dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Petycja dot.zachowania połączeń kolejowych do m. Włodawa


Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Subject: Petycja: dot. przywrócenia i zachowania połączeń kolejowych do m. Włodawa
To: <info@wlodawa.eu>


Urząd Miejski we Włodawie
al. J. Piłsudskiego 4122-200 Włodawa
Radni miejscy, d/w Zarząd gminy




dotyczy: IGM 6724.23.2014.EB

Szanowni Państwo,
Za kilka dni po raz ostatni pociąg regionalny dotrze do stacji Włodawa w Orchówku. Proponujemy utrzymanie komunikacji także w reszcie roku. Władze miasta Włodawa wg tej propozycji ufundowałyby bezpłatny kurs autobusu skomunikowany z pociągami.
Szynobus z Chełma do Włodawy kursowałby w piątki wieczorem, dla odwozu osób wracających na weekend do domu, oraz w niedzielę po południu- dla zamknięcia obiegu taboru.
Szynobusy z Włodawy do Chełma odjeżdżałyby w niedzielę wieczorem- dla dojazdów do szkół i pracy- oraz w sobotę rano.

Wnoszę do gminy Włodawa, aby wystąpiła do UMWL z wnioskiem o zachowanie połączeń kolejowych sezonowych do Włodawy- także po wakacjach


Dalsze żądania petycji

Kolej co jakiś czas wstrzymuje ruch pociągów jak sądzę, z uwagi na brak uwzględnienia łącznika linii kolejowej z Orchówka do śródmieścia Włodawy w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego nie jest możliwa budowa takiego łącznika, umożliwiającego wznowienie całorocznej i regularnej komunikacji pasażerskiej do m. Włodawa. 

Uprzejmie wnoszę o wybór przebiegu takiego korytarza transportowego i ujęcie go w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego m. Wlodawy. W związku z powyższym wnoszę o zmianę aktu uchwalonego uchwałą nr XIII/139/04 RM we Włodawie z dn. 27 lutego 2004 r. 

Brak uwzględnienia takiego łącznika w w/w planie powoduje niemożność przywrócenia innych niż sezonowe połączeń komunikacyjnych do m. Włodawa. Po budowie łącznika połączenia takie- jak sądzę- byłyby możliwe do przywrócenia. W poprzedniej korespondencji proponowaliśmy także wznowienie połączeń do Terespola z wykorzystaniem istniejącej, nieuzywanej infrastruktury po stronie białoruskiej.

Załączam plik zawierający szkice możliwego przebiegu linii kolejowej. Proponujemy (od)budowę mostu drogowo- kolejowego we Włodawie. 

poprzedni majl

Rys. Propozycja połączenia- wariant 1. 

Analiza wydawnictwa

Wydawnictwo przyjrzało się problemom z siecią kolejową w miejscowości Włodawa. Proponujemy wykorzystanie już istniejącej infrastruktury.

Tymczasowo nie powstałby nowy most kolejowy przez Bug. Powstałaby kładka dla pieszych w miejscu starego mostu, oraz- transgraniczny przystanek (wydzielony z obszaru celnego Rep. Białoruskiej) używany jedynie przez polskich podróżnych.

Schemat działania nowej przesiadkowej stacji węzłowej we Włodawie.
-pociągi pasażerskie- autobusy szynowe z Chełma i Zamościa docierałyby do obecnej stacji we Włodawie, przy czym nad samą rzeką w pobliżu dawnego mostu stworzonoby tymczasowy peron "Włodawa Granica" dla autobusów szynowych. Pasażerowie opuszczaliby składy na tym przystanku, a następnie- za pomocą kładki dla pieszych przekraczaliby pieszo granice. Po stronie białoruskiej zoganizowanoby:
- tymczasowy wygrodzony przystanek "Włodawa Granica" , odgrodzony np. płotem od terytorium obsz. celnego Białorusi, położony tuż nad rzeką.
-pasażerowie mieliby możliwość przesiadki na połączenie realizowane szerokotorowymi autobusami szynowymi w relacji do stacji Terespol, gdzie wagony motorowe byłyby skomunikowane z poc. regionalnymi i dalekobieżnymi do Warszawy, Łukowa, Siedlec etc.  

Istnieje możliwość szybkiego wznowienia połączeń kolejowych w nastepujących relacjach:
-Włodawa- Terespol- Warszawa (na odcinku przez terytorium Białorusi pociągi nie zatrzymywałyby się) skomunikowany z poc. do Warszawy etc. 
-- Chełm- Włodawa- Terespol (przesiadka na normalnotorowy autobus szynowy we Włodawie)

Ideałem byłoby odtworzenie połączenia Przemyśl- Hrebenne- Zawada- Krasnystaw- Rejowiec- Chełm- Włodawa- (przesiadka na autobus szerokotorowy)- Terespol (przesiadka na szynobus normalnotorowy)- Białystok. 

Przystanek kolejowy leżący na terenie innego kraju do dziś funkcjonuje w miejscowości Krzewina Zgorzelecka. Korzystają z niego mieszkańcy niemieckiego miasteczka Ostritz. Przejście na druga stronę granicy przez lata odbywało się w tym miejscu pod kontrolą straży granicznej. To rozwiązanie funkcjonuje już ok. pół wieku. To samo rozwiązanie proponujemy we Włodawie.



Fot. Pociąg- wagon motorowy na stacji Włodawa


Krzewina Zgorzelecka - stacja kolejowa w Krzewinie, w województwie dolnośląskim, w powiecie zgorzeleckim, w gminie Bogatynia. Znajdują się tu 2 perony.

Historia

Po II wojnie światowej zamknięto dworzec kolejowy, leżący na linii biegnącej z niemieckiej części Zgorzelca (Görlitz) do Żytawy. W roku 1950 został otwarty przystanek Krzewina Zgorzelecka, umożliwiający korzystanie z pociągów mieszkańcom pobliskiego Ostritzu. Wymagało to przerzucenia mostu nad Nysą Łużycką. Przejście stumetrowego odcinka od dworca do granicy przebiegało pod nadzorem Straży Granicznej. Pociąg jechał przez terytorium polskie zaplombowany i z zasłoniętymi oknami. W roku 1957 PKP otworzyła odcinek kolejowy Bogatynia - Zawidów przebiegający przez Krzewinę. Odcinek zamknięto 3 kwietnia 2000 roku. Linia kolejowa jest wykorzystywana przez Ostdeutsche Eisenbahn (ODEG) jako linia OE-65. 

Poprzednie listy z wydawnictwa w tej sprawie:

Czy w ramach likwidacji połączeń kolejowych zamierzają Państwo przeciwdziałać likwidacji sieci kolejowej do miejscowości Włodawa?
Ostatnio zapowiedziano likwidację trakcji kolejowej na odcinku:

Chełm – Włodawa

Jednocześnie, zmodernizowano lub wymieniono torowisko na odcinkach w woj. lubelskim:  Lublin- Lubartów- Parczew. Powróciły tam pociągi pasażerskie. Sądzimy, że po przebudowie linii na terenie miasta Włodawa, to samo możliwe jest w relacji Lublin- Włodawa p. Chełm.

Obecnie samo miasto Włodawa jest pozbawione kolei. Torowisko może być zdemontowane na odc. Włodawa- Chełm. Jakie jest stanowisko władz miasta?

Proponujemy odbudowę sieci kolejowej na terenie miasta ze środków samorządu lub innych źródeł. Proponujemy nieśmiało budowę łącznika do śródmieścia Włodawy- jest to możliwe pod warunkiem przygotowania i zarezerwowania gruntów na ten cel. Plan takiego łącznika wraz z wykorzystaniem bocznicy w kierunku miasta Włodawa jest w załączeniu. Możliwy jest inny przebieg- przez terytorium Białorusi, a tory dotarłyby po centrum miasta od strony wschodniej.

Można mieć wrażenie że budowa takiej linii jest trudna dla władz miasta, ale mamy szereg dowodów na to że dopiero zmiana niekorzystnego przebiegu torów pozwala zmienić sytuację wykluczenia komunikacyjnego. Być może torowisko można zbudować ze zbędnych torów stacyjnych stacji Włodawa, a miasto uzyska potrzebne zgody na przełożenie torowisk do śródmieścia miasta.

Sądzimy że możliwe jest przedłużenie pociągów z Lublina do Chełma- aż do Włodawy- Miasto, jeśli taki przystanek powstanie. Możliwa jest też, ale niezbyt konieczna, zmiana trasy linii Włodawa- Brześć., obecnie zlikwidowanej na odc. granicznym, tak aby przebiegała przez samo miasto Włodawę. Przy modernizacji linii na tej trasie należy przygotować teren pod taką realizację (np. budowa mostu kolejowego w innej lokalizacji niż poprzedni most). Sądzę, że niekorzystny przebieg linii można zmodyfikować, tak by poprawnie obsługiwała śródmieście Włodawy. Dworzec na uboczu jest bardzo niekorzystnym rozwiązaniem.

opis stacji kolejowej:

Włodawa posiadała połączenie kolejowe z Chełmem. Ruch pasażerski na tej trasie został wstrzymany w listopadzie 2002 roku. Obecnie linia kolejowa Chełm-Włodawa wykorzystywana jest wyłącznie przez pociągi towarowe – Włodawa (stacja kolejowa). Od 11 sierpnia do 7 października 2012 kursowały jednak pomiędzy Włodawą a Chełmem szynobusy, reaktywowane w sezonie turystycznym. Było to pierwsze połączenie pasażerskie od 2002 roku


poprzedni majl

Szanowni Państwo,
Czy w ramach likwidacji połączeń kolejowych zamierzają Państwo przeciwdziałać likwidacji sieci kolejowej do miejscowości Włodawa?
Ostatnio zapowiedziano likwidację trakcji kolejowej na odcinku:

Chełm – Włodawa

Jednocześnie, zmodernizowano lub wymieniono torowisko na odcinkach w woj. lubelskim:  Lublin- Lubartów- Parczew. Powróciły tam pociągi pasażerskie. Sądzimy, że po przebudowie linii na terenie miasta Włodawa, to samo możliwe jest w relacji Lublin- Włodawa p. Chełm.



Fot. Pociąg- wagon motorowy na stacji Włodawa

Obecnie samo miasto Włodawa jest pozbawione kolei. Torowisko może być zdemontowane na odc. Włodawa- Chełm. Jakie jest stanowisko władz miasta?

Proponujemy odbudowę sieci kolejowej na terenie miasta ze środków samorządu lub innych źródeł. Proponujemy nieśmiało budowę łącznika do śródmieścia Włodawy- jest to możliwe pod warunkiem przygotowania i zarezerwowania gruntów na ten cel. Plan takiego łącznika wraz z wykorzystaniem bocznicy w kierunku miasta Włodawa jest w załączeniu. Można mieć wrażenie że budowa takiej linii jest trudna dla władz miasta, ale mamy szereg dowodów na to że dopiero zmiana niekorzystnego przebiegu torów pozwala zmienić sytuację wykluczenia komunikacyjnego. Być może torowisko można zbudować ze zbędnych torów stacyjnych stacji Włodawa, a miasto uzyska potrzebne zgody na przełożenie torowisk do śródmieścia miasta.

Sądzimy że możliwe jest przedłużenie pociągów z Lublina do Chełma- aż do Włodawy- Miasto, jeśli taki przystanek powstanie. Możliwa jest też, ale niezbyt konieczna, zmiana trasy linii Włodawa- Brześć., obecnie zlikwidowanej na odc. granicznym, tak aby przebiegała przez samo miasto Włodawę. Przy modernizacji linii na tej trasie należy przygotować teren pod taką realizację (np. budowa mostu kolejowego w innej lokalizacji niż poprzedni most). Sądzę, że niekorzystny przebieg linii można zmodyfikować, tak by poprawnie obsługiwała śródmieście Włodawy. Dworzec na uboczu jest bardzo niekorzystnym rozwiązaniem.

opis stacji kolejowej:

Włodawa posiadała połączenie kolejowe z Chełmem. Ruch pasażerski na tej trasie został wstrzymany w listopadzie 2002 roku. Obecnie linia kolejowa Chełm-Włodawa wykorzystywana jest wyłącznie przez pociągi towarowe – Włodawa (stacja kolejowa). Od 11 sierpnia do 7 października 2012 kursowały jednak pomiędzy Włodawą a Chełmem szynobusy, reaktywowane w sezonie turystycznym. Było to pierwsze połączenie pasażerskie od 2002 roku

Pozdrawiam,

--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

Niniejsza wiadomość wraz z ew. załącznikami może zawierać informacje prawnie chronione i jest przeznaczona wyłącznie dla adresata. Ujawnianie, kopiowanie lub wykorzystywanie tych informacji przez osoby nieuprawnione jest zabronione. Jeśli nie jesteście Państwo adresatami tej wiadomości lub otrzymaliście ją omyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym fakcie nadawcy i usunięcie wszelkich kopii tej wiadomości. 
 
This message with its potential attachments is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any review, dissemination, copying or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by Persons or entitles other than the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. Thank you.




--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

Niniejsza wiadomość wraz z ew. załącznikami może zawierać informacje prawnie chronione i jest przeznaczona wyłącznie dla adresata. Ujawnianie, kopiowanie lub wykorzystywanie tych informacji przez osoby nieuprawnione jest zabronione. Jeśli nie jesteście Państwo adresatami tej wiadomości lub otrzymaliście ją omyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym fakcie nadawcy i usunięcie wszelkich kopii tej wiadomości. 
 
This message with its potential attachments is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any review, dissemination, copying or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by Persons or entitles other than the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. Thank you.




--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 01:49. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Petycja dot.zachowania połączeń kolejowych do m. Włodawa

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery