Wezwanie przedsądowe- odpowiedzialność finansowa za straty po likwidacji lotniska Wiechlice
Do Komisarza Miasta Szprotawa
Z uwagi na skierowanie sprawy likwidacji pasa startowego lotniska w Szprotawie - do prokuratury, proszę o wskazanie właściwej prokuratury która przeprowadza obecne dochodzenie w sprawie pana Burmistrza miasta Szprotawa. Wnoszę do komisarza o przekazanie kopii dokumentów w sprawie likwidacji pasa startowego lotniska wraz z tym listem który dołączyłem- na adres tejże prokuratory. Wnoszę o udostępnie kopii dokumentów w sprawie likwidacji pasa startowego lotniska- mojej redakcji.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
W dniu poniedziałek, 9 kwietnia 2018 Adam Fularz <adam.fularz na serw. wieczorna.pl> napisał(a):
W dniu poniedziałek, 9 kwietnia 2018 Adam Fularz <adam.fularz na serw. wieczorna.pl> napisał(a):
Szanowny Pan Burmistrz miasta SzprotawaZwracałem sie do Pana z wnioskiem o naprawę i modernizację tutejszego portu lotniczego celem przyjmowania lotów pasażerskich, motywując to argumentami ekonomicznymi. Dołączyłem argumentację, i analizy dowodzące że stan w którym lotnisko jest nieczynne dla ruchu pasażerskiego, prowadzi do zapaści gospodarczej i strat. Pana urząd zaś odpisał że będzie kontynuować swój plan rozbiórki lotniska.Przypominam na podstawie ustawy o odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenie prawa (DzU z 2011 r. Nr 34, poz. 173) że może być Pan poproszony o wypłatę odszkodowania na rażące naruszenie prawa poprzez nie zastosowanie się do wniosku ekonomisty o naprawę tutejszego portu lotniczego.Należeć się mieszkańcom miasta od Pana może odszkodowanie w wysokości 100 mln PLN za każdy rok, w jakim, mimo moich ponagleń, nie zrealizował Pan mojego pomysłu na poprawę kondycji lokalnej gospodarki poprzez odtworzenie, naprawę lotniska tak by mogło ono obsługiwać ruch turystyczny.Aby oszacować kwotę strat jakie wygenerował Pan nie słuchając mojego wniosku, posłużyłem się opracowaniami innych ekonomistów. Ustaliłem że ograniczenie dochodu mieszkańców gminy mogło w wyniku Pana działalności (wg mnie biernej w kwestii lotniska) sięgać nawet 9- 10 % w przypadku Pana gminy. W przypadku obliczeń dla gminy Heringsdorf zamknięcie lotniska pasażerskiego spowodowałoby ograniczenie dochodu mieszkańców o 9,8%Analizy wykonane dla port lotniczego Świnoujście- Heringsdorf pokazują że port lotniczy dokłada się do lokalnej gospodarki kwotą ok. 25,4 mln euro, a jego działalność daje dodatkowe ok. 12 mln PLN wpływów podatkowych odejmując dotacje do utrzymania portu lotniczego.(por. http://www.gemeinde-ostseebad-heringsdorf.d )e/ris/formular/gutachten_flugh afen_heringsdorf.pdf Utrzymanie małego, regionalnego portu lotniczego nie pochłania wielkich dotacji- w przywołanym przykładzie jest to średnio kilkaset tys. euro rocznie- w roku 2011 było to ok. 506 tys. euro deficytu. Koszty utrzymania portu lotniczego są podobne jak koszty utrzymania żłobka.Bazując na profesjonalnych obliczeniach ekonomistów, takich jak analiza dla portu Heringsdorf, przytoczona powyżej, stwierdzam że mimo małych wpływów z ruchu lotniczego w prowincjonalnych portach lotniczych, nie pokrywających kosztów ich utrzymania, pominięcie zupełnie błędnie faktu wpływu dodatkowego ruchu turystycznego wygenerowanego przez lotnisko pasażerskie- na lokalną gospodarkę- jest karygodnym i kosztownym błędem na jaki zwracałem uwagę w przesłanej korespondencji.Ten efekt jest na tyle silny i istotny, że nawet przy niewielkich przewozach pasażerskich przeważa nad stratami generowanymi przez dotacje udzielane przez władze dla zrównoważenia bilansów małych lokalnych i regionalnych portów lotniczych. Straty dla lokalnych gospodarek polskiej prowincji związane z likwidacją lokalnych i regionalnych portów lotniczych możemy dokładnie obliczyć, na podstawie danych dla portu lotniczego Heringsdorf.Wnoszę więc o udzielenie informacji, co Pan sądzi o owych obliczeniach.Uzasadnienie obliczeń odszkodowania- w jęz. niemieckim
- Dochody i wydatki lotniska oraz jego deficyt
1160 Tsd. € standen im Jahr 2011 Erlöse in Höhe von 655 Tsd. gegenüber. DieDifferenz in Höhe von 506 Tsd. €
- ruch lotniczy
Im Jahr 2012 landeten nach Unterlagen des Flughafens rd. 11 Tsd.Passagiere mit Linienmaschinen in Heringsdorf
- obliczenie wpływów z turystyki
- Zahl der Einreisepassagiere pro Jahr: 11600- durchschnittliche Aufenthaltsdauer in Tagen: 7- durchschnittliche Pro-Kopf-Ausgaben pro Tag in € : 100- daraus ergeben sich jährliche Gesamtausgaben in € : 8120000
- straty w przypadku gdyby brak było wpływów z turystów przybywających przez lokalne lotnisko
Landkreis VorpommernGreifswaldnach den oben dargestellten Berechnungen auf Grund derentfallenden Ausgaben in Hotels pro Jahr einen Umsatzverlust voninsgesamt rd. 20,9 Millionen €rd. 80% auf die Gemeinde Heringsdorf entfallen,also rd. 16,9 Millionen € jährlich.Flughafenbetrieb Gästezahlen SummeWirkung in Millionen € pro JahrEbene des Landkreises 1,947 20,933 22,880Ebene des Landes 2,123 23,288 25,411Unter der Annahme,dass der Anteil Heringsdorfs am Produktionswert des Landkreisesnäherungsweise seinem Anteil an der Bevölkerung des Landkreisesentspricht - die Einwohnerzahl des Landkreises beträgt 244 Tsd., dieHeringsdorfs 9,3 Tsd., der Anteil ist 3,8% - lässt sich der ProduktionswertHeringsdorfs auf 297 Millionen € schätzen. Die Wirkung einerFlughafenschließung (22,9 Millionen) hätte einen Anteil amProduktionswert Heringsdorfs (297 Millionen) von rd. 7,7%.(...)Ergebnis:Die bei einer Flughafenschließung zu erwartenden jährlichenSteuerausfälle (3 Millionen) betragen das Sechsfache desFlughafendefizits (0,5 Millionen). Der dem Landkreis VorpommernGreiswaldentsprechende Anteil am Steuerrückgang (448 Tsd. €) wäreetwa ebenso groß wie die Deckungslücke des Flughafens. DieHaushaltssituation des Kreises würde nicht entlastet, für das Landwürde sich die Haushaltslage sogar deutlich verschlechtern.(...)1. Eine Schließung des Flughafens und ein Wegfall der mitLinienmaschinen anreisenden Passagiere hätte für den LandkreisVorpommern-Greifswald einen Umsatzrückgang von jährlich 22,9Millionen € bzw. für das Land Mecklenburg-Vorpommern insgesamt einenUmsatzrückgang von 25,4 Millionen € zur Folge.2. Durch den Umsatzrückgang würden sich die Steuereinnahmen desLandes Mecklenburg-Vorpommern um jährlich rd. 3 Millionen €verringern, davon entfielen rd. 448 Tsd. auf den Landkreis VorpommernGreifswald,57 Tsd. auf die Insel Usedom und 17 Tsd. auf Heringsdorf.3. Der zu erwartende Rückgang der öffentlichen Einnahmen übersteigt dieDifferenz zwischen den Ausgaben und Einnahmen des Flughafens (jährlichminus rd. 0,5 Millionen €) um das Sechsfache. Das zur Entlastung desdefizitären Haushalts des Landkreises und anderer Haushalte30Mecklenburg-Vorpommerns verfügbare Volumen öffentlicherLandesmittel würde sich deutlich verringern. Das angestrebte Ziel einerEntlastung der Haushaltssituation würde nicht nur nicht erreicht, dieSituation würde sich sogar verschlechtern.4. Das Volkseinkommen Usedoms beruht zu mehr als der Hälfte auf derüberregionalen Nachfrage nach dem Angebot von Dienstleistungen desFremdenverkehrssektors. Würde Usedom von der überregionalen Kaufkraftabgeschnitten, hätte dies gravierende negative Auswirkungen auch auf daslangfristige Entwicklungspotential seiner Wirtschaft und auf dieLebensbedingungen der Bevölkerung.5. Der Fremdenverkehr ist der entscheidende Export-Basis-Sektor derRegion. Er ist ein unverzichtbarer Faktor für das Angebot vonArbeitsplatzätzen und für die Kompensation der Geburtendefizite durchZuwanderungen vor dem Hintergrund der wachsenden Konkurrenzzwischen Wachstums- und Entleerungsgebieten um junge Arbeitskräfte.Fazit:Der ökonomische Nutzen des Flughafens übersteigt den betrieblichenAufwand so deutlich, dass man den Flughafen in Betrieb nehmen müsste,wenn er nicht schon geöffnet wäre.--______________________________
______________________________ ______________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Posted by Telewizja Opera
on 01:15.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0