dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MI odpowiada na pytania o upadek centrów miast spowodowany polityką transportową

do ministerstwa MI

Czy MI czuje się głównym aktorem polityki transportowej miast, czy czuje się całkowicie niemalże odpowiedzialny za politykę transportową w miastach? Przecież to rząd ustala: ceny opłat za wjazd do centrów miast (w Polsce nawet nie można ich pobierać), ceny opłat parkingowych w miastach (są sztucznie zaniżane do symbolicznych kwot), podaż miejsc parkingowych (wystarczy przejechać przez granicę Polski by zobaczyć chodniki zastawione samochodami- gdzie indziej jest to nielegalne) etc.  

Skutkuje to przemianami przestrzennymi zabijającymi takie gałęzie gospodarki jak turystyka. W mieście Zielona Góra przy granicy Niemiec dosłownie wszystkie domy towarowe w centrum miasta upadły. Dom Towarowy "Złoty Dom" na Rynku Staromiejskim w Ziel. Górze nawet nie został ukończony i od ok. 2003 roku jest ruiną. Cała południowa pierzeja rynku to puste lokale z afiszami "na wynajem"- nawet pobliska apteka "Pod Lwem" upadła po 400 latach działaności. Dom Towarowy DH Centrum jest dziś opuszczoną ruiną przy dawnej głównej ulicy miasta, inny dom towarowy naprzeciwko zajął dziś dealer samochodów i w oknach dawnej galerii handlowej wystawia samochody, DH Topaz straszy pustymi witrynami, DH Hermes zamieniono na dyskotekę. 

Czy MI czuje się autorem tych zmian gospodarczych? Przecież w Niemczech śródmiejskie domy towarowe mają się dobrze, np. w porównywalnym Poczdamie nadal działają, a w Ziel. Górze- wszystkie takie domy handlowe- upadły.

Efektem jest brak atrakcyjności turystycznej. Śródmieścia miast po polskiej stronie granicy często wymarły, sklepy w dawnych centrach miast są likwidowane lub pojawiają się skpely "wszystko po 5 złotych", "odzież używana" etc. Turyści z zagranicy nie mają powodów by  przyjeżdżać na polską stronę granicy bo centra miast, ongiś pełne bogatych sklepów (w Zielonej Górze jeden ze sklepów na ul. Kupieckiej zatrudniał swego czasu modelki pozujące całe dnie na wystawie) dziś są wymarłe, opustoszałe i nieatrakcyjne. 


Odpowiedź:

Szanowny Panie Redaktorze,

 

Główne cele polityki transportowej w Polsce, dotyczące również transportu miejskiego, są ujęte w Strategii Rozwoju Transportu. Do realizacji jej założeń zobowiązane są również jednostki samorządu terytorialnego.

 

Z poważaniem

 

Zespół prasowy

Ministerstwo Infrastruktury


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:31. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MI odpowiada na pytania o upadek centrów miast spowodowany polityką transportową

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery