Redakcja redakcji dot. tekstu "Długoletnia umowa przewozowa kluczowa dla nowych SKM-ek"
Jako wydawca zareagowałem na tekst portalu "Trojmiasto.pl"
From: Adam
Date: Thu, Oct 17, 2019 at 7:36 AM
Subject: Dot. tekstu "Długoletnia umowa przewozowa kluczowa dla nowych SKM-ek"
To: <s.zieba[na serwerze]trojmiasto.pl>
Do Szanowny Pan
Szymon Zięba, Redakcja "Trojmiasto.pl"
Drogi Panie, Jako wydawca czasopisma Transport Wolnorynkowy zechcę zwrócić uwagę iż Pan w swoim tekście "Długoletnia umowa przewozowa kluczowa dla nowych SKM-ek" sugeruje, że zakup nowych pociągów zależy od przyznaniu praw monopolu na kolejne 10 lat dotychczasowemu przewoźnikowi- monopoliście na sieci SKM.
Jest to - nieprawda. Monopolista stosuje taktykę szantażu, próbując utrzymać status quo. Dochodzi do oburzających praktyk korupcyjnych- na przykład UMWP negocjuje umowę tylko z jednym przewoźnikiem, co jest jawnym naruszeniem zasad wolnej konkurencji na rynku. Pan tego nie widzi w swoim tekście.
Na sieci SKM w Trójmieście mogłoby działać dwóch-trzech przewoźników, spółka "PKP SKM" może np. jeździć naprzemiennie pociągami innego operatora kolei SKM. Na zapytanie mogę Panu podesłać kilka takich przykładów ze świata.
Pozdrawiam
Adam Fularz
wydawca czasopisma Transport Wolnorynkowy
"Wolnorynkowy.pl"
Posted by Telewizja Opera
on 22:37.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0