Ruszył portal internetowy opisujący likwidację linii kolejowej do portu lotniczego Zielona Góra
Informacja prasowa
Czy uruchomienie linii kolejowej dowożącej pasażerów może doprowadzić do trwałego ożywienia portu lotniczego? W Polsce już są przykłady portów lotniczych ożywionych dzięki doprowadzeniu linii kolejowych dowożących pasażerów.
W pobliżu Olsztyna od 1996 roku działał port lotniczy w Szymanach, aż 55 km od miasta. Obsługiwał on przez lata niewielki ruch podróżnych:
Statystyki ruchu dla portu lotniczego Olsztyn- Mazury
Rok | Pasażerowie | Cargo | Operacje lotnicze |
---|---|---|---|
1998 | 2632 | 0 | 180 |
1999 | 2453 | 0 | 238 |
2000 | 1873 | 0 | 788 |
2001 | 2049 | 0 | 928 |
2002 | 1091 | 0 | 516 |
2003 | 448 | 0 | 418 |
2004-2015 | 0 | 0 | 0 |
2016 | 47146 | 0 | 702 |
Pasażerów do podróży lotniczych przekonało dopiero doprowadzenie linii kolejowej do tego portu lotniczego na początku roku 2016. W pierwszym roku po wprowadzeniu połączenia kolei pasażerskiej z centrum Olsztyna do portu lotniczego liczba pasażerów wzrosła ponad stukrotnie w porównaniu do roku 2003, i sięgnęła 47 tysięcy podróżnych. Jest to około 5-ciokrotnie więcej podróżnych niż port lotniczy Zielona Góra- Babimost obsłużył w 2016 roku.
Olsztyn i Zielona Góra z jej Trójmaistem Lubuskim są porównywalnymi aglomeracjami pod względem potencjału demograficznego i ludnościowego.
W porcie lotniczym Zielona Góra - Babimost także istnieje linia kolejowa długości około 3 km, zakończona dwoma stacjami kolejowymi, tylko że jest nieczynna, zarośnięta drzewami i krzakami. Jakiś czas temu ruszył profil w sieci społecznościowej Facebook, na którym publikujemy odpowiedzi różnych urzędów na postulat wycięcia krzaków z tej linii kolejowej i jej przywrócenia do użytku dla ruchu pociągów pasażerskich z Gorzowa czy Frankfurtu nad Odrą do portu lotniczego. Co więcej, część tej linii kolejowej jakiś czas temu rozebrano.
Autor strony apeluje napierw o budowę przystanku tymczasowego na końcu jeszcze istniejącej i nierozebranej linii kolejowej.
Adres internetowy profilu o likwidacji kolei do portu lotniczego Babimost:
________
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 01:26.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0