MI odpowiada na pytania o upadek centrów miast spowodowany polityką transportową
do ministerstwa MI
Skutkuje to przemianami przestrzennymi zabijającymi takie gałęzie gospodarki jak turystyka. W mieście Zielona Góra przy granicy Niemiec dosłownie wszystkie domy towarowe w centrum miasta upadły. Dom Towarowy "Złoty Dom" na Rynku Staromiejskim w Ziel. Górze nawet nie został ukończony i od ok. 2003 roku jest ruiną. Cała południowa pierzeja rynku to puste lokale z afiszami "na wynajem"- nawet pobliska apteka "Pod Lwem" upadła po 400 latach działaności. Dom Towarowy DH Centrum jest dziś opuszczoną ruiną przy dawnej głównej ulicy miasta, inny dom towarowy naprzeciwko zajął dziś dealer samochodów i w oknach dawnej galerii handlowej wystawia samochody, DH Topaz straszy pustymi witrynami, DH Hermes zamieniono na dyskotekę.
Czy MI czuje się autorem tych zmian gospodarczych? Przecież w Niemczech śródmiejskie domy towarowe mają się dobrze, np. w porównywalnym Poczdamie nadal działają, a w Ziel. Górze- wszystkie takie domy handlowe- upadły.
Efektem jest brak atrakcyjności turystycznej. Śródmieścia miast po polskiej stronie granicy często wymarły, sklepy w dawnych centrach miast są likwidowane lub pojawiają się skpely "wszystko po 5 złotych", "odzież używana" etc. Turyści z zagranicy nie mają powodów by przyjeżdżać na polską stronę granicy bo centra miast, ongiś pełne bogatych sklepów (w Zielonej Górze jeden ze sklepów na ul. Kupieckiej zatrudniał swego czasu modelki pozujące całe dnie na wystawie) dziś są wymarłe, opustoszałe i nieatrakcyjne.
Odpowiedź:
Szanowny Panie Redaktorze,
Główne cele polityki transportowej w Polsce, dotyczące również transportu miejskiego, są ujęte w Strategii Rozwoju Transportu. Do realizacji jej założeń zobowiązane są również jednostki samorządu terytorialnego.
Z poważaniem
Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 02:31.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0