dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MI odpowiada: motoryzacja masowa nie jest dotowana, "w Polsce nie występuje forma dotowania".

Nowoutworzone (poprzez rozbicie MIB) Ministerstwo Infrastrukrury odpowiada twierdząc, najprawdopodobniej zupełnie błędnie i mylnie, jakoby motoryzacja masowa nie była dotowana. Rzecznik tego ministerstwa pisze że "w Polsce nie występuje forma -dotowania-" tej formy transportu. Jednocześnie przytacza dane dowodzące iż koszty nie są praktycznie wcale pokrywane. 

Deficyt wynosi ok. 125,3 miliarda PLN w ciągu ostatniej dekady w samym tylko pokryciu wydatków inwestycyjnych i tylko w budecie centralnymn- bez budżetów samorządów, nie mówiąc o pozostałych kosztach. Same dotacje do ubezpieczeń i niepokryte koszty leczenia ofiar wypadków można oszacować na ok. 400 miliardów PLN w okresie 2008-2017. W sumie w okresie 2008-2017 możliwe dotacje do motoryzacji indywidualnej mogły osiągnąć kwotę co najmniej 0,5 biliona PLN. Przy czym pominięto koszty utworzenia miejsc parkingowych dla ok. 22 mln samochodów i inne tego typu wydatki które poniosło społeczeństwo. Sam koszt utworzenia tych miejsc parkingowych mógł wynieść około 1 320 000 000 000 PLN wg pobieżnych szacunków.

Od: media
Data: 22 stycznia 2018 11:07
Temat:Pytania prasowe do MIB: drogownictwo i motoryzacja masowa


Szanowny Panie Redaktorze,

 

w Polsce nie występuje forma „dotowania" infrastruktury drogowej. Rozbudowa i utrzymanie sieci dróg publicznych są jednymi z podstawowych zadań administracji krajowej oraz samorządowej. MIB bezpośrednio nadzoruje i finansuje zadania realizowane na sieci dróg krajowych zarządzanych przez GDDKiA, które finansowane są ze środków Krajowego Funduszu Drogowego i budżetu państwa.

 

Ze środków KFD na zadania drogowe w 2017 r. wydano 11 847,4 mln zł, natomiast w latach 2008-2017 łącznie ok. 116 mld zł. Opłata paliwowa wpływająca na konto KFD w latach 2008-2017 wyniosła 33 698,7 mln zł, natomiast w 2017 r. z tego tytułu wpłynęło 4 770,1 mln zł. Z budżetu państwa na ww. cel w 2017 r. wydatkowano 4 274,0 mln zł, natomiast w latach 2008 – 2017 r. wydano łącznie ok. 43 mld zł.

 

MIB nie posiada informacji o wielkości środków wydatkowanych na utrzymanie dróg przez poszczególnych zarządców samorządowych. Pytania o wpływy z podatków należy kierować do Ministerstwa Finansów. Poprzednia wersja odpowiedzi została wysłana przez pomyłkę.

 

Z poważaniem

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa


 

From: media
Sent: Thursday, January 18, 2018 3:59 PM
To: 'Adam Fularz'
Subject: RE: Pytania prasowe do MIB: drogownictwo i motoryzacja masowa

 

Szanowny Panie Redaktorze,

 

Pytania o wpływy z podatków należy kierować do Ministerstwa Finansów.

 

Z poważaniem

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa


 

 

From: Adam Fularz 
Sent: Thursday, January 04, 2018 3:13 PM
To: media
Subject: Pytania prasowe do MIB: drogownictwo i motoryzacja masowa

 

Do MIB

 

- Jaką kwotę dotacji wydano na dotowanie utrzymania i rozbudowy systemu sieci drogowej w Polsce w ciągu ostatniego roku, oraz ostatniej dekady? Ile wpłynęło z akcyzy w paliwie i jaką kwotą dotowano system motoryzacji masowej, dodając ok. 32 miliardy dotacji rocznie do systemu leczenia ofiar wypadków samochodowych, nie mówiąc o kosztach utrzymania największej w Unii Europ. armii osób których zdrowie uległo uszkodzeniu w wynku wypdków samochodowych? Jakie były wpływy z podatków od sprzedaży samochodów i od firm je produkujących? Czy choć w kilku procentach pokryły one koszty dotacji?

 

Niektóre miasta np. Katowice rocznie dotują sieć drogową kwotą ok. 300 mln PLN, w Zielonej Górze na ten cel wydano w okresie kilku lat ok. 250 mln na samą tylko rozbudowę sieci drogowej, bez budowy tysięcy miejsc parkingowych (pod które wycina się parki- np. Park Braniborski czy Park Poetów) tłumacząc to zasadami zrównoważonego rozwoju (wypowiedź szefa największego klubu radnych Rady Miasta Zielona Góra pana Górskiego, w czasie sesji Rady Miasta).



__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 03:00. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MI odpowiada: motoryzacja masowa nie jest dotowana, "w Polsce nie występuje forma dotowania".

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery