Petycja o kolej z Mszany Dolnej do Krakowa
Date: pt., 14 lut 2020
Przewodniczący Rady Miejskiej w Mszanie Dolnej:
Janusz Matoga |
Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej w Mszanie Dolnej:
Janina Flig |
Radni:
Stanisław Antosz |
Kamil Korda |
Michał Liszka |
Krystyna Pazdur |
Radosław Rusnarczyk |
Agnieszka Sasal |
Ryszard Sitkowski |
Elżbieta Smaga |
Joanna Sochacka |
Bogdan Surówka |
Jan Szynalik |
Jacek Wardyński |
Tadeusz Żmuda |
--
Petycja dot. połączenia (Kraków)-Skawa- Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna
do UM w Mszanie Dolnej
Wkrótce pociągi z - i do Zakopanego ominą Rabkę Zdrój, powstaje kolejowa obwodnica Chabówki. Stwarza to okazję na reaktywację zapomnianej linii kolei do Mszany w trakcji spalinowej w połączeniu z obsługą Rabki częstą ofertą połączeń. Niestety, uważam że sama Rabka- Zdrój "nie wygeneruje potoku", zresztą można to sprawdzić w danych przewoźników kolejowych. Proponuję więc dalsze utrzymywanie oferty kolei do Rabki- Zdrój w połączeniu z reaktywacją połączeń autobusem szynowym w trakcji spalinowej na odcinku Skawa- Rabka Zdrój- Mszana Dolna, z ew. kursami do Kasina - Ski Resort w sezonie zimowym.
Wzorem okolic Zakopanego i relacji Nowy Targ- Zakopane, domagam się podobnej oferty kolei na trasie ze stacji Skawa (przesiadka z pociągu z Kraków- Zakopane) przez stacje Chabówka- Rabka Zdrój-Mszana Dolna.
Cała linia od Skawy do Rabki Zdrój jest zelektryfikowana. Dalej, od Rabki do Mszany Dolnej, cała trasa jest w trakcji spalinowej.
Proponuję by UMWM pozyskał autobusy szynowe spalinowe do obsługi trasy kolejowej do Mszany Dolnej. Aby to się stało, Rada Miasta Mszana DOlna musi podjąć uchwałę i skierować wniosek do programu Kolej Plus, wskazując na nieużywaną obecnie linię kolei jak i możliwość wznowienia połączeń niejako "na próbę". Obecnie, po latach pojawiły się na rynku mniej skomplikowane i tańsze pojazdy szynowe. Możliwe jest dziś wprowadzenie systemu spalinowej kolei podmiejskiej dużo mniejszym kosztem. Operatorem mógłby być przewoźnik prywatny, albo KMŁ, albo Polregio.
Nie wiem nadal, jaka jest koncepcja kolejowej obsługi Rabki- Zdrój po zmianie przebiegu połączeń do Zakopanego. Obecnie planowana jest lub już budowana jest kolejowa obwodnica Chabówki.
W związku z tym prawdopodobnie wszystkie obecne połączenia ominą Rabkę- Zdrój. Skrót jest budowany właśnie w celu ominięcia Rabki- Zdr. Co się w tej sprawie proponuje? Czy ktoś ma jakiś plan na zatrzymanie kolei w relacji do Rabki?
Niestety, stacja Skawa obecnie ma tylko jeden czynny tor, drugi jest nieczynny. Zaś przewoźnik KMŁ (Koleje Małopolskie ) lub Polregio nie sprecyzował planów obsługi Rabki (jeśli miałby tą stację nadal obsługiwać) czy Mszany. Przesiadki do składów do Krakowa na stacji Skawa tak aby utrzymać obsługę Rabki koleją- wymaga podjęcia odpowiednich przygotowań.
Czy UM w Mszanie może sprawić:
- aby 1) PKP PLK podniosły prędkość dla poc. pospiesznych i regio na odcinku od Krakowa do Rabki Zdroju i do Mszany, do prędkości konkurencyjnej z transportem drogowym? Czy UM może o to wnioskować do PKP PLK?
-aby 2) Koleje Małopolskie przedłużyły jedną ze swoich linii kolei aglomeracyjnej z Krakowa do Rabki- Zdrój jeśli czas przejazdu na tej trasie dla poc. przyspieszonego typu Sprinter spadłby do 1 godz. 25 minut?
-aby 3) wznowiono połączenia autobusem szynowym spalinowym w relacji Skawa- Rabka- Mszana Dln. albo Skawa- Rabka- Mszana Dln? Proponuję obsługę odcinka Skawa- Chabówka- Rabka Zdr.- Mszana Dolna co godzinę lub początkowo co dwie, umożliwiając przesiadki na Kraków na stacji Skawa. Niniejszym piszę by wnioskować o to połączenie do UM w Mszanie Dolnej
Załączniki:
odpowiedź otzymana od Przewodniczącej Rady Miasta Mszana Dolna na pismo dotyczące połączenia Skawa-Chabówka-Rabka Zdrój-Mszana Dolna w załączeniu
W odpowiedzi informowałem:
- dokument jaki otrzymał Pan, jest oznaczony jako petycja i jest to jednoznaczne, i z treści wynika że podmiot wnoszący petycję domaga się by organ do którego skierowano petycję, podjął się trudu skontaktowania się z PKP PLK - podjęcie rezolucji czy uchwały uważam za bardzo dobry pomysł.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
E adam.fularz@wieczorna.pl
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

