dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Ponowiona petycja: Czy wróci połączenie kolejowe Lublin- Międzyrzecz Podl.?


Od: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>
Data: 18.6.2019
Temat: petycja: Czy wróci połączenie kolejowe Lublin- Międzyrzecz Podl.


Do 
Zarząd Województwa Lubelskiego 
UMWL

petycja: Czy wróci połączenie kolejowe Lublin- Międzyrzecz Podl.?

Szanowni Państwo,

Województwo ma mało połączeń kolei z Lublina na północ regionu. Pociągi regionalne nie kursują z Lublina dalej niż do Parczewa. Jest to dosyć dziwna sytuacja.

Proponuję odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych z Lublina na północ województwa. Proponuję relację o dużym potencjale: Lublin- Międzyrzecz Podl. W tej relacji istnieją niewykorzystane w ruchu regionalnym tory kolejowe.

Podróżowałem wielokrotnie pociągami regio w woj. lubelskim. Proponuję dokonanie testowego wprowadzenia nowego połączenia z Międzyrzecza Podl. do Lublina- pociągi te kursowałyby po istniejącej trasie spalinowej Lublin- Łuków. 

Oglądając mapy potoków pasażerskich zauważyłem że północnowschodnia część województwa w ogóle nie ma nawet skrawka oferty kolei regionalnej w kierunku Lublina i Lubartowa czy Parczewa, są tylko polączenia z Międzyrzecza Podl. do Łukowa. Niestety, w tym regionie także transport autobusowy zamarł, zanikł.

Myślę że powinna istnieć jakaś możl. techniczna organizacji połączeń regio z Międzyrzecza Podl. do Lublina. Proponuję wprowadzenie linii spalinowej kolei regionalnej - w formie połączenia typu "Sprinter" lub 'Regioekspres" z Terespola lub Międzyrzecza Podl. do Lublina- ze zmianą kierunku. Polączenie pomijałoby mniejsze przystanki by zaoferować konkurencyjny czas przejazdu. Osiągniętoby czas przejazdu konkurencyjny z samochodem osobowym na tej trasie.

Oto przykładowy rozkład jazdy:

Miedzyrzecz Podlaski- odjazdy 5:30, 7:30, 9:30, 11:30, 13:30, 15:30, 17:30, 19:30
Lublin - przyjazd 7:10  , 9:10  , 11:10  , 13:10  , 15:10  , 17:10  , 19:10  , 21:10    

Przykładowy rozkład:


Miedzyrzecz Podl. 10:30
Łuków 10:54   (wraz z czasem zmiany kier. jazdy)
Radzyń Podlaski 11:09    
Parczew Kolejowa 11:27  
Lubartów Lipowa 11:49    
Lublin Północny 12:08  
Lublin 12:10  
-- 

Z szacunkiem,

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf



--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Posted by Telewizja Opera on 03:12. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Ponowiona petycja: Czy wróci połączenie kolejowe Lublin- Międzyrzecz Podl.?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery