Wniosek na temat kolei aglomeracyjnej Lublin- Świdnik Miasto- Rejowiec Fabryczny- Rejowiec Miasto
Od: Adam Fularz
Date: wt., 11 lut 2020
Subject: Wniosek na temat kolei aglomeracyjnej Lublin- Świdnik Miasto- Rejowiec Fabryczny- Rejowiec Miasto
To: Urząd miejski
22-360 Rejowiec
Wniosek na temat kolei aglomeracyjnej Lublin- Świdnik Miasto- Rejowiec Fabryczny- Rejowiec Miasto
Do Władz m. Rejowiec
Do Radnych Miasta
Mirosław Kość - Przewodniczący RadyJolanta Popek - Wiceprzewodnicząca Rady
Jerzy Kieliszek - Wiceprzewodniczący Rady
Katarzyna Haruk vel Chawryluk - radna
Franciszek Karaś - radny
Andrzej Lewczuk - radny
Witold Szuran - radny
Zbigniew Rumiński - radny
Bożena Jaszczuk - radna
Ewa Nowak - radna
Bożena Jagiełło - radna
Krzysztof Tchórzewski - radny
Monika Kiraga - radna
Małgorzata Kość - radna
Leszek Nowakowski - radny
Szanowni Państwo Radni m. Rejowiec
Znów, po latach opisuję w prasie możliwość odbudowy linii kolei pasażerskiej z Lublina do proponowanej stacji Rejowiec Miasto. Powstałaby stacja Rejowiec ul. Przemysłowa. Wnoszę o uwzględnienie tej możliwości jako naczelnej szansy rozwojowej w strategii rozwoju gminy miasta Rejowiec.
Jakie są w obecnej chwili możliwości przeprowadzenia odbudowy połączenia? Jeśli inwestorem byłyby PKP PLK lub władze województwa, czy gmina pozyska te grunty?
Jakie są możliwości zaangażowania gminy w taki projekt? Odbudowana kolej byłaby częścią szybkiej kolei regionalnej i podmiejskiej dla Lublina.
Jakie są możliwości zaangażowania gminy w taki projekt? Odbudowana kolej byłaby częścią szybkiej kolei regionalnej i podmiejskiej dla Lublina.
Schematy załączam.
Cel odbudowy tego fragmentu torowiska:
Jak rozwinąć miejscowość Rejowiec tak aby w perspektywie 5-10 lat stała się większym ośrodkiem miejskim i liczyła od 4 do 5 tysięcy mieszkańców? W Europie jest wiele przykładów jak tego dokonano. Jednym ze sposobów jest odtworzenie linii kolei i wprowadzenie podmiejskich połączeń pasażerskich ze stacji Rejowiec Miasto przez Rejowiec Fabr. do Lublina.
Zwracam się, jako ekonomista transportu, do władz gminy z następującą propozycją. Domagam się, aby gmina zwróciła się do UMWL o pomoc w odbudowie linii, i aby uzyskała innego zarządcę dla linii do Rejowca Miasto, którą zdemontowano. .
Następnie jest możliwe aby gmina lub jakaś fundacja pozyskała materiał staroużyteczny z remontów linii kolejowych w okolicy Lublina (takie się aktualnie toczą, prawo do uzyskania staroużytecznych szyn jest chyba już uchwalone w nowych aktach prawnych), lub w inny sposób odtworzyła ongiś istniejącą linię kolejową z m. Rejowiec Fabryczny do miejscowości Rejowiec do ul. Przemysłowej wraz z budową przystanku kolejowego w miejscowości Rejowiec ul. Przemysłowa. Można pozyskać staroużyteczne szyny z linii kolejowej do KWK Bogdanka. Można wystąpić z pismami do UMWL- o sfinansowanie prac nad odbudową linii kolejowej, albo wystąpić o pomoc do stowarzyszeń miłośników kolei.
Uzasadnienie:
Rejowiec wg Wikipedii liczył 2 tys. mieszkańców. Uzasadnia to wprowadzenie częstych - np. cogodzinnych pociągów podmiejskich w relacji do Lublina. Wówczas Rejowiec mógłby się rozwinąć do roli miejscowości satelickiej Lublina i do roli ośrodka regionalnego.
Odtworzenie kolei pod przewozy pasażerskie jest możliwe, wymaga jednak by to gmina Rejowiec podjęła zdecydowany lobbing w UMWL oraz wnioskowała w Ministerstwie Infrastruktury o wpisanie projektu odbudowy kolei do Rejowca na listę projektów "Kolej Plus", w ramach którego miejscowości mają odzyskiwać połączenia kolejowe. Linia mogłaby być nawet zelektryfikowana.
Gmina ma do wyboru, do kogo zwróci się o pomoc. W pobliżu działa kolej kopalni KWK Bogdanka i oni także mogą dla gminy objąć zarząd nad tym torowiskiem. Nie ma potrzeby, aby PKP PLK zajęła się tym zadaniem. Torowiskiem mogłaby zarządzać kopalnia KWK Bogdanka lub PKP PLK.
Rozwój w przyszłości
Proponuję rozważenie elektryfikacji tego odcinka w przyszłości, w zależności od taboru jaki UMWL mógłby wykorzystać na tej linii kolejowej.
Dalsze argumenty
Dlaczego kolej? Oferuje ona wygodne dojazdy do pracy czy do szkoły i w Europie Zachodniej często jest elementem rozwijającym urbanizację. Poprawi ona jakość podróży w relacji Rejowiec- Lublin. Kolej w tej relacji już istniała. Zachodzi więc tylko potrzeba jej odtworzenia.
W ostatnich latach, ze względu na przemiany gospodarcze, wiele samorządów zrewidowało swoje stanowiska odnośnie transportu szynowego w aglomeracjach. Być może także w Państwa regionie doszło do zmian gospodarczych w wyniku których mogą Państwo uznać pomysł poparcia pomysłu uruchomienia kolei aglomeracyjnej Lublin- Świdnik Miasto- Rejowiec za sensowny.
Pytanie do UG: Czy nie można nabyć materiału staroużytecznego- używanych torów kolejowych- w regionie przecież wymienia się właśnie znaczną liczbę torowisk- i ułożyć tego staroużytecznego toru w celu odtworzenia linii kolei z Rejowca Fabr. do miasta Rejowiec? Przecież takie prace można wykonać w ramach prac dla bezrobotnych? Tak wykonano linię komunikacji szynowej do dzielnicy Mniszek w Grudziądzu. Później dopiero została ona rozbudowana do dwutorowej i przełożona w innym przebiegu, z innym przebiegiem końcowym. Ale na początku linię wykonano w ramach takich prac. Dziś jest dwutorowa, z uwagi na znaczny wzrostu ruchu.
Czy władze gminy rozważają zmianę sposobu wykorzystania bocznicy kolejowej- terenu bocznicy- do Rejowca? Podobne połączenie Lublin- Świdnik jest bardzo popularne.
Budowa kolei miejskiej do Lublina to szansa dla przekształcenia Rejowca w osiedle satelickie Lublina. Zachęcam do zmiany decyzji i do odbudowy połączenia do miasta Rejowiec. Załączam propozycję odbudowy połączenia. Finansowanie zadania jest możliwe z funduszy urz. marszałkowskiego i rządu RP. Aby je pozyskać, należy złożyć wnioski do UMWL lub MI (program Kolej Plus).
Budowa kolei miejskiej do Lublina to szansa dla przekształcenia Rejowca w osiedle satelickie Lublina. Zachęcam do zmiany decyzji i do odbudowy połączenia do miasta Rejowiec. Załączam propozycję odbudowy połączenia. Finansowanie zadania jest możliwe z funduszy urz. marszałkowskiego i rządu RP. Aby je pozyskać, należy złożyć wnioski do UMWL lub MI (program Kolej Plus).
Jeśli brak jest w strategii gminy uwzględnienia potrzeby odbudowy linii kolei do Lublina, to niniejszym wnoszę uprzejmie o zmianę tego dokumentu. Kolej podmiejska z Rejowca do Lublina w mojej ocenie powinna być podstawą strategii rozwoju gminy. Nieuwzględnienie tego planu na pierwszym miejscu w strategii gminy jest poważnym błędem.
Z wyrazami szacunku,
Adam Fularz, ekonomista
Polish News Agency
Odcinek do Rejowiec ul. Przemysłowa
(przebieg- por. załącznik)
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 05:47.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0