Petycja do władz miasta Środa Śląska o odbudowę linii kolei
Sz. P. Burmistrz
Urząd miejski
pl. Wolności 5
55-300 Środa ŚląskaPetycja do władz miasta Środa Śląska o odbudowę linii kolei
Szanowni Państwo,
Rząd ogłosił program Kolej Plus. Chcę aby poszerzono katalog odbudowywanych linii kolei o odcinek do centrum Środy Śląskiej.
Jako ekonomista w petycji domagam się i żądam aby gmina Środa Śląska zbadała czy istnieje techniczna możliwość odbudowy i rewitalizacji linii - poprzez jej odbudowę w zupełnie nowym przebiegu:
- Środa Śląska- Środa Śl.Miasto (nowy przystanek w centrum miejscowości)- Środa Śl. Rynek
Jako wydawca przekonuję władze do rozbudowy sieci podmiejskich połączeń kolejowych miasta Wrocław. W latach 1926 - 1966 istniała tzw. kolejka średzka. Była to linia kolejowa Środa Śląska – Środa Śląska Rynek zapewniająca dojazd do centrum miasta.
Interesuje mnie relacja Wrocław Główny- Środa Śl. Miasto, z budową nowego przystanku w centrum Środy Śl. Sądzę że władze miasta Środa Śląska, w związku z trudnościami na sieci drogowej, powinny opracować projekt odbudowy linii do centrum miasta- w innym przebiegu.
Do Środy niektóre pociągi omijałyby mniejsze przyst. pasażerskie. Od Środy do Środy- centrum miasta (nowego przystanku) wjeżdżałyby na nowozbudowany odcinek torowiska.
Kursowałyby tutaj składy Szybkiej Kolei Miejskiej z Wrocławia, być może początkowo byłyby to autobusy szynowe, spalinowe, dojeżdżające albo z Trzebnicy, albo z innych kierunków, do śródmieścia Środy Śl. Czas przejazdu do Wrocławia powinien spaść do kilkunastu minut w przypadku połączeń przyspieszonych, może 20- 25- w przypadku obsługujących wszystkie przystanki.
Jaki jest stan możliwości odbudowy torowiska kolei do miejscowości Środa Śl. centrum miasta- w zupełnie innym przebiegu niż poprzednio? Czy gmina może zlecić wykonanie planu budowy takiej linii lub opracować możliwy plan przebiegu takiej linii kolei?
Jaki jest stan możliwości odbudowy torowiska kolei do miejscowości Środa Śl. centrum miasta- w zupełnie innym przebiegu niż poprzednio? Czy gmina może zlecić wykonanie planu budowy takiej linii lub opracować możliwy plan przebiegu takiej linii kolei?
Jak miasto i gmina widzi możliwości budowy przystanków pasażerskich:
Środa Śl. Rynek (budowa nowego przystanku w innej lokalizacji),
Środa Śl. Miejska (lub inna nazwa)
Środa Śl. Rynek (budowa nowego przystanku w innej lokalizacji),
Środa Śl. Miejska (lub inna nazwa)
Czy samorząd planuje jakieś wysiłki w tym kierunku? Czy spełni petycję i przygotuje jakiś plan lub koncepcję, choćby pobieżną?
Opis historyczny:
Miasto ogromnie zyskałoby na rozwoju jako podmiejski satelita Wrocławia. Dlatego- szczególnie chętnie zapraszam do przygotowania projektu ze strony władz miasta.
Zachowany wagon motorowy VT-10 stacjonujący w Parowozowni w Skierniewicach. Analogiczny pojazd obsługiwał przewozy pasażerskie na kolejce średzkiej w latach 1935-1936.
Pozdrawiam,
Adam Fularz,
wydawca prasowy
Środa Śląska | 0,000 | |||
Środa Śląska - polny zameczek | 2,600 | |||
Środa Śląska Miejska | 3,400 | |||
Środa Śląska Rynek | 4,150 |
Adam Fularz
POPRZEDNIA ODPOWIEDŹ: W ZAŁĄCZENIU, OTRZYMANO Z ADNOTACJĄ:
Dzień Dobry
W załączeniu przesyłam skan pisma - odpowiedź.
Pozdrawiam
-- W załączeniu przesyłam skan pisma - odpowiedź.
Pozdrawiam
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 02:12.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0