dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Wniosek dot. linii ŁKA w relacji Łódź- Drzewica- Opoczno Południowe

do Burmistrz Opoczna - Dariusz Kosno

Wniosek do UM Opoczno dot. przedłużenia linii ŁKA relacji Łódź- Drzewica do Opoczna. W 58 minuty z Łodzi do Opoczna już obecnie jest możliwe.

Drodzy Państwo,
Mam propozycję jako ekonomista. Władze Opoczna powinny wystąpić do UMWŁ aby przedłużono planowaną od grudnia 2020 relację ŁKA z Łodzi do Drzewicy- o jedną stację dalej, do Opoczna Południe.

Obecnie tylko 3 pary pociągów- szynobusów- na dobę- dociera z Łodzi do Opoczna. Czy możliwe jest wprowadzenie połączeń aglomeracyjnych na trasie Opoczno Południe-  Łódź (stacje kolei obwodowej)? Czy dzięki temu stacja Opoczno Południe mogłaby się stać- od dawna wyczekiwanym- i jakże brakującym w regionie- węzłem na Centralnej Magistrali Kolejowej- jedynej linii kolei dużych prędkości- linii KDP- przechodzącej przez woj. łódzkie?

Czy kolej aglomeracyjna może- wyjść poza aglomerację łódzką, aby sięgnąć jej peryferiów, jakimi niewątpliwie jest- nijak nie skomunikowana ze stolicą regionu- jedyna stacja kolejowa na linii KDP w woj. łódzkim? Czy kolej aglomeracyjna- powinna tutaj dotrzeć? Pociągi już obecnie mają docierać do stacji Drzewica. Wystarczy że na stacji Drzewica zmienią kierunek ruchu, i mogą dojechać przez Idzikowice do stacji Opoczno Południe.

Mogące się rozpędzić do np. 160 km/h składy mogłyby osiągnąć swoje maksymalne prędkości na krótkim odcinku linii KDP, by w Idzikowicach (nie wiadomo, czy jest tutaj sensowny kolejny przystanek, jeśli długość peronu to tylko 50 metrów) skierować się na tor w kierunku Drzewicy, aby potem, przez Tomaszów Mazowiecki, obsłużyć przystanki Dęba, Brzustów oraz miasto Tomaszów.  Pociągi zatrzymywałyby się po opuszczeniu Łodzi tylko w Tomaszowie Mazowieckim i być może w jednej- dwóch stacjach w pobliżu miejscowości Inowłódz. Obecnie czas  przejazdu do Tomaszowa Mazowieckiego już dziś wynosi 58 minuty z dworca Łódź Widzew. 

Po przebudowie infrastruktury, która mogłaby ruszyć niemal natychmiast, planowany czas przejazdu spadłby na całej trasie Łódź- Opoczno Południowe na linii CMK do 45- 50 minut.

Rys. Sieć połączeń poc. Pendolino.  Czy mogłyby obsługiwać także woj. łódzkie?

cc wikimedia.
  
Czy możliwy w tym regionie jest kolejny węzeł kolejowy na miarę malutkiego choćby- nowego węzła w rodzaju Kutna? W którym podróżni mogliby się przesiąść z pociągów KDP- na często kursujące pociągi w relacji do Łodzi, a także- do kolejnego ważnego węzła- Kutna? Czy możliwe jest atrakcyjne połączenie skracające czas przejazdu np. z zachodu na południe tej części kraju? 

Pociągi z Łodzi docierałyby do przystanku Opoczno Południowe po zelektryfikowanej trasie przez Tomaszów, Drzewicę (zmiana kierunku) oraz Idzikowice. Mogłyby wykorzystać tor 4b tego przystanku jako torowisko odstawcze, i kończyłyby tutaj bieg. Możliwe jest np. 6 relacji dziennie, skomunikowanych z ofertą połączeń ze stacji Opoczno Południowe i kursujących w relacji do Kutna p. Łódź Widzew, Zgierz- krótszą trasą. Oferta skupiałaby się na pasażerach kursujących w całej relacji Kutno- Opoczno Południowe, miałaby uzupełnić lukę w sieci połączeń dalekobieżnych, przy okazji szybko łącząc miasta regionu z dwoma węzłami przesiadkowymi.



Przykład linii ŁKA w ruchu cyklicznym co 2 godz:

Opoczno Południowe  7:56, 9:56, 11:56, 13:56, 15:56, 17:56, 19:56     
Idzikowice (tor 14- postój na peronie sużbowym)
Drzewica zm. kierunku
Dęba
Antoninów 
Brzustów
Tomaszów Maz. Białobrzegi
Tomaszów Mazowiecki    8:25, 10:25, 12:25, 14:25, 16:25, 18:25, 20:25     
Łódź Widzew   8:59, 10:59, 12:59, 14:56, 16:59, 18:59, 20:59    

opr. A.Fularz
dla Tomaszowska.pl

Posted by Telewizja Opera on 11:25. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Wniosek dot. linii ŁKA w relacji Łódź- Drzewica- Opoczno Południowe

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery