Korupcjogenne praktyki w woj. opolskim. Przetargu na usługi przewozowe nie będzie?
19 marca przesłałem wzór przetargu na wykonywanie usług przewozowych do Zarządu Woj. Opolskiego. Zarząd WO postanowił jednak udzielić zamówienia bez przetargu.
Prosiłem Zarząd WO podanie podstawy prawnej dla prowadzenia przez UMWO procederu monopolizacji tego sektora usług- ponieważ przepisy prawa definują monopole i karzą za proceder monopolizowania. Zapytałem także czy członkowie Zarządu UMWO pokryją ze swoich środków koszty wynikające w różnicy cen z przetargach na wykonywanie usług?
Dotychczasowe odpowiedzi Zarządu Woj. Opolskiego
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO
GABINET MARSZAŁKA
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO
GABINET MARSZAŁKA
Piastowska 14, 45-082 Opole, tel.:(..)
GM.1431.19.2019 Opole, 8 lipca 2019 r.
A
Szanowny Panie Redaktorze,
Odpowiadając na Pana wniosek o udostępnienie informacji publicznej,
dot. podstawy prawnej działań podjętych przez Urząd Marszałkowski Województwa
Opolskiego w sprawie zamówienia usług przewozów kolejowych informuję, że
Województwo Opolskie zamieściło "Wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące
umowy o świadczenie usług publicznych" o zamiarze bezpośredniego udzielenia
zamówienia w zakresie transportu kolejowego zgodnie z art.19 ust.1 pkt.3 w związku
z art. 22 ust.1 pkt.3 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r, o publicznym transporcie
zbiorowym oraz zgodnie z art. 5 ust. 6 rozporządzenia (WE) Nr 1370/2007
Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r.
Ogłoszenie zamieszczone jest w witrynie TED:
Z poważaniem
Violetta Ruszczewska, rzecznik prasowy UMWO
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 02:59.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0