Odpowiedź na pytania o decyzję MI w sprawie likwidacji peronów
To są zwykłe perony starszego typu. Dlaczego wg MI zagrażają podróżnym? Nie wiemy...
W piątek, 30 sierpnia 2019 z adresu <media na serw. mi.gov.pl> napisano odpowiedzi na moje pytanie o rozbiórki peronów pasażerskich:
Szanowny Panie Redaktorze,
modernizacja linii kolejowej nr 12 (C-E20) Skierniewice – Łuków związana jest m.in. ze zmianą wysokości torów i likwidacją zagrażających bezpieczeństwu podróżnych peronów na odcinku od stacji Pilawa do stacji Łuków. Zarządca infrastruktury spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA zachowa rezerwę terenu pod ewentualne przywrócenie peronów w sytuacji podjęcia przez Marszałka Województwa Lubelskiego decyzji o uruchomieniu przewozów na tej linii.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. (..)
Oryginalne pytanie:
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na serw
wieczorna.
pl ]
Sent: Sunday, August 11, 2019 12:27 PM
To: media <media na serw. mi.gov.pl>
Subject: Pytania o decyzję MI w sprawie likwidacji peronów
Pytanie:
Czy Minister Infrastruktury istotnie planuje likwidację peronów we wschodniej części województwa mazowieckiego? Jak donosi prasa: "według danych Głównego Urzędu Statystycznego, Warszawa to najważniejszy kierunek dojazdów do pracy z przeciętych linią Pilawa – Łuków gmin Parysów, Borowie i Stoczek Łukowski." Tymczasem ktoś z urzędników podjął decyzje o likwidacji peronów i przekazał ją do PKP PLK. Skąd pomysł na podjęcie tej decyzji przez władze skoro zmieniają się przepisy?
Redakcja trzymała informację iż "Zgodnie z zamówieniem Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, w odniesieniu do 61- kilometrowego odcinka Pilawa – Łuków projekt przewidywać ma rozbiórkę wszystkich peronów. Prace na linii są planowane na lata 2022-2025. – Założenia inwestycji były konsultowane z samorządami wojewódzkimi. Nie wykazały one zainteresowania uruchomieniem połączeń pasażerskich – tłumaczy Magdalena Janus ze spółki PKP PLK. "
czy to prawda?
--
______________________________
______________________________ ______________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/u
ploads/2014/10/HFPC_media_w_ok resie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl