dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Informacja w sprawie portu lotniczego Gdynia - Kosakowo (Babie Doły)



___________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.


Do:

Prokuratura Okręgowa w Gdańsku


Informacja wydawcy w związku z prowadzonym postępowaniem w sprawie decyzji władz miasta Gdynia w sprawie odbudowy portu lotn. pasażerskiego w mieście Gdynia


Jako Prezes Zarządu Agencji Prasowej Merkuriusz Polski informuję iż przed laty agencja prasowa podjęła temat nieczynnych portów lotniczych pasażerskich w Polsce. W ramach tego działania do szeregu samorządów lokalnych przesłano dokumenty dot. modelu portu lotniczego typu low-cost. Wśród tych samorządów znalazł się samorząd miasta Gdynia. W dokumencie tym zachęcano władze miasta do realiacji- wówczas bardzo popularnego- modelu biznesowego "low cost airport".

Powodem podjęcia tych działań przez Prezesa Zarządu były dowody na istotny, pozytywny wpływ inwestycji w niewielkie porty lotnicze na gospodarkę. Analizy wykonane dla bardzo niewielkiego portu lotniczego w bardzo niewielkiej nadmorskiej miejscowości Heringsdorf pokazują że port lotniczy dokłada się do lokalnej gospodarki kwotą ok. 12 mln PLN odejmując dotacje do utrzymania portu lotniczego.(por. http://www.gemeinde-ostseebad-heringsdorf.de/ris/formular/gutachten_flughafen_heringsdorf.pdf ) Lotnisko to położone jest ok. 4 km od granicy Polski.

Redakcja nie umie powiedzieć na ile dokument ten wpłynął na decyzję władz miasta dot. odbudowy portu lotniczego pasażerskiego który przed II wojną św. obsługiwał miasto Gdynia i był na tyle popularny, że planowano budowę linii kolejowej bezpośrednio do budynku terminalu pasażerskiego- już przed II w. ś. 

Redakcja może odszukać oryginalny dokument przesłany przed wielu laty władzom miasta Gdynia. Straty dla lokalnych gospodarek polskiej prowincji związane z likwidacją lokalnych i regionalnych portów lotniczych możemy oszacować, na podstawie danych dla portu lotniczego Heringsdorf przytoczonych powyżej, na kwotę ok. 130 milionów PLN rocznie, zakładając że wszystkie te lokalne porty lotnicze działałyby na rynku w takim modelu biznesowym jak port lotniczy Heringsdorf- czyli jako sezonowe porty pasażerskie zorientowane pod turystykę.

Redakcja polemizowała z decyzja KE dot. wycofania dotacji do budowy portu lotniczego i ową decyzje uważa za całkowicie błędną. W wielkich aglomeracjach normą są 2-3 porty lotnicze. Celem budowy dodatkowych portów lotniczych jest wywołanie konkurencji pomiędzy portami lotniczymi i ograniczenie pozycji monopolistycznej tych podmiotów. Autor dokumentu ma wykształcenie wyższe ekonomiczne, specjalizuje się w ekonomice infrastruktury, ma też dokumenty potwierdzające odbycie studiów doktoranckich z zakresu ekonomii oraz ekonomiki transportu (na Institute for Transport Studies w Leeds) które może okazać na żądanie.
Redakcja posiada szereg dokumentów zwiąanych z tym portem lotniczym w swoim archiwum. Jest to co najmniej kilkadziesiąt dokumentów. Jest to także korespondencja z Komisją Europejską w tej sprawie.


Z poważaniem


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 01:45. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Informacja w sprawie portu lotniczego Gdynia - Kosakowo (Babie Doły)

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery