dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja do władz ARP o powołanie pasażerskiego portu lotniczego w Mielcu



Petycja do władz spółki ARP S.A. o powołanie pasażerskiego portu lotniczego



Petycja o powołanie pasażerskiego portu lotniczego wykorzystując np. budynek dawnej wieży kontroli lotów (w posiadaniu ARP S.A.) jako tymczasowy terminal pasażerski


Apeluję do władz ARP o powołanie kolejnego portu lotniczego Kraków- Sandomierz w Mielcu. Nazwa Kraków- Sandomierz, jaka proponujemy, jest właściwa aby przyciągnąc turystów do tego portu lotniczego. Proszę o przekonanie szefa spółki miejskiej "Lotnisko Mielec Sp. z o.o." o podjęcie prac nad dostosowaniem istniejących obiektów do roli tymczasowego terminalu pasażerskiego. Jest to na przykład budynek dawnej wieży kontroli lotów który wg zebranych informacji przyszłym tygodniu ma zostać wystawiony na sprzedaż przez ARP S.A. oddział w Mielcu. 
 
Budowa dróg kołowania nie jest konieczna, samoloty kołowałyby tylko na pasie startowym. 

Chcemy powtórzenia sukcesu lotniska pasażerskiego w Pardubicach- w Mielcu. W Pardubicach zatrudniono zespół pracowników z czaskich linii lotniczych Czech Airlines. Hana Smejkalowa, szef zarządu lotniska, pochodzi z linii lotniczych Czech Airlines, i ma zamiar stworzyć z tego portu rodzaj regionalnego portu lotniczego. Zaczynając z maleńkim terminalem, teraz zbudowano duży terminal lotniczy.

To samo jest możliwe w Mielcu, ale wymaga zmiany polityki władz ARP. Obecny zarządca mógłby także pokierować procesem przebudowy portu do roli regionalnego portu dla liniii lotniczych- czarterowych i pasażerskich. Lub pozyskanoby innych managerów, którzy poprowadziliby ten proces. W rozmowie z redakcją były zarządca Pan Skubisz nie był zwolennikiem przebudowy portu lotniczego Mielec do roli portu pasażerskiego, ale być może- pod wpływem władz ARP- zmieniłoby się to. 

Chcemy by port lotniczy powstał na takiej samej zasadzie jak w Pardubicach. Pardubicach - niewielkim czeskim mieście gdzie działa port lotniczy, na terminal pasażerski zaadoptowano stary hangar lotniczy. Jako że lotnisko rozwinęło się i obsługuje 120 tys. pasażerów rocznie, pasażerowie nie mieszczą się i muszą oczekiwać przed terminalem- hangarem. Obecnie powsta ł nowy ogromny terminal ale chyba nie jest jeszcze czynny.







Chcemy, by na tej samej zasadzie powstało lotnisko w Mielcu- obsługujące na początku loty samolotów czarterowych i loty krajowe, a z czasem - tanie linie lotnicze dla miasta Kraków, gdzie istniejąće lotniskow Balicach osiąga granice przepustowości pasa startowego (jest 2. największym w Polsce z jednym tylko pasem startowym). 

 
Trudno się pozbyć wrażenia, że te same inwestycje: budowa międzynarodowego portu lotniczego, budowa terminalu pasażerskiego dla lotów międzynarodowych- są możliwe technicznie i ekonomicznie w Mielcu

Kopie korespondencji do władz miasta Mielec:

Na ręce Przewodniczącego Rady Miejskiej w Mielcu

Wnoszę o przekazanie listu wszystkim radnym miejskim.


Szanowni Państwo Radni i Politycy miasta Mielec,
Tak się złożyło, że ze względu na status prawny, dość prosto można uruchomić pasażerską komunikację lotniczą z portu lotniczego w Mielcu

Nawet miejscowy przewoźnik pasażerski planuje wejście na rynek pasażerskich przewozów lotniczych. Lecz niestety- w Mielcu nie ma terminalu pasażerskiego z prawdziwego zdarzenia, a zorganizowanie tymczasowego portu pasażerskiego w terminalu odpraw pasażerskich lokalnego przewoźnika pasażerskiego to tylko jeden z naszych pomysłów tymczasowego rozwiązania tej kłopotliwej sytuacji, w jakiej znalazł się, naturalnie chyba rozwijający się tutejszy port lotniczy- lub prawie port lotniczy, bo pozbawiony terminalu z prawdziwego zdarzenia.

Planujemy aby w Mielcu powstał regionalny port lotniczy Kraków- Sandomierz, początkowo dostosowany do lotów krajowych. Do Warszawy, do Gdańska, do Szczecina etc. 

Przed 10 laty wystosowaliśmy do Państwa propozycję otwarcia pasażerskiego portu lotniczego w Mielcu. Na wielokrotne propozycje nie nadeszła żadna odpowiedź władz miasta. Koszt budowy terminalu pasażerskiego to kilka mln PLN- czy jest on zbyt duży dla miasta wielości Mielca

Mielec stoi przed wielką szansą uruchomienia pasażerskiego portu lotniczego w pobliżu. Są też krajowi przewoźnicy którzy mogliby wystartować w przetargu na obsługę połączenia Mielec/Tarnów- Warszawa, jeśli takie loty zrealizowanoby. Subwencjonowane loty Warszawa- Zielona Góra obsługują linie LOT. 

Port lotniczy w Mielcu zmieniłby nazwę na port lotniczy Kraków- Sandomierz lub Tarnów (Mielec), a terminal tymczasowy mógłby powstać wg mojego pomysłu na przykład w budynku starej wieży kontroli lotów. Pasażerowie byliby dowożeniu do portu lotniczego Tarnów (Mielec) autobusem z centrum Tarnowa. Mały, kilkunastomiejscowy samolot przewoziłby pasażerów do Warszawy, inny proponowany kierunek podróży lotniczej to Gdańsk.

Chcemy, aby wzorem miasta Zielona Góra samorządy Mielca i Tarnowa przeznaczyły coroczną dotację na dofinansowanie połączeń do Warszawy, tak aby były one w cenie ok. 130- 150 PLN za bilet w taryfie standardowej. Roczny koszt subwencji wyniósłby około 2- 5 mln PLN. Chcemy, aby do finansowania przewozów dołożył się także Urząd Marszałkowski woj. podkarpackiego oraz samorządy miast Tarnów, Mielec, Dębica czy Tarnobrzeg. 

Prosimy o odpowiedź na propozycję, opublikujemy ją. Prosimy też o zaproponowanie dogodnego terminu spotkania z przewoźnikami chcącymi obsługiwać dofinansowywane przez samorządy loty pasażerskie z portu lotniczego w Mielcu

Od opublikowania i rozesłania koncepcji utworzenia portu pasażerskiego dla Tarnowa w Mielcu mija ponad 10 lat, i szkoda że nie znaleźli Państwo chwili czasu by na te propozycje odpowiedzieć. Chcielibyśmy aby obecnie te plany przybrały realnych kształtów, i aby samorząd miasta Mielec najpierw dofinansował utworzenie tymczasowego terminalu portu pasażerskiego, a następnie, aby powstał oddzielny budynek tymczasowego terminala lotniczego portu pasażerskiego dla Tarnowa w Mielcu

Apelujemy także o dostosowanie wyposażenia lotniska w Mielcu do obsługi połączeń pasażerskich. To władzom miasta powinno najbardziej zależeć na utworzeniu w Mielcu lotniczego portu pasażerskiego, co przecież wygeneruje nowe miejsca pracy w samym porcie lotniczym jak i w otoczeniu portu. Sądzimy że przez kolejne lata port w Mielcu mógłby się rozwinąć, i po budowie dróg kołowania i rozbudowie infrastruktury mógłby obsługiwać także tanie linie lotnicze, jako kolejny port lotniczy regionu. 

Przed laty dokonywano analiz, które wskazywały na duży popyt na nowy port lotniczy właśnie w otoczeniu Tarnowa. Wykorzystanie istniejącego już portu lotniczego w Mielcu dla obsługi regionu lotami pasażerskimi wydaje się sensowne i logiczne. Bliskość innych portów lotniczych jest tylko niewielką przeszkodą- cały region Tarnowa przecież nie posiada swojego portu lotniczego. 

Przykładem portu lotniczego skoncentrowanego na subwencjonowanych lotach krajowych jest port lotniczy w Zielonej Górze. Od 41 lat obsługuje on loty krajowe do Warszawy. Władze Mielca mogą powtórzyć ten model biznesowy, a wykonywanie takich połączeń jest możliwe ekonomicznie przy relatywnie niewielkich dotacjach do prowadzenia tej działalności. 

Możemy przesłać dokumenty dot. przetargów na wykonywanie pasażerskich połączeń lotniczych z dofinansowaniem samorządu, dzięki którym działa pasażerski port lotniczy w odległym o 33 km od Zielonej Góry mieście Babimost. W odróżnieniu od portu w Mielcu, ten port lotniczy obsługuje rejsowe połączenia krajowe. 

Zachęcam do podjęcia starań na rzecz przebudowy lotniska w Mielcu do roli małego, krajowego portu lotniczego. Jest to ekonomicznie możliwe, bo port ma już prawne dopuszczenie do obsługi 10 tys. pasażerów rocznie, a władze miasta powinny się starać w maksymalnym stopniu wykorzystać dostępną infrastrukturę dla poprawy dostępności komunikacyjnej miasta i regionu. 

Przykładem może być nowo-otwarty port lotniczy w Olsztynie- Szymanach, który jednakże, chcąc obsługiwać loty międzynarodowe, musi zatrudniać znacznie większą liczbę pasażerów. Port krajowy, dla niewielkich samolotów, może działać już przy obecnym zatrudnieniu portu lotniczego w Mielcu, bo z takim samym zatrudnieniem port lotniczy Epinal we Francji obsługuje loty pasażerskie. Jeśli samorząd miasta Mielec zdecydowałby o uruchomieniu pasażerskiego portu lotniczego, pozwoliłoby to na lepsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury, przy relatywnie niewielkich dotacjach. 


Pytania do ARP:
Odpowiedzi opublikujemy

- co władze ARP sądzą o pomyśle dostosowania portu w Mielcu do obsługi połączeń pasażerskich i otwarcia go na nowo jako port lotniczy Tarnów- Tarnobrzeg w Mielcu?

- co władze ARP sądzą o wprowadzeniu połączeń lotniczych Warszawa- Tarnów (Mielec) z dowozem pasażerów autobusem do centrum Tarnowa?

- Czy władze ARP są skłonne wydać ok. 2-3 mln PLN na terminal pasażerski (nowy lub używany) w porcie lotniczym w Mielcu? Czy możliwe jest dostosowanie któregoś z istniejących w pobliżu pasa startowego budynków lub pawilonów jako tymczasowego terminalu pasażerskiego w Mielcu? Wówczas konieczna inwestycja byłaby jeszcze mniejsza.

- Co władze ARP sądzą o pomyśle uruchomienia- na początek- połączeń krajowych, pasażerskich, do portu lotniczego w Mielcu, i o zmianie jego nazwy na obejmującą większe miasta w pobliżu, np. Kraków? 


Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


Posted by Telewizja Opera on 03:48. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja do władz ARP o powołanie pasażerskiego portu lotniczego w Mielcu

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery