UMWP udziela odpowiedzi na pytanie o transport autobusowy na Podkarpaciu
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami:
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Konopka Monika <M.Konopka na serw. podkarpackie.pl>
Data: czwartek, 3 października 2019
Temat: pytanie autrobusy
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>
Dzień dobry,
W imieniu rzecznika prasowego Tomasza Leyko przesyłam odpowiedź na pana pytanie:
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego nie wnioskował do Wojewody Podkarpackiego o zawarcie umowy o dopłatę w ramach przepisów ustawy z dnia 16.05.2019 r. o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1123).
W zakresie zapewnienia bieżących potrzeb przewozowych mieszkańców województwa Marszałek Województwa Podkarpackiego realizuje natomiast zadania wynikające z przepisów ustawy z dnia 06.09.2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 58 ze zm.) w zakresie udzielania zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym. W ramach swych kompetencji UMWP priorytetowo rozpatruje wnioski o udzielanie zezwoleń składane przez przewoźników w miejsce likwidowanych połączeń. Przykładem tego rodzaju działań urzędu była reakcja na likwidowane połączenia w powiatach obejmujących rejon Bieszczad i udzielenie zezwoleń kilku przewoźnikom, którzy uruchamiali komunikację w miejsce likwidowanych połączeń.
Pozdrawiam serdecznie
Monika Konopka
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
tel. (...)
From: Adam Fularz [mailto:Adam.Fularz na serw. wieczorna.
Sent: Thursday, September 26, 2019 8:45 AM
To: biuroprasowe
Subject: pytanie autrobusy
do UMWP
Jakie połączenia autobusowe przywrócił UMWL w ramach rządowego programu walki z wykluczeniem? Czy przekazać Państwu ulotki rozkładane w pociągach ŁKA dot. wznowień połączęń autobusowych w woj. łódzkim? Wziąłem tą ulotkę ze sobą.
Pzdr
--
______________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
al. Łukasza Cieplińskiego 4
35-010 Rzeszów, skr. pocztowa 17
centrala: (017) (...)
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl