porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pytanie do MIB o skibusy

do MIB

Czy MIB jest świadom że wiele młodych osób nigdy jeszcze nie wybrało się w polskie góry na narty czy snowboard, ponieważ brak jest możliwości dostania się tam transportem zbiorowym? Że wiele osób co roku na 2-3 tygodnie wyjeżdża z Polski wydając po kilkanaście tysięcy złotych na osobę w czasie pobytu w niepolskich kurortach turystycznych górskich, ponieważ tamtejsza infrastruktura miast i kurortów jest dostosowana do uprawiania sportów zimowych, zaś w Polsce tego brak? 

W polskich kurortach górskich brak jest np. narciarni w hotelach/ pensjonatach umożliwiających wysuszene sprzętu (specjalne kaloryfero-wieszaki suszące powieszony sprzęt), brak jest gęstej sieci przystanków autobusowych i często kursujących skibusów. Z podróży w ciągu ostatniego roku zauważyłem że w Szklarskiej Porębie i w Zakopanem zlikwidowano dworce autobusowe w miejscach gdzie się znajdowały.

Na przykład zaraz po czeskiej stronie polskiej granicy w Sudetach, w Harrachovie, skibusy działają i kursują w reacji do dworca kolejowego (jest to nota bene jedyne miejsce w pobliżu Polski gdzie osoba z Polski bez samochodu osobowego może szybko dostać się na stok narciarski autobusem komunikacji zbiorowej), w Rokytnicy nad Jizerou, malutkim miasteczku, skibusy kursują co 15 minut w szczycie i co 30 minut wieczorem, zaś po polskiej stronie nie istnieje żaden system transportu zorganizowanego i trzeba posiadać samochód osobowy aby w ogóle móc dostać się na stok narciarski. 

Należy też zwykle opłacić parking samochodowy, należy przebrać się w samochodzie co jest niewygodne (jak wygodnie założyć zbroję?), i w ogóle po polskiej stronie nie ma możliwości wysuszenia sprzętu narciarskiego czy snowboardowego w hotelach bo nie istnieją w ogóle narciarnie z miejscami suszenia. Zreszta do większości polskich kurortów dojedziemy tylko samochodem, a ceny na miejscu są porównywale z cenami w Alpach Francuskich czy w Szwajcarii- gdzie bez samochodu swobodnie się przemieścimy.

W Les Arcs 1600, gdzie przez jakiś czas wynajmowaliśmy apartament, można było na snowboardzie przejechać kilkadziesiąt km dalej i wrócić autobusem (kursowały one drogami które były niedostępne dla samochodów osobowych). Wiele razy, w zasadzie codziennie, odjeżdżaliśmy po kilka miejscowości dalej na deskach, by móc wrócić po skończonej jeździe autobusami do Les Ars 1600 gdzie mieszkaliśmy. W Polsce w niektórych regionach kraju w ogóle brak jest snowparków. W Les Arcs był gigantyczny snowpark z torami XS, S, M, L, XL, XXL dla różnej skali trudności.

W hotelach po polskiej stronie gór brak jest nawet narciarni z miejscami do suszenia sprzętu sportowego, bo prawie nikt tego sportu nie uprawia, albo też musi pozostawić sprzęt w samochodzie z braku skibusów. Uprawianie sportu po polskiej stronie jest bardzo niepopularne i robią to bardzo nieliczni - wymaga to np. posiadania samochodu osobowego celem przewozu sprzętu na stok i z powrotem, z powodu braku jakichkolwiek innych możliwości. Stoki narciarskie po polskiej stronie są nierentowne jak np. w Świeradowie- Zdroju. Po polskiej stronie wśród gości hotelowych dużych hoteli praktycznie mało kto jeździ na desce czy nartach, po stronie czeskiej głównym celem hoteli jest nocowanie fanów sportów zimowych. Gdy rano się budziłem w htelu po czesiej stronie, goście opuszczali hotel by iść na stok. Po polskiej stronie, w Świeradowie, mimo że istniał stok, niemal nikt tego nie robił.

Po polskiej stronie niekiedy też w ogóle zlikwidowano stok narciarski dekadę temu, jak w Zielonej Górze, mimo że od dekad był to najbliższy stok narciarski dla 4,5 milionowej aglomeracji Berlina.

W Polsce ich jest zupełnie brak, tymczasem po czeskiej stronie polskiej granicy, skibusy w 2,7-tysięcznych Rokytnicach nad Jizerou są często przepełnione. Skibusy w tym 2,7-tysięcznym miasteczku potrafią kursować co 15 minut, i są do tego stopnia pełne że panuje ścisk nie do opisania nawet jak jednocześnie zostaną podstawione na pętlę pod stokiem dwa nieskopodłogowe autobusy równocześnie. 


Jak MIB wytłumaczy te różnice? Skąd one się biorą?
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 07:34. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pytanie do MIB o skibusy

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers