Wniosek do Zarządu Woj. Warm. Mazurskiego dot. szybkiej kolei na lotnisko w Olsztynie
Wniosek o dwukrotne skrócenie czasu dojazdu koleją do portu lotniczego Szymany
Wniosek o skrócenie czasu przejazdu na trasie Olsztyn - Port Lotniczy Szymany do 25 minut
do Zarządu woj. warmińsko- mazurskiego
Szanowni Państwo,
Proponuję aby samorząd województwa warmińsko- mazurskiego razem z samorządem miasta Olsztyn pozyskał tabor typu przechylany spalinowy zespół trakcyjny (DMU) przeznaczony do szybkiego ruchu regionalnego na liniach niezelektryfikowanych. Proponuję by zbudowano nowy przystanek "Szczytno Zachodnie" wraz z łącznicą omijającą zmianę kierunku na stacji Szczytno (wkrótce skończy się okres trwałości poprzedniego projektu unijnego). Da to co najmniej 7 minut skrócenia czasu. Skróci dystans na lotnisko o około 2 kilometry. Szkic tej łącznicy dołączam.
Wnoszę o zaplanowanie prac na przyszłe lata oraz o pozyskanie środków zewnętrznych - dotacji- na ten cel. Nabycie taboru spalinowego z pudłem wychylnym wg mnie jest możliwe na rynku wtórnym. Lub można zamówić taki tabor skonstruowany od podstaw, jest to jednak ryzykowne dla taboru tego typu.
Obecnie pociągi pokonują dystans na lotnisko w czasie 55- 61 minut. Oto przykład z dnia dzisiejszego, pociąg o porze redagowania tego tekstu jedzie 1 godzinę i 1 minutę.
Olsztyn Główny | 15:33 | I/7 | |
Klewki | 15:40 | 15:40 | |
Marcinkowo | 15:47 | 15:48 | |
Pasym | 15:56 | 16:02 | |
Grom | 16:08 | 16:09 | |
Szczytno | 16:17 | 16:23 | |
Siódmak | 16:28 | 16:28 | |
Szymany Lotnisko | 16:34 |
Proponuję że po zmianach na linii na lotnisko kursowałyby specjalne pociągi z czasem przejazdu 25 minut, oparte o tabor wychylny. Zatrzymywałyby się tylko na nowozbudowanym przystanku Szczytno Zachodnie i ewentualnie na przystanku Siódmak.
Przykładowy tabor to pociągi typu Regioswinger: Oto ich przetłumaczony opis (na podst. Wikipedii)
RegioSwinger jest przechylanym spalinowym zespołem trakcyjnym (DMU) przeznaczonym do szybkiego ruchu regionalnego na liniach niezelektryfikowanych.
RegioSwinger został po raz pierwszy wyprodukowany przez Adtranz w Hennigsdorfie, zanim stał się częścią Bombardier Transportation w 2001 roku. Pociąg jest używany w Niemczech z Deutsche Bahn w klasie 612, a do Chorwacji został wprowadzony przez Chorwackie Koleje Państwowe jako HŽ 7123 lub InterCity Nagibni (ICN) w 2004 r. Publiczność skróciła tę nazwę, dzięki czemu zyskał przydomek nagibni (swinger) w Chorwacji i stał się znany również pod tą krótką nazwą, dzięki reklamom.
Poprzednikiem klasy 612 była klasa 611, która ze względu na duże problemy z systemem przechylania i podwoziem była w dużej mierze uznawana za awarię. Mimo, że klasa 612 trzyma się zasady elektrycznego systemu przechyłu (Neicontrol-E), to od początku została ona zaprojektowana na nowo.
Pierwsze urządzenia zostały dostarczone w 1998 r. i działały niezawodnie do 2004 r., kiedy to wykryto pęknięcia w szeregu zestawów kołowych. Ze względów bezpieczeństwa system przechylania został wyłączony, a następnie zredukowano maksymalną prędkość na liniach przechylania, co spowodowało ogromne zakłócenia w rozkładzie. Podobnie jak wcześniej w przypadku klasy 611, koła i osie musiały zostać wymienione. Od 2005 roku klasa 612 została wyposażona w osie z utwardzonego molibdenu. Dziś klasa 612 powróciła do pracy przechylnej i stanowi szkielet szybkiego serwisu regionalnego DB na niezelektryfikowanych liniach.
Po uziemieniu ICE TD klasy 605 z powodu pęknięcia osi w jednym urządzeniu, na linii Drezno-Monachium 2003 zastąpiono ją klasą 612, ponieważ zastąpienie jej czymś innym niż przechylny DMU oznaczałoby wydłużenie czasu jazdy. Mimo że klasa 612 nie została skonstruowana z myślą o komforcie podróżowania typu ICE, 16 jednostek zostało przemalowanych w schemacie ICE i przemianowanych na klasę 612.4.
Informacje techniczne
Jednostki klasy 612 składają się z dwóch zmotoryzowanych wagonów, każdy z silnikiem Cummins (typ QSK-19) o mocy 560 kW (751 KM). Moc przekazywana jest hydraulicznie. Za pomocą sprzęgła Scharfenberga można podłączyć do czterech jednostek, przy czym komputery pokładowe automatycznie wybierają konfigurację pociągu.
Oprócz hamulców pneumatycznych i hydraulicznego układu hamulcowego, klasa 612 jest również wyposażona w hamulec elektromagnetyczny. Maksymalny kąt nachylenia wynosi 8°.
--
Z szacunkiem,
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
Posted by Telewizja Opera
on 07:53.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0