dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Odp. na pytanie o zielonogórskie autobusy elektryczne z dnia 5.01.2018


Data: piątek, 12 stycznia 2018
Temat: Odp. Pytanie autobusy elektryczne z dnia 5.01.2018



odpowiadając na Pana pytanie uprzejmie wyjaśniam, że Miasto Zielona Góra
realizuje Projekt "Zintegrowany system niskoemisyjnego transportu
publicznego w Zielonej Górze", dofinansowany z Programu Operacyjnego
Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020. Projekt jest kompleksowym
rozwiązaniem wprowadzającym szereg powiązanych działań poprawiających
funkcjonowanie komunikacji miejskiej i zmniejszenie niskiej emisji na
obszarze miasta Zielona Góra oraz gminy Zabór.

Projekt jest unikalny w skali europejskiej i zakłada m.in. wprowadzenie
autobusów elektrycznych w całym systemie komunikacyjnym.

W ramach Projektu Miasto planuje zrealizować:

.       Zakup 47 autobusów elektrycznych i 17 autobusów z silnikiem diesla
spełniających normę spalin EURO-6;
.       Budowę Centrum Przesiadkowego;
.       Budowę stacji doładowania pojazdów wraz z systemem telemetrycznym.
Przewiduje się budowę 30 stacji zlokalizowanych na 12 pętlach
autobusowych;
.       Budowę hali obsługi autobusów na terenie istniejącej zajezdni
autobusowej w celu przystosowania do obsługi pojazdów i budowę wiaty dla
wszystkich pojazdów z systemem nocnego ładowania autobusów;
.       Rozbudowę systemu informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym i
systemu zarządzania flotą pojazdów MZK;

Wybór wariantu inwestycyjnego dot. zakupu autobusów elektrycznych nastąpił
na podstawie dwuetapowej analizy opcji.

Pierwszym etapem analizy opcji była analiza strategiczna, na etapie,
której zdefiniowane zostały dostępne warianty technologiczne autobusów /
trolejbusów. Zdefiniowano 10 wariantów wymiany taboru autobusowego na
pojazdy nowe o różnej technologii napędów mających zastosowanie w
publicznym transporcie zbiorowym o charakterze miejskim i podmiejskim:

.       autobusy o napędzie Diesla (Euro 6),
.       trolejbusy standardowe,
.       trolejbusy hybrydowe,
.       autobusy o napędzie elektrycznym,
.       autobusy hybrydowe o napędzie Diesla (Euro 6),
.       autobusy hybrydowe o napędzie gazowym,
.       autobusy o napędzie gazowym,
.       autobusy o napędzie wodorowym,
.       flota mieszana parku taborowego (12 metrowe autobusy o napędzie
elektrycznym, 18 metrowe autobusy o napędzie Diesla Euro 6),
.       flota mieszana parku taborowego (70% autobusy o napędzie
elektrycznym, 30% autobusy o napędzie gazowym).

Do przeprowadzenia analizy strategicznej zastosowano analizę
wielokryterialną. Ocena wariantów na tym etapie dotyczy bowiem wielu
płaszczyzn, tj. kryteriów o charakterze typowo technicznym, jak również
kryteriów ekonomicznych, dotyczących efektywności kosztowej eksploatacji,
zakupu, a także kryteriów środowiskowych, tj. kwestii związanych z emisją
szkodliwych substancji i wpływu eksploatacji danego rodzaju taboru na
zmiany klimatyczne.

W wyniku przeprowadzonej analizy wielokryterialnej najniższe oceny
uzyskały warianty: autobus o napędzie wodorowym oraz autobusy hybrydowe o
napędzie Diesla (Euro 6).

Wybrany został wariant, który charakteryzuje się najwyższą opłacalnością
ekonomiczną, tzn. jego realizacja pozwoli osiągnąć najlepsze efekty
finansowe oraz społeczne - jest to wariant dot. zakupu floty mieszanej tj.
47 szt. 12-m autobusów z silnikami elektrycznymi zasilanymi z baterii
pokładowych i 17 szt. 18-metrowych autobusów z silnikami diesel Euro 6.

Powyższe zadania obejmują swoim zasięgiem całą sieć komunikacji miejskiej,
nie tylko wybrane fragmenty tras jak w Olsztynie.


Monika Zapotoczna
Z-ca Dyrektora Departamentu Prezydenta Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra






--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 05:13. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Odp. na pytanie o zielonogórskie autobusy elektryczne z dnia 5.01.2018

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery