Spotkanie na temat lobby likwidatorów polskiej kolei. Niedziela, g. 18-ta, Cafe Kryzys w Warszawsie
Na świecie, wielu ekonomistów wskazuje że powodem likwidacji tysięcy kilometrów linii kolejowych były zakulisowe działania różnych lobby gospodarczych, mających na celu pozbycie się konkurencji gospodarczej. W Polsce zlikwidowano około 7 tysięcy km linii kolejowych, kolejne likwidacje odbyły się w 2017 roku. Za tym procedewrem stoi konkretne lobby członków zarządu kolei państwowych, których celem wydaje się likwidacja jak największej liczby linii kolejowych. Podczas głosowań w zarządzie, praktycznie cały zarząd PKP S.A. zwykle głosuje za likwidacją danej linii kolejowej. Czy to wynik celowego działania, czy przypadek? W innych krajach Grupy Wyszechradzkiej nie doszło do tego procederu. Czy członkowie zarządu PKP S.A. są to osoby przekupione przez konkurencyjne lobby gospodarcze? Ekonomiści którzy badali likwidacje linii kolejowych w Wielkiej Brytanii za czasów Lorda Beechinga, doszli do tego właśnie wniosku. Powstała nawet publikacja: "The Great Railway Conspiracy" opisująca zakulisowy wpływ lobby gospodarczych na proces likwidacji konkurencji w systemie transportowym Wielkiej Brytanii. Podobne procesy, znacznie lepiej zbadane, zaobserowano w USA. Dostępne są zapisy przesłuchań i dokumenty ze śledztw.
Z opisu wydarzenia: W roku 1990 Polska posiadała na swoim terytorium ponad 26 tysięcy km linii kolejowych, obecnie ma ich około 19 tysięcy. W efekcie obecnie w Polsce do około 100 miast liczących powyżej 10 tys. mieszkańców nie docierają pociągi pasażerskie. To ewenement na skalę Europy - Polska jest bowiem liderem w likwidowaniu sieci kolejowej. Czyja to była decyzja? Kolejarzy, polityków, zewnętrznych doradców? Za tymi działaniami stoją konkretne nazwiska ludzi odpowiedzialnych za ten stan rzeczy. O nich i nieustannym "reformowaniu" przez nich polskiej kolei opowie redaktor naczelny dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" Karol Trammer, który od lat zajmuje się problemami funkcjonowania transportu kolejowego.
27 sierpnia, niedziela, godzina 18, Cafe Kryzys, Warszawa.
Cafe Kryzys
ul. Wilcza 30, 00-544 Warszawa
Literatura:
Henshaw, David (1994). The Great Railway Conspiracy. ISBN 0-948135-48-4
Posted by Telewizja Opera
on 22:57.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0
No cóż, wielkie i gorące łby ekonomistów od rzeczy nie chcianych jak i tudzież sprzedawców majątku narodu z pewnością mnie zje ,jak to się mówi , na śniadanko, lecz ja natomiast panowie będę waszą ością w gardle i wiórem w waszych dupskach. Degradacja gospodarki kraju, grabież , sprzeniewierzenie majątku narodu,nadużywanie stanowisk jak i udzielonej władzy,działanie pod płaszczykiem majestatu prawa na niekorzyść kraju i obywateli co prowadzi do destabilizacji, ukrywanie faktów dotyczących machloi dla uzyskania korzyści materialnych niewymiernych w normalnych realiach obejmujących ludzką logikę. Czy dalej wymieniać próżniactwo, złodziejstwo i dalszej maści szwindle? A może zacząć operować nazwiskami gdzie nie jeden "biznesmen - dorobkiewicz" rozdziawi ze zdziwienia jape skąd to wszystko wiem ? Otóż panowie obserwuję bacznie wasze popisy na tej arenie, tylko z tą różnicą że gladiatorem jestem ja,wy natomiast,stoicie po przeciwnej stronie bez tarczy z ciążącym wam worem pełnym waszego zła. Czas sobie zdać z tego sprawę, co? Ile można żyć we własnym gnoju jak świnie w chlewie?