dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek do Radnych Sejmiku o produkt turystyczny "Żegluga Dolnośląska" po największym jeziorze regionu



Jezioro Domanickie,lub Mietkowskie, cc wikimedia autor Janusz Krzeszowski - Praca własna
-- 

 

do Radnych Sejmiku, UMWD

temat: Propozycja produktu turystycznego dla miasta Wrocław i woj. Dolnośląskiego

 
Jezioro Mietkowskie (Zalew Mietkowski, czasem nazywane też Jeziorem Domanickim) to nieco zapomniane, największe w województwie dolnośląskim jezioro. Jest to jezioro zaporowe utworzone przez wybudowanie zapory na rzece Bystrzycy w Mietkowie, około 25 km na południowy zachód od granic Wrocławia. 

Żegluga Dolnośląska

Koncepcja uruchomienia sieci połączeń żeglugi turystycznej wokół przystani turystycznej w Mietkowie 

Zamysł polega na uruchamianiu regularnej linii komunikacji miejskiej po Jez. Mietkowskim. Galary  kursowałyby z przystani turystycznej w Mietkowie do nowego portu galarów w czy też przystani w Domanicach. 
 
Kolej Mietkowska

Istotą pomysłu jest pociąg podmiejski- autobus szynowy z napędem spalinowym, który jako atrakcja turystyczna kursowałby - najpierw z Wrocławia bocznicą nad jezioro, korzystając z istniejących linii kolei. Odgałęzia się tu niespełna trzykilometrowa linia doprowadzająca do bocznicy Majkoltrans.

Linia kolei w porcie Mietkowo tuż przy granicy administracyjnej miasta Wrocławia jest unikalnym atutem tego miejsca i pozwala aby dojechały tutaj spalinowe autobusy szynowe. Stacja końcowa powstałaby przy nabrzeżu. Odpowiednim przewoźnikom zadałem pytania, dla proponowanego połączenia sezonowego : 1. czy jest możliwe uruchomienie połączeń  i jak wygląda sprawa z możliwym wprowadzeniem połączeń przy obecnej przepustowości odcinka Mietków- Wrocław. Celem byłoby dokonanie reaktywacji istniejącej linii kolei turystycznej (czyli linii szynobusu spalinowego) kursującej z Wrocławia do Mietków- Kąpielisko- o nazwie np. "Wrocławska Kolej Kąpieliskowa" i kursującej w weekendy w czerwcu, lipcu i sierpniu. W centrum wsi Mietków, przy nabrzeżu portowym, powstałby przystanek kolejowy o proponowanej nazwie "Port Mietków" lub "Kąpielisko Mietków" przy czym obecny właściciel musiałby udostępnić (wynająć) teren. Nie wiemy, czy UMWD przeznaczy środki na sfinansowanie kursowania pociągu turystycznego- szynobusu, w weekendy np. 4-6 razy dziennie, i jakie będą koszty?

Proponuje się by przebudować owo nabrzeże od strony linii kolejowej w port dla galarów czy statku turystycznego, czy małych tramwai wodnych. Nie wymaga to większych nakładów środków. Powstałby węzeł intermodalny umożliwiający przesiadkę z pociągu turystycznego wprost do galarów wodnych.

Proponowany produkt turystyczny:

Żegluga Dolnośląska


Proponowany produkt turystyczny byłby organizowany w całości np. przez Koleje Dolnośląskie i obejmuje: dojazd  pociągiem szynobuem istniejąca bocznicą na plażę w Mietkowie, przejście piesze do przystani istniejąca drogą, zaokrętowanie i kurs w relacji: Mietków ul. Ogrodowa- pałac Domanice plus zwiedzanie pałacu. Proponuję by operatorem biletowym na odcinku Domanice- Mietków były Koleje Dolnośląskie, co umożliwi lokalne podróże z Wrocławia do Domanic na jednym bilecie, z czego skorzystaliby mieszkańcy okolicznych miejscowości.


Opis tematu

Opisujemy temat tramwai wodnych- w relacji Mietków ul. Ogrodowa- pałac Domanice. Znajduje się tam zabytkowy pałac. 

Interesuje mnie wprowadzenie połączeń Mietków ul. Ogrodowa- pałac Domanice, wraz z budową nowych przystani w kolejnych latach. Połączenia odbywałyby się w sezonie turystycznym wg ustalonego rozkładu- funkcjonując niczym tramwaj wodny w tej relacji. Ceny przewozu byłyby niskie- w ramach jednego biletu Kolei Dolnośląskich albo np. 3 PLN na całość produktu turystycznego- albo zupełnie bezpłatne. Kursy galarów/ tramwai wodnych odbywałyby się tylko w dni bez deszczu.

Kilka informacji o samym środku transportu:


Tramwaj wodny pojawił się w XIX wieku z chwilą upowszechnienia się napędu parowego na statkach. Nazwa jego pochodzi od tramwaju szynowego bardzo popularnego w tym samym wieku. Nie stanowił on dla niego konkurencji, a raczej był jego uzupełnieniem w dużych miastach, leżących nad rzekami z dużą liczbą kanałów. 

Równie popularny był w dużych portach morskich np. Hamburg, gdzie do dzisiaj funkcjonują linie tramwajów wodnych oznaczone numerami. W Oslo tramwaje wodne wykorzystywane są latem do przewożenia turystów, natomiast zimą można dzięki nim dostać się z centrum miasta do wysp położonych na Oslofjordzie. Na Jeziorze Genewskim tramwaje wodne (fr. lokalnie: Mouettes Genevoises) obsługują cztery linie regularne pomiędzy pięcioma przystaniami na terenie Genewy, a korzystanie z nich odbywa się na podstawie biletów komunikacji miejskiej. Kursujące po rzece Menam tramwaje wodne (dzielące się na linie zwykłe, szybkie i ekspresowe) są ważnym elementem komunikacji miejskiej Bangkoku.

Opis rzeki Bystrzycy

Rzeka położona w granicy Domaniewic, jest bardzo malownicza. Ale też niedostępna i zapomniana- kursy tramwai wodnych docierałyby ledwie kilkaset metrów w górę rzeczki do Pałacu Domaniewice, gdzie zbudowanoby przystań. Nie wykorzystuje się jej już ani rekreacyjnie, ani sportowo. Gdyby rzekę dobrze rozreklamować, owe 3-4 km rzeki i jeziora trasą z Mietkowa do Pałacu drogą wodną  pokonywałoby wielu mieszkańców poszukujących wypoczynku, a pobliskie parkowe alejki zapełniłyby się spacerowiczami.


__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra



Posted by Telewizja Opera on 00:42. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek do Radnych Sejmiku o produkt turystyczny "Żegluga Dolnośląska" po największym jeziorze regionu

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery