dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Do KPRM: pytanie o wprowadzenie opłat za korzystanie z sieci dróg dużych miast




Do KPRM

Drodzy Państwo. 

Miasto Łódź było przedstawiane jako mające problem z ruchem drogowym w skali Europie (por. TomTom index- numer 1. W Europie jeśli chodzi o korki)
Czy władze jurysdykcji Rzeczp. POLSKA popierają pomysł wprowadzenia opłat za korzystanie z sieci dróg miast Łódź,  Kraków,  Gdańsk, Wrocław, Poznań, Warszawa etc. - tak zwane myto kordonowe? Z przepisów obecnego prawa sądzę że ustawodawca tego nie popiera. 

W wielu miastach naszego kontynentu płaci się- i to sporo- za wjazd samochodem osobowym do centrum miasta. Czy cena za wjazd rzędu 50-80 PLN za jeden wjazd byłaby wystarczająca by pokrywać koszty wynajmu powierzchni użytkowej miasta czyli ulic i placów - przez samochody osobowe? Nie pokrywa to kosztów inwestycji w infrastrukturę drogową. Niemniej jednak uzyskanoby zwrot części dotacji do motoryzacji masowej. 
Czy władze MI mogą podać szacunkowo kwotę opłaty za korzystanie z sieci dróg dużych miast która ich zdaniem pokrywa koszty urban sprawl generowanego przez samochody w takim mieście i jego okolicy? 
Pozdrawiam
Adam Fularz, ekonomista
Redakcja Polish News Agency



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 00:48. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Do KPRM: pytanie o wprowadzenie opłat za korzystanie z sieci dróg dużych miast

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery