dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja redakcji do Radnych WL- połączenia kolejowe do Nietkowa i Lasek


Do Radnych Sejmiku Województwa Lubuskiego

P E T Y C J A 

Szanowni Państwo.
Do Nietkowa i Lasek kursujące autobusy "linii zielonej" są przegubowe z uwagi na większe potoki. Dla ekonomisty jest oczywiste że relacja ta generuje istotny ruch podmiejski w kierunku Ziel. Góry. Niemniej Zarząd WL nie zgadza się na to nie podając powodów- przecież całą relację do Gubina wpisano w plan transportowy. Zarząd WL nie realizuje zaś tego planu. Niektóre linie kolei z aktualnego planu transportowego nie używano do tego stopnia że wymazano je z map województwa. Pociągi na nich tak często odwoływano z braku taboru, że pasażerowie nie chcieli z nich korzystać, bo były tak niepewne.

Czy UMWL mógłby wykorzystać fragment linii kolejowej do Gubina i zamówić kilka kursów kolei na odcinku Zielona Góra- Czerwieńsk- Nietków- Laski? Proponuję przedłużenie kursów istniejących od 14 grudnia 2019 kursów w relacji Leszno- Zielona Góra - do m. Nietków, Laski.

W Laskach brak jest toru odstawczego ale być może zarządca linii kolejowej pozwoli aby na czas zmiany kierunku jazdy pociągu tor główny po prostu był zajęty? Jest to boczna linia kolejowa tylko z ruchem towarowym. Ostatnio ten ruch towarowy rzekomo jeszcze spadł.

Czy Sejmik WL mógłby wnioskować do PKP PLK o zgodę na takie kursy autobusów szynowych? Co Sejmik WL sądzi o idei dobudowania przystanku kolejowego Czerwieńsk Rynek w okolicy mostu nad rzeczką Łącza?

Pozdrawiam
Adam Fularz

Poniżej stanowisko zarządu WL

---------- Forwarded message ---------
Od: Michał Iwanowski <m.iwanowski na serw. lubuskie.pl>
Date: pt., 22 lis 2019 o 15:24
Subject: Fwd: Pytania prasowe redakcji do UMWL- połączenia kolejowe do Nietkowa i Lasek - Adam Fularz



Panie Adamie, w mejlu poniżej odpowiedź na Pana pytanie.

Pozdrawiam,

 

Michał Iwanowski

Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego

 

(..)

 

 

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl

 

 





Od: "Mirosław Gancarz" <
Do: "Michał Iwanowski" 
DW: "Piotr Tykwinski", "Sławomir Kotylak" , "Jarosław Flakowski"  "Arkadiusz Mieczyński" , "Andrzej Klauza" 
Wysłane: piątek, 22 listopada, 2019 15:18:20
Temat: Fwd: Pytania prasowe redakcji do UMWL- połączenia kolejowe do Nietkowa i Lasek - Adam Fularz

Szanowny Panie Rzeczniku,

odpowiadając na e-mail pana Adama Fularza z 18.11.2019 r. uprzejmie informuję, że nie planuje się uruchomienia połączeń do Nietkowa i Lasek w ramach wojewódzkich połączeń kolejowych.
W kwestii budowy dodatkowego przystanku w Czerwieńsku, postulujemy taką budowę przy przejeździe kolejowym z drogą nr 279, dla pociągów jadących po linii nr 436.

Z poważaniem,

Piotr Tykwiński
Zastępca Dyrektora
Departamentu Infrastruktury i Komunikacji



Od: "Monika Rawska" 
Do: "Andrzej Klauza"
Wysłane: czwartek, 21 listopada, 2019 11:21:27
Temat: Fwd: Pytania prasowe redakcji do UMWL- połączenia kolejowe do Nietkowa i Lasek


Od: "Adam Fularz"
Do: "kancelaria ogolna" 
Wysłane: poniedziałek, 18 listopada, 2019 15:21:20
Temat: Pytania prasowe redakcji do UMWL- połączenia kolejowe do Nietkowa i Lasek


--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

--



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 04:55. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja redakcji do Radnych WL- połączenia kolejowe do Nietkowa i Lasek

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery