Pytania do SSOM - kolej podmiejska w Szczecinie
do SSOM
Zgodnie z rozmową telefoniczną, proszę o odpowiedzi na zarzuty ekonomistów transportu:
--
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
-Zarzut 1.
Koszt projektu rewitalizacji istniejących linii kolejowych i przebudowy już istniejących przystanków/stacji pośrednich jest podobny do kosztu tunelu pod centrum miasta wg pierwotnego projektu sprzed kilku dekad.
Proszę odnieść się do tego zarzutu. Ekonomiści zarzucają marnotrawstwo środków finansowych bowiem tunel przez centrum miasta jest bardziej rentowny od przyjętej wersji modernizacji istniejących linii- a ponadto wykonano sporo badań i analiz dla celów budowy tunelu. Ponadto budowa tunelu nie wyklucza wykorzystania istniejących obecnie linii kolei, natomiast przeznaczenie wszystkich środków na projekty inne niż budowa tunelu- wyklucza budowę tunelu w najbliższym czasie.
Zarzut 2.
Często podnosi się zarzut że w Polsce zbyt wielkie środki idą na modernizację platform peronowych, istniejących torowisk, natomiast nie buduje się nowych linii kolejowych
Czy istnieje możliwość:
- odsunięcia w czasie projektów modernizacji infrastruktury przystankowej. Początkowo tylko poprawionoby stan istniejącego torowiska celem poprawy prędkosci handlowej. Dla pociągów o charakterze podmiejskim zwykle nie ma sensu inwestować w pełną modernizację podtorza i torowisk, bowiem zyski w czasie przejazdu w odniesieniu do kosztów poniesionych na 1 minutę oszczędności czasu są zbyt małe. Lepiej pracować nad innymi elementami projektu- takimi jak gęstość sieci kolejowej, gęstość przystanków.
Oto obecne prędkości na linii do Polic "Dla pociągów pasażerskich na ok. 37,1 km toru nieparzystego oraz 20,3 km toru parzystego (w sumie 57,4 km), prędkość maksymalna 70 km/h (dla towarowych: 60 km/h, dla szynobusów: 80 km/h) występuje na ok. 16,5 km torów (w tym 14,9 km na niedawno wyremontowanym torze parzystym między Niebuszewem a Policami). Na większości pozostałych odcinków występuje ograniczenie do 40 lub 50 km/h. Tylko na ok. 5 km między Skolwinem a Policami oraz przed Trzebieżą prędkość maksymalna wynosi 30 km/h (także dla towarowych). " wg Wikipedii
Zarzut 3:
Zarzuca się że projekt obecny jest całkowicie wadliwy ponieważ w pierwszej fazie nie będzie budowana łącznica do osiedli w Policach które są największym generatorem ruchu.
3. 1. Czy istnieje możliwość całkowitego odsunięcia w czasie innych prac jakie planowano, poza poprawą prędkości handlowej (a nie- prędkości technicznej) oraz tylko poprawą estetyki istniejących stacji i przystanków- na rzecz przeznaczenia wszystkich środków jakie pozyskano na projekt- dla budowy łącznicy do osiedli mieszkaniowych w Policach?
Zarzut 4.
Zarzuca się że projekt jaki Państwo opracowali, przewiduje bezsensowne prace nad infrastrukturą przystankową. Gdyby te prace nad modernizacją przystanków całkowicie przełożyć na inne okresy czasu i uruchomić projekt z istniejącą infrastrukturą przystankową po jej wizualnym odświeżeniu, uzyskane środki możnaby przeznaczyć:
4. 1.
- na maksymalne zwiększenie wielkości sieci i ilości obsługiwanych destynacji/ punktów, celem maksymalizacji rentowności systemu.Wg mojej wiedzy rentowność systemu jest pochodną ilości możliwych destynacji i ściśle zależy od gęstości sieci na terenie miasta. Schemat możliwej sieci podmiejskiej dołączam jako plik .png.
4. 2.
- na budowę zupełnie nowych przystanków w nowych lokalizacjach lub odbudowę tych przystanków które zlikwidowano. Oto lista zlikwidowanych przystanków na terenie miasta:
Gumieńce Wąskotorowe
Pomorzany Wąskotorowe
Struga Szczecińska
Szczecin Dworzec Wrocławski
Dziewoklicz
Szczecin Lotnisko
Szczecin Zdroje Wschodnie
Oleszna
Urok
Szczecin Dąbie Osiedle
Szczecin Drzetowo
Szczecin Gocław
Szczecin Golęcino
Szczecin Klucz
Szczecin Łękno
Szczecin Mścięcino
Szczecin Pogodno
Szczecin Pomorzany
Szczecin Słoneczne
Szczecin Żelechowo
Wstowo Wąskotorowe
Wrzosy Pomorskie
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 01:30.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0