Wniosek do UM przed skierowanie sprawy do SKO- sprawa cen biletów MZK
Do UM
Pismo przed pozwem do SKO
Szanowni Państwo,
Pisali mi Państwo:
W marcu 2012 roku Miasto wprowadziło do oferty bilet elektroniczny. Jedną z funkcji biletu jest „elektroniczna portmonetka" – pasażer płaci za ilość przejechanych przystanków. Ponadto jeśli od wylogowania w jednym autobusie do zalogowania w drugim nie minie więcej niż 20 minut system pobiera opłatę jak za przejazd jednym pojazdem (bez względu na to ile przystanków przejedziemy za bilet normalny nie zapłacimy więcej niż 3 zł). Opcja ta jest bardzo korzystna dla pasażerów przesiadających się. Kolejną zaletą elektronicznego biletu jest możliwość przejazdu odcinka do dwóch przystanków w cenie 1 zł (zarówno bilet normalny jak i ulgowy). Miasto Zielona Góra nie przewiduje wprowadzenia papierowego biletu czasowego.
- skorzystanie z oferty tańszego biletu nie jest możliwe na bilecie np. na 30 czy 90 przejazdów, w przypadku jednorazowego biletu na karcie elektronicznej wymaga jego aż czterokrotnego skasowania na różnych etapach podróży, przez co jak sądzę jest to tak skonstruowane by nikt z tej tańszej opcji nie skorzystał. Mnie samemu mimo że często jeżdżę z przesiadką, udało się to może raz na 100 razy (zwykle zapominam, bo 4-krotne wykonanie tej czynności można łatwo zapomnieć jeśli się np. coś czyta na telefonie). Przy bilecie papierowym jednorazowym nie jest to możliwe aby podróżować z przesiadką w cenie 3 złote. Kosztuje to 6 złotych a więc dwa razy więcej niż Rada Miasta uchwaliła w cenniku.
Wnoszę o zmiany, w przeciwnym razie sprawę skieruję za 14 dni na drogę sądową. Domagam się biletu przesiadkowego w taryfie 3 PLN.
Pozdrawiam
-- __________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Posted by Telewizja Opera
on 01:04.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0