komunikat prasowy: Pociągi wracają na kolejową estakadę w Gorzowie Wielkopolskim
Date: pt., 7 cze 2019 o 12:10
Subject: Pociągi wracają na kolejową estakadę w Gorzowie Wielkopolskim
Pociągi wracają na kolejową estakadę w Gorzowie Wielkopolskim
Od niedzieli 9 czerwca podróżni z Gorzowa Wielkopolskiego do Poznania przejadą przez kolejową estakadę obok Warty. Historyczny obiekt zachował niepowtarzalny charakter, został wzmocniony i przygotowany do kursowania pociągów. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 126 mln zł, współfinansowana w ramach POIiŚ ułatwi obsługę podróżnych także na stacji Gorzów Wielkopolski. Modernizowana w ramach Kolejowego Programu Kolejowego kolejowa estakada w Gorzowie Wielkopolskim zapewni wygodne podróże w mieście, regionie i na trasach dalekobieżnych. Nowy przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni umożliwia wygodny dostęp do kolei. Komfortowe warunki obsługi podróżnych zagwarantuje stacja Gorzów Wielkopolski. Od 9 czerwca pociągi pojadą estakadą między Gorzowem Wielkopolskim Wschodnim Podróżni skorzystają z nowych peronów. Wsiądziemy do pociągów z wybudowanego w ramach projektu przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni. Będą czynne perony na stacji Gorzów Wielkopolski. Stropy obiektów i wiaty zostały rozebrane odnowione i wzmocnione. Kolejowa estakada po modernizacji dobrze wpisze się w nadwarciańską panoramę Gorzowa Wielkopolskiego. Estetyczne ściany oraz odtworzone sklepienia wiaduktów i przelotowych nisz, a nawet zrekonstruowane elementy metalowych zabezpieczeń - tworzą historyczny i ciekawy klimat miasta. W charakter bulwarów nad Wartą wpiszą się także odnowione nisze. Wykonawca uzupełnił w nich brakujące elementy i wymienił instalacje. Pomieszczenia będą wykorzystane na usługi zgodnie z charakterem bulwarów. Codziennie pociągi pojadą przez estakadę Przywrócenie ruchu pociągów ułatwi podróże. Równocześnie wykonawca będzie kończył prace na stacji. Nie będą one wpływać na obsługę podróżnych i przejazdy planowych składów codziennie. Roboty obejmują m.in. elementy zadaszenia na peronie nr 2. Będzie montaż systemu informacji pasażerskiej. Wykonawca ułoży tor przy peronie od ul. Dworcowej. Dlaczego estakada jest bardziej wytrzymała ? Na historycznym obiekcie wymieniono m.in. 650 ton stalowych elementów i wylano 10 000 m3 betonu. Wzmocniono ściany i mury oporowe obiektu. Gruntownie wyremontowano pięć stalowych wiaduktów nad ulicami: Herberta, Chrobrego, Wodną, Garbary i w rejonie ul. Spichrzowej. Ze względu na charakter i położenie w ścisłym centrum miasta, renowacja estakady była niezwykle skomplikowanym zadaniem. Wymagała przeprowadzenia dodatkowych i czasochłonnych prac, których nie można było wcześniej przewidzieć. Niezwykła estakada w Gorzowie Wielkopolskim jest jednym z najdłuższych tego typu obiektów w Polsce. Powstała w latach 1905 – 1914. Została wpisana do rejestru zabytków. Ma ogromne znaczenie dla komunikacji kolejowej między Tczewem a Kostrzynem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują obiekt w ramach projektu „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych etap I – Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim". Wartość prac to ponad 126 mln zł, z czego 86 mln zł to dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Kontakt dla mediów: Mirosław Siemieniec Rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. |
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.