowa która w moim regionie wprowadziła cywilizowane łazienki i wagony do których łatwo wjechać wózkiem. To co oferują PR i intercity nadal bywa kompletną porażką. Jeśli chce Pan zdobyć klientów, niech Pan zacznie od: cywilizowanych toalet w każdym pociągu, przewozów bez opóźnień, przyzwoitych barów w składach lub chociaż podajników. Bywa że na 8-godzinnej trasie nie można kupić nic do jedzenia czy do picia. Większość składów nie ma też dostępu do internetu. Dzięki kolejom regionalnym, dziadostwu możemy powiedzieć "Dziękuję i do widzenia"! Dla Pana to 10 mln dodatkowych kosztów, a dla takiego szarego zjadacza chleba jak ja to możliwość przewidywalnego dotarcia do celu podróży.
cytaty wybrał AF
Posted by Telewizja Opera
on 06:12.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0