Petycja do władz gminy Wymiarki dot. odbudowy peronu kolei pasażerskiej
do UG Wymiarki
Temat listu:
Petycja dot. projektu odbudowy ruchu pasażerskiego na linii kolejowej Jankowa- Wymiarki- Przewóz
Szanowni Państwo,
W ramach rządowego projektu Kolej Plus chciałbym aby odbudowano perony pasażerskie/ peron pasażerski w Wymiarkach przy bocznicy kolejowej na terenie dawnej stacji Wymiarki- początkowo celem obsługi tylko pociągów torystycznych. Budowę peronu połączonoby z wprowadzeniem oferty połączeń weekendowych/ sezonowych tylko w okresie letnim/ wakacyjnym.
Szanowni Państwo,
W ramach rządowego projektu Kolej Plus chciałbym aby odbudowano perony pasażerskie/ peron pasażerski w Wymiarkach przy bocznicy kolejowej na terenie dawnej stacji Wymiarki- początkowo celem obsługi tylko pociągów torystycznych. Budowę peronu połączonoby z wprowadzeniem oferty połączeń weekendowych/ sezonowych tylko w okresie letnim/ wakacyjnym.
Docelowo w mojej ocenie jest możliwość powrotu połączenia kolei pasażerskiej- jednej pary szynobusów dziennie w relacji do Wymiarek. W przyszłości widzę niewielką szansę na to aby do Wymiarek perspektywicznie powróciła kolej pasażerska. Przynajmniej jedna para pociągów- autobusów szynowych relacji Wymiarki- Mirostowice Grn.- Mirostowice Dln.- Jankowa ze zmianą kierunku na stacji Jankowa - Żary - Zielona Góra, mogłaby obsługiwać taką relację.
Możliwa jest też relacja Przewóz- Wymiarki- Zielona Góra jako relacja poc. weekendowych/ wakacyjnych.
Początkowo chcielibyśmy się dowiedzieć, czy pas terenu po peronie przy linii kolei jeszcze jest zachowany, i czy samorząd jest zainteresowany projektem. W grę wchodziłoby pozyskanie środków na remont infrastruktury peronu. Idealnie, gdyby dawne perony były własnością miejscowych firm lub samorządów.
Proszę o odpowiedzi- opublikujemy je w prasie lokalnej i roześlemy redkacjom mediów lokalnych.
Pozdrawiam
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 00:15.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0