Treści public relations: Ostbahn, Kolej Wschodnia ma być rozbudowana
Treści public relations
(...)
GZ.II.0620.1.144.2019
Newsletter nr 143
Koleją przez granicę
Polskę i Niemcy łączy coraz więcej, szczególnie łatwo dostrzec to w przygranicznych regionach, takich jak Lubuskie i Brandenburgia. Wystarczy spojrzeć chociażby na współpracę w zakresie transportu kolejowego i wspólnie rozwijaną od lat siatkę połączeń. Nadeszła pora na kolejny krok. Dziś (05.08) w Urzędzie Marszałkowskim podpisano porozumienie dotyczące rozwoju Kolei Wschodniej (Ostbahn) linii 203. Dokument podpisał członek zarządu Marcin Jabłoński.
- Memorandum jest dowodem i symbolem współpracy. To namacalne potwierdzenie wyznaczonych priorytetów po obu stronach granicy. Wskazujemy, co chcielibyśmy w najbliższym czasie osiągnąć. Dużą wagę przykładamy do przedsięwzięć na polsko-niemieckim pograniczu i ekologicznego rozwiązywania problemów transportu zbiorowego - mówił Marcin Jabłoński.
Berlin, Brandenburgia i Województwo Lubuskie to regiony, którym zależy na rozbudowie zrównoważonych systemów mobilności, przyczyniających się do ochrony klimatu. Dla osiągnięcia tego celu kluczowa jest właśnie linia 203 w Polsce, po stronie niemieckiej nazywana Ostbahn. Trasa łączy Berlin z Piłą, pełniąc rolę ważnego korytarza transportowego dla osób i towarów. Linia wymaga modernizacji i tego właśnie dotyczy podpisane dziś memorandum. Województwo Lubuskie wspólnie z niemieckimi partnerami jeszcze bardziej zaangażuje się w rozbudowę efektywnej, zelektryfikowanej i dwutorowej linii.
- Nie zaczynamy dzisiaj, współpracujemy od dawna. Od kilku lat mamy Szczyt Kolejowy, który integruje jednostki centralne oraz operatorów kolejowych. Nadal trzeba jednak wykonać wiele pracy - tłumaczyła Kathrin Schneider Minister Infrastruktury i Planowania Przestrzennego, która podpisała memorandum z ramienia rządu Brandenburgii.
Na przestrzeni lat można podać wiele działań kolejowych Lubuskiego i Brandenburgii, zakończonych sukcesem. Wystarczy tu wspomnieć chociażby o połączeniach uruchomionych w 2016 r.: Gorzów Wlkp.–Kostrzyn–Berlin oraz Zielona Góra-Frankfurt nad Odrą-Berlin Lichtenberg, czy też pociągu Wrocław-Żary-Forst-Cottbus–
- Staramy się mimo wszelkich ograniczeń. Infrastruktura kolejowa w ogromnej części nie leży w gestii samorządu. Musimy mnóstwo rzeczy uzgadniać z partnerami centralnymi. Staramy się jednak wskazywać priorytety na polsko-niemieckim pograniczu. Wykorzystujemy wszystkie szanse, aby przyspieszyć działania i inwestycje na liniach kolejowych między naszymi krajami - podsumował Marcin Jabłoński.
Wg UMWL
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk