Petycja o odtworzenie linii kolejowej do Zelowa.
do Urzędu i Radnych Miasta Zelowa
Załączam petycję o zlikwidowanym systemie kolei podmiejskiej w Łodzi- rozebrano linię do Zelowa- Herbertowa. Temat petycji to odbudowa po likwidacji linii do miasteczka Zelów.
Zachęcam Państwa do starań na rzecz odbudowy sieci kolejowej w regionie- z wykorzystaniem slainowych autobusów szynowych, albo nawet- pojazdów spalinowo- elektrycznych, do obsługi relacji kolejowych do Zelowa. Konieczna jest także odbudowa zdemontowanych odcinków linii do Zelowa, o co uprzejmie apeluję. Województwo Łódzkie powinno tą linię wyremontować ze środków własnych i ją przejąć na mienie województwa, jak to ma miejsce w woj, dolnośląskim, gdzie powołano zarząd dróg i torowisk województwa.
Opis sprawy
----
Województwo Łódzkie, relatywnie ubogie w torowiska kolejowe, powinno dbać o istniejące linie niezelektryfikowane. Tak się jednak nie dzieje. Nie działają linie do Spały- jest to linia o potencjale turystycznym, godna stałych połączeń, oraz nie działa linia do Łasku Wschodniego i Zelowa
Proponujemy połączenie Łódź Widzew- stacje kolei obwodowej- Łask- Łask Warszawska (nowy przystanek) Łask Batorego i Zelów (nowy przystanek końcowy). Takie połączenie skomunikowałoby Zelów i Łask z Łodzią znacznie lepiej niż obecna oferta omijająca miasto Łask od północy.
Dalsza część linii do Zelowa została częściowo rozebrana, choć pozostawiono most dla kolei pod autostradą. Propozycję jego wykorzystania- załączam. Możliwe jest odtworzenie linii do Zelowa.
opr. na podst.google maps, uż. dla celów edukacyjnych.
Opisujemy, jakie są możliwości perspektywicznej odbudowy kolei aglomeracyjnej do Zelowa i przygotowania odpowiednich planów takiej inwestycji. Piszemy o propozycji odbudowy spalinowej linii do Zelowa, jako relacji Łódź- Zelów obsługiwanej autobusami szynowymi o napędzie spalinowym.
Przed laty istniała krótka linia do Zelowa, łącząca Zelów z Łodzią p. Łask, ale chyba została ona już rozebrana. Można znaleźć informację iż odnoga do Zelowa została rozebrana przez PKP, jeździły tutaj pociągi towarowe. Stacja końcowa znajdowała się w Zelowie - Herbertowie. Tutaj kończyła swój bieg długa linia (bocznica) z Łasku.
Wysłaliśmy pytanie do władz. W związku z rozbiórką torów - planowanych do wykorzystania pod sieć Łódzkiej Kol. Aglomeracyjnej. Niemożliwe jest wyjaśnienie przyczyn tej rzekomo dokonanej już likwidacji torowiska, co na pewno niekorzystnie wpłynie na szanse rozwoju gm. Buczek i miasta Zelów.
Otrzymaliśmy skąpą odpowiedź:
Jednocześnie Pana zapytanie zostało przekazane do zarządcy infrastruktury kolejowej Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi z prośbą o przekazanie informacji na temat nieużytkowanych linii kolejowych Łódź – Zelów, Łask – Zelów, Koluszki – Regny.
Do dnia dzisiejszego, tj. 29.102014 r. nie otrzymaliśmy odpowiedzi od Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi.
W załączeniu przesyłam:
1. Pismo z odp. na Pana maila (pismo z dnia 19.09.2014 r.)
2. Pismo skierowane do Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi (pismo z dnia 19.09.2014 r.)
Zelów- Herbertów
Jest to dawna kolejowa stacja towarowa w Zelowie, w dzielnicy Herbertów, w gminie Zelów, w powiecie bełchatowskim, w województwie łódzkim. Została wybudowana na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych ubiegłego wieku[1].
Odbudowa torowiska kolei pasażerskiej do Zelowa
W imieniu czytelników "Gazety Łódzkiej" zwracam się z apelem o zaniechanie polityki porzucania spalinowych linii kolejowych w woj. łódzkim.
Województwo Łódzkie, mające niewielką sieć kolejową, dodatkowo cierpi z powodu Państwa polityki "zapominania" o liniach spalinowych. Mimo wprowadzenia autobusów szynowych na wschodzie woj. Łódzkiego, w zachodniej części nadal likwidowane są linie kolejowe.
Czy możliwe jest wznowienie przewozów takie jak na linii do Zelowa?
Apeluję o powstrzymanie likwidacji i odbudowę brakujących odcinków linii kolejowej do Zelowa. Zlikwidowany został odcinek do Zedlowa- Herbertowa. Wzywam do podjęcia starań w celu odtworzenia brakującego odcinka torowiska i zorganizowanie stacji końcowej kolei pasażerskiej w Zelowie.
Wnosimy o wprowadzenie kursów spalinowych autobusów szynowych kursujących w relacji:
Łódź- Łask- Zelów, kursy byłyby przyspieszone na odcinku Łódź- Łask, pomijając mniejsze przystanki na tej trasie.
Fot. prof_klos , http://gtlodz.eu/cat-kolej,90.
Fot. prof_klos , http://gtlodz.eu/cat-kolej,90.
Na terenie woj. Łódzkiegoo istnieją potencjalne linie kolejowe zdatne do wznowienia ruchu pasażerskiego- odbudowany mógłby być fragment linii Łódź- Zelów, a konkretnie odcinek Łask-Zelów. Przed laty istniała tutaj krótka linia do Zelowa, łącząca Zelów z Łodzią p. Łask, wg źródeł została ona już częściowo rozebrana na terenie 9-tysięcznego Zelowa.
Przypisy
- Komunikacja i struktura gminy (pol.). Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Buczek. [dostęp 2013-09-12].
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Gazeta Łódzka
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
ul. Dolina Zielona 24a
65-154 Zielona Góra--
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
This message with its potential attachments is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any review, dissemination, copying or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by Persons or entitles other than the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. Thank you.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl