dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MI odpowiada na pytanie o ciężkie do otworzenia drzwi wagonów w pociągach PKP IC

MI odpowiedziało na pytanie o ciężkie do otworzenia drzwi wagonów w pociągach PKP IC twierdząc że monopol można pozwać do sądu. Tymczasem w Polsce tego typu probkemy są smutną normą.

Od: media <media na serw. mi.gov.pl>
Data: środa, 14 sierpnia 2019
Temat: do MI- pytanie o ciężkie do otworzenia drzwi wagonów w pociągach PKP IC
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na wieczorna.pl>


Szanowny Panie Redaktorze,

wg obowiązujących przepisów przewoźnik kolejowy zobligowany jest do zapewnienia podróżnym odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny oraz wygody i należytej obsługi. W każdym przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania  umowy przewozu pasażer, w pierwszej kolejności, ma prawo dochodzić roszczeń na drodze cywilnej u przewoźnika, z którego usług korzystał. W przypadku, gdy podróżny nie jest zadowolony z działań przewoźnika, może się zwrócić do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, może wystąpić również z wnioskiem o wszczęcie postępowania do Rzecznika Praw Pasażera Kolei działającego przy Prezesie UTK. Ponadto, zgodnie z Prawem przewozowym podróżny po wyczerpaniu drogi reklamacji może dochodzić roszczeń na drodze postępowania sądowego.

 

Wydział prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

Tel. 22 630 11 22

media@mi.gov.pl

@MI_GOV_PL

facebook.com/MIGOVPL

 

From: Adam Fularz [mailto:Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl]
Sent: Wednesday, July 31, 2019 7:44 AM
To: media <media na serw. mi.gov.pl>
Subject: do MI- pytanie o ciężkie do otworzenia drzwi wagonów w pociągach PKP IC

 

Pytanie 

 

Wczoraj wieczorem, o godz. 23.47 wsiadałem do pociągu PKP IC ze Szczecina do Bielska Białej/ Krakowa, na stacji Kostrzyn/Odrą. Próbowaliśmy z grupą mężczyzn chcących wsiąść do pociągu, do jednego dwóch wagonów jadących do Bielska-Białej. Mimo szarpania, drzwi nie chciały się otworzyć, były to wagony starszego typu. Mężczyzna przede mną się poddał, choć był młody i silny. Ja też musiałem kilka razy próbować nim zaparłem się i ku mojemu zdziwieniu drzwi się otworzyły pod dużą siłą (sądziłem że w ogóle były jakoś zablokowane). 

 

Jak mają wg Min. Infrastruktury do pociągów wsiadać słabsze fizycznie kobiety, słabsi mężczyźni, czy dzieci? Skoro nawet nader krzepki mężczyzna przede mną się poddał, a ja sam regularnie trenuję i np. jeżdżę na wakeboardzie czy na wakeskate? W mojej ocenie przeciętna osoba nie otworzyłaby tych drzwi. Wczoraj inny pasażer w dodatku przez 40 minut próbował ustalić, gdzie ma siąść w pociągu by dojechać do Krakowa, bo skład był rozłączany. Naprawdę dość długo chodził po pociągu w tę i we wtę.

 

Pozdrawiam

 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji


Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

 

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 


Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

 

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

 

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

 

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

 

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

 





--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Posted by Telewizja Opera on 03:55. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MI odpowiada na pytanie o ciężkie do otworzenia drzwi wagonów w pociągach PKP IC

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery