MI odpowiada na pytanie o likwidowane dworce PKS
Od: media <media na serw. mi.gov.pl>
Date: czw., 10 paź 2019 o 10:11
Subject: RE: Pytanie o likwidowane dworce PKS
To: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
w sprawie szczegółów dotyczących sprzedaży dworca PKS w Radomiu informacji może udzielić PKP SA. Ministerstwo Infrastruktury nie nadzoruje PKS w Gorzowie Wlkp. ani PKS w Rybniku. PKS w Dzierżoniowie znajduje się w upadłości likwidacyjnej. W przypadku dworca w Świebodzinie – zgodnie z informacją opublikowaną na stronie internetowej spółki PKS w Zielonej Górze: „Kupujący udostępni część zakupionego terenu na plac postojowy, stanowiska odjazdowe autobusów oraz na ustawienie pawilonów /poczekalnia i biura PKS/".
Zarząd PKS Częstochowa podjął decyzję o zbyciu dworca. Zgodnie z ogłoszeniem o zbyciu nieruchomości: „Sprzedawca zastrzega, iż nabywca wskazanego prawa użytkowania wieczystego wraz z własnością posadowionych budynków oraz budowli nieruchomości będzie zobowiązany do zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości zabudowanej budynkiem Dworca PKS w celu wykonywania przez Sprzedawcę działalności gospodarczej polegającej na przewozie osób i rzeczy. Umowa dzierżawy zostanie zawarta na czas określony tj. do daty oddania do użytku Centrum Przesiadkowego".
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
(...)
From: Adam Fularz
Sent: Thursday, September 26, 2019 8:34 AM
To: media
Subject: Pytanie o likwidowane dworce PKS
do MI
Z jakich powodów państwowe PKP sprzedało dworzec autobusowy w Radomiu? Czy to prawda że dworce w szeregu polskich miast, m.in Gorzowie, Swiebodzinie, Częstochowie etc etc. są wystawione na sprzedaż? W wielu miastach nie ma już dworców PKS, podawano mi przykład Rybnika, w Dzierżoniowie także zlikwidowano dworzec autobusów.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf