UM Tomaszów Maz. odpowiada na pytanie o dodatkowe połączenia do Warszawy
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami:
Od: Marek Pękala <marek.pekala na serw. tomaszow-maz.pl>
Date: czw., 22 sie 2019 o 09:40
Subject: Dodatkowe połączenia do Warszawy
To: <adam.fularz na wieczorna.pl>
Od: Marek Pękala <marek.pekala na serw. tomaszow-maz.pl>
Date: czw., 22 sie 2019 o 09:40
Subject: Dodatkowe połączenia do Warszawy
To: <adam.fularz na wieczorna.pl>
Szanowny Panie.
Przesyłam odpowiedzi na Pańskie e-maile z dnia 11 sierpnia br.:
- odnośnie uruchomienia dodatkowych połączeń kolejowych w relacji
Tomaszów Mazowiecki - Warszawa przez Idzikowice i dalej Centralną
Magistralą Kolejową do Warszawy - obecnie z Tomaszowa Mazowieckiego jest
6 bezpośrednich połączeń kolejowych pociągami Intercity oraz 5 połączeń
autobusowych realizowanych przez firmę Polonus. Częstotliwości odjazdów
obydwu przewoźników są tak zsynchronizowane, że co godzinę lub najdalej
1,5 godziny jest połączenie do Warszawy. Biorąc pod uwagę wielkość
naszego miasta taka liczba połączeń wydaje się wystarczająca.
- odnośnie uruchomienia linii kolejowej Łódź – Smardzewice – wspomniane
przez Pana tereny niestety nie leżą w granicach administracyjnych miasta
i nie możemy podejmować jako jst żadnych działań dot. tych terenów.
Jednostką, która administruje tym terenem jest Gmina wiejska Tomaszów
Mazowiecki – to na jej terenie usytuowany jest przystanek kolejowy Jeleń
i bocznica kolejowa Tomaszowskiej Kopalni Surowców Mineralnych "Biała
Góra" Sp. z o.o.
Z poważaniem
Marek Pekala
--
Marek Pękala
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Tomaszowie Mazowieckim
ul. Warszawska 119
97-200 Tomaszów Maz.
(..)
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 02:07.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0