dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Urząd Miejski odpowiedział na zarzuty w sprawie elektrycznych autobusów MZK

Pytanie redakcji: 
Dlaczego UM Zielona Góra zdecydował się zainwestować w jeszcze niepewne technologie autobusów o nietypowym źródle energii zamiast np. w coś sprawdzonego-choćby sieć tramwaju wzorem Olsztyna?  

Starczyłoby na co najmniej jedną linię tramwaju z taborem. 

W Częstochowie gdzie rok temu zainwestowano w 40 autobusów w nowej technologii-aż 39 z nich jest wg medialnych doniesień- niesprawnych. Jeden z nich miał spłonąć. Przewody elektryczne miały być w nich niewłaściwe zaizolowane. Producent ma zaś problemy finansowe i nie serwisuje taboru sprzed roku.  

Czy UM nie powinien zrezygnować z obecnej inwestycji i np. budować system tramwaju jak w Olsztynie? 


Odpowiedź władz miasta

Od: Monika Zapotoczna
Data: 23 stycznia 2018 09:28
Temat: Odp. pytanie o nowe autobusy dla MZK z dnia 15.01.2018


Witam,

w Olsztynie jest zupełnie inny niż w Zielonej Górze układ intensywnej
zabudowy - dość wąskie pasmo z północy na południe, z peryferyjnie
położoną największą sypialnią miasta - dzielnicą Jaroty. Pomimo to, jak
się okazało po uruchomieniu pierwszych trzech linii tramwajowych pod
koniec 2015 r., z różnych przyczyn (także ruchowych - brak tras
równoległych skutkujący paraliżem całego miasta w przypadku nawet drobnej awarii) niezbędna stała się bardzo kosztowna rozbudowa dopiero co uruchomionego podsystemu komunikacji tramwajowej.

Za kwotę, za którą ewentualnie można byłoby wybudować jedną trasę
tramwajową, w Zielonej Górze modernizowana jest cała flota autobusowa i realizowany szereg innych inwestycji. Jedna trasa nie rozwiązałaby
problemów transportowych całego miasta, a na budowę sensownej sieci
połączeń komunikacji tramwajowej nie ma zarówno środków na wkład własny w budżecie miasta, jak i dostępnych środków pomocowych z Unii Europejskiej.  

Uruchomienie komunikacji tramwajowej nie było więc dla Zielonej Góry alternatywą.

Podaje Pan przykład Częstochowy, która jako jedyna w kraju, zdecydowała się na zakup autobusów hybrydowych - w technologii gazowo-elektrycznej (CNG). Miasto Zielona Góra nie prowadzi takiej inwestycji - nabywa tabor w sprawdzonej technologii wyłącznie elektrycznej, opisany problem Częstochowy więc nas zupełnie nie dotyczy.


Monika Zapotoczna
Z-ca Dyrektora Departamentu Prezydenta Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra

tel. (+48) 68 4564 106





--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:35. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Urząd Miejski odpowiedział na zarzuty w sprawie elektrycznych autobusów MZK

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery