Władze miasta Piła na temat polityki prorowerowej
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami
Od: Dorota Semenov rzecznik prasowy <dstrugala na serw
um.pila.pl>
Data: wtorek, 11 czerwca 2019
Temat: pyt. prasowe
Do: Adam.Fularz na wieczorna.pl
Data: wtorek, 11 czerwca 2019
Temat: pyt. prasowe
Do: Adam.Fularz na wieczorna.pl
Dzień dobry,
W odpowiedzi na Pańską prośbę przesyłam stanowisko Gminy Piła:
Cieszymy się, że prezydent Wrocławia stawia na ekologię a tym samym infrastrukturę rowerową. Od lat jest to także naszym priorytetem i konsekwentnie tworzymy przyjazne miasto rowerzystom.
Pozdrawiam
Dorota Semenov
Urząd Miasta Piły
Biuro Prezydenta
Plac Staszica 10,
(..)
--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: pyt. prasowe Data: Tue, 11 Jun 2019 10:16:05 +0200 Nadawca: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl> Adresat: um na um.pila.pl
Proszę o stanowisko UM Piła do zapowiedzi prezydenta m. Wrocław:
"Zapowiedziałem, że chcę konsekwentnie w ciągu najbliższych pięciu lat uczynić z Wrocławia najbardziej rowerowe miasto w Polsce. To jest możliwe, już teraz mamy ponad 1100 km tras rowerowych, a na rozwój infrastruktury rowerowej będziemy przeznaczać 30-40 mln złotych rocznie."
wg wypowiedzi na kongresregionow.pl--
______________________________
______________________________ ______________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_ okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Posted by Telewizja Opera
on 05:54.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0