Petycja do władz gminy Przewóz dot. odbudowy mostu dla kolei towarowej / pasażerskiej
- Horka- Rothenburg- Sanice- Przewóz- Wymiarki- Jankowa Żagańska
Wilmersdorfer Straße 113/114
10627 Berlin
Linia kolejowa nr 380 – łącząca stację kolejową Jankowa Żagańskaze stacją Horka Gbf w Niemczech przez Przewóz i Lodenau.
Odcinek od Jankowej do Przewózu otwarto w 1895 roku, dalsza część linii została uruchomiona w 1907 roku. W 1984 ruch pasażerski ustał całkowicie. Obecnie linia jest nieprzejezdna a odcinek od Sanic do Niemiec został rozebrany po II wojnie światowej.
W latach 2016-2019 planowana jest modernizacja linii na odcinku Jankowa Żagańska - Przewóz, gdzie odgałęzia się wojskowa bocznica do Potoku Lubuskiego. Po wykonaniu modernizacji ma zostać dopuszczony ruch pociągów z prędkością do 40 km/h. Inwestycja ma zostać sfinansowana z kasy Ministerstwa Obrony Narodowej, które łoży środki na utrzymanie linii o dużym znaczeniu dla wojska[2].
die Linie Sanice- Jankowa Żagańska wird saniertwas passiert mit der Stecke Sanice- Rothenburg- Horka? Kannst du ueberpruefen?MfG--Adam FularzWydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Mit freundlichen Grüßen
Curth
Präsident
Deutsche RegionaleisenbahnGmbH
- Zentrale -
An Gerhard Curth
To: Rzecznik
Subject: Pytanie Jankowa Żagańska- Przewóz- Sanice
Cy to prawda że w ramach remontu torowiska ma dojść lub doszło do likwidacji peronu/ peronów na stacji w Przewozie i na wszystkich stacjach pośrednich co uniemożliwi przywrócenie kolei pasażerskiej na remontowanym torowisku?
Dlaczego PKP PLK likwidują perony pasażerskie które istniały i zachowały się w stanie dobrym? Jaki jest tego cel? Jeszcze bardziej obniżyć rentowność tych odcinków sieci kolejowej? Innego celu niestety- jako ekonomista- nie zauważam.
Pan
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Panie Redaktorze
Prace na odcinku Jankowa Żagańska – Przewóz prowadzone są w celu zapewnienia ruchu towarowego. Obecne zadanie nie obejmuje robót z zakresu obsługi pasażerskiej. W ramach prac, na podstawie wcześniejszych ocen, usuwane są elementy wyeksploatowanej, niewykorzystywanej od 30. lat infrastruktury.
Pozdrawiam,
Bohdan Ząbek
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Joannitów 13
50-525 Wrocław
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.