PKP Intercity przesłało komentarz do śmierci podróżnego pod Rogoźnem Wielkopolskim w pociągu kolei państwowej
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami na pytania prasowe redakcji:
---------- Wiadomość otrzymana ----------
Od: Rzecznik <rzecznik na serw. intercity.pl>
Data: poniedziałek, 17 czerwca 2019
Temat: Prośba o komentarz sytuacji pod Rogoźnem Wielkopolskim w pociągu PKP Intercity
Do: Adam Fularz <adam.fularz na serw. wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
przesyłam stanowisko:
Jest nam niezwykle przykro z powodu wydarzeń, które miały miejsce w sobotę 15 czerwca w trakcie przejazdu pociągu TLK Gwarek jadącego z Katowic do Słupska. Ciężkie warunki pogodowe, jak również splot nieszczęśliwych, niemożliwych do przewidzenia i zapobieżenia zdarzeń, sprawiły, że była to trudna podróż dla pasażerów i obsługi tego pociągu.
Z naszych ustaleń wynika, że w trakcie przejazdu, za stacją Ostrów Wielkopolski pasażerka zgłosiła się do drużyny konduktorskiej z informacją o złym samopoczuciu współpodróżnego. Pracownicy załogi pociągu natychmiast udali się do pasażera, aby sprawdzić jego stan i zdecydowali o wezwaniu pogotowia ratunkowego. Najbliższa karetka dostępna była w Pleszewie, gdzie po kilku minutach zatrzymał się pociąg, a ratownicy pogotowia podjęli interwencję. Jak nas poinformowano, niezbędne było wezwanie drugiej, specjalistycznej karetki, ponieważ pasażer stracił przytomność i potrzebna była reanimacja. Mimo starań ratowników medycznych, nie udało się przywrócić funkcji życiowych podróżnego. Przyczyny śmierci nie zostały potwierdzone, sprawę bada prokuratura.
W związku z niniejszą sytuacją i koniecznością przeprowadzenia standardowych czynności dochodzeniowo-śledczych na miejscu zdarzenia, pociąg został zatrzymany na stacji na blisko trzy godziny. Podróżnym dostarczono wodę na pokład pociągu oraz poinformowano o zajściu i możliwości przesiadki do składu jadącego do stacji Poznań Główny. Z tej możliwości skorzystało około 40 pasażerów. Reszta, blisko 300 osób, zdecydowała się pozostać w pociągu TLK Gwarek.
Po dojeździe do Rogoźna Wielkopolskiego ok. godziny 13:30, pociąg został zatrzymany z powodu usterki sieci trakcyjnej, która uniemożliwiała jego dalszą jazdę. Wobec braku możliwości podstawienia lokomotywy spalinowej, która mogłaby poprowadzić dalej skład po pozbawionej zasilania linii oraz deklarowanego zbyt długiego czasu na załączenie przez zarządcę infrastruktury napięcia w sieci, podjęto wielokrotne próby zorganizowania zastępczej komunikacji autobusowej. Ze względu na dużą liczbę podróżnych żaden z przewoźników autobusowych nie zdecydował się na uruchomienie komunikacji autobusowej.
W czasie oczekiwania podróżnym wydano kolejnych 1 000 butelek wody. Na miejsce przybyła także Straż Pożarna, która zapewniła kurtyny wodne, które ochładzały oczekujących na peronie pasażerów. W czasie postoju pociągu TLK Gwarek na stacji w Rogoźnie miała miejsce interwencja pogotowia ratunkowego do 3 pasażerów oraz 2 pracowników drużyny konduktorskiej, którzy zostali zabrani do szpitala. W zaistniałej sytuacji podjęto decyzję o wysłaniu pociągiem IC Malczewski (rel. Przemyśl – Kołobrzeg) zastępczej drużyny konduktorskiej do składu TLK Gwarek i połączeniu obydwu pociągów. To rozwiązanie zapewniło podróżnym z TLK Gwarek dostęp do wagonu gastronomicznego i klimatyzowanych wagonów z IC Malczewski. Po połączeniu składów wydano z wagonu WARS poczęstunki oraz zimne i ciepłe napoje. Skład wyruszył z Rogoźna Wielkopolskiego o godzinie 19:14., dotarł do Słupska około 23:45 z 540-minutowym opóźnieniem.
Podróżni składów TLK Gwarek (poc. 48107) oraz IC Malczewski (poc. 3807) otrzymają zwrot 100% ceny biletu. Warunkiem otrzymania rekompensaty jest złożenie reklamacji. Pragniemy jeszcze raz przeprosić podróżnych za zaistniałą sytuację
Na pokładzie pociągu znajdowała się osoba niepełnosprawna na wózku inwalidzkim z opiekunem. Centrum Wsparcia Klienta było tą z osobą w stałym kontakcie telefonicznym. Podróżna rozumiała całą sytuacje i była spokojna.
Katarzyna Grzduk
Rzecznik prasowy
PKP Intercity S.A. Centrala Spółki
Biuro Marketingu i Komunikacji
Wydział Public Relations
ul. Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
tel. (..)
http: www.intercity.pl
NIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2.492.022.270,00 zł. - PLN
KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / (..)
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na wieczorna.
Sent: Monday, June 17, 2019 2:45 PM
To: Rzecznik <rzecznik na serw. intercity.pl>
Subject: Re: Prośba o komentarz sytuacji pod Rogoźnem Wielkopolskim w pociągu PKP Intercity
Czy nie otrzymamy oświadczenia?
Pozdrawiam
W dniu niedziela, 16 czerwca 2019 Adam Fularz <adam.fularz na wieczorna.p> (..)
-------- Oryginalna wiadomość --------
Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: 16.06.2019 09:42 (GMT+01:00)
Do: Rzecznik <rzecznik@intercity.pl>
Temat: Prośba o komentarz sytuacji pod Rogoźnem Wielkopolskim w pociągu PKP IntercityDo Pkp Intercity S.A.
Proszę o komentarz sytuacji w opisie:
Opis sytuacji pod Rogoźnem Wielkopolskim w pociągu PKP Intercity
Wiarygodność opisu nie jest pewna- osoba ta twierdzi że była pasażerką pociągu który miał opóźnienie 540 minut.
"Byłam pasażerka pociągu który stał dziś przez kilka godzin za Rogoznem... 0 informacji, 0 jakiejkolwiek pomocy. Po 2 godzinach połowa pasażerów opuściła pociąg, który zatryzmal się na srodku pola i ruszyła w stronę najbliższych miejscowości czy ulicy... Chce tylko zaznaczyć, że woda faktycznie- dotarła ale po prawie 2 godzinach a znaczna część pasażerów to były osoby starsze. Oprócz tego konduktor wraz z maszynista kazali WSZYSTKIM wyjść z pociągu i stać przed nim... Nie zwrócił nawet uwagi na to, że jeden z pasażerów zaznaczył, że osoba z którą podróżuje jest osobą niepełnosprawną i nie może wyjść... Sama opuściłam pociąg po tej wiadomości i ruszyłam przed siebie ale nie wiem jak osoby starsze wytrzymały ten upał stojąc na środku pola bez żadnych informacji..."
Wg kontakt24 stacji telewizji Tvn24, por.
--
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
--
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk