porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Pozew w sprawie: redakcja Transport.org.pl/ UMWL - dot. decyzji zarządu WL w sprawie decyzji o monopolu w przewozach kolejowych regionalnych

Do:

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (pop. sąd antymonopolowy)  przy SO w Warszawie.
 
Do wiadomości:
Elżbieta Anna Polak, Szanowna Pani Marszałek WL

POZEW
Pozew w sprawie: redakcja Transport.org.pl ./. UMWL - dot. decyzji zarządu WL w sprawie decyzji o monopolu w przewozach kolejowych regionalnych 

Złożony elektronicznie z podpisem elektronicznym w standardzie HelloSign

---------- Treść pozwu----------
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl>


Szanowni Państwo,
Pozew dotyczy decyzji zarządu WL w sprawie uchwały o monopolu w przewozach kolejowych regionalnych.

Poinformowałem UMWL iż samo dostrzeżenie, że prawo dozwala czynności na pograniczu prawa, w których to zachowaniach może zachodzić podejrzenie o korupcję, nie znaczy że należy postępować w sposób korupcjogenny czy w ten sposób się zachowywać. 

Proszę uprzejmie Sąd Antymonopolowy o sprawdzenie uzasadnienia tejże uchwały zarządu WL o powierzeniu usług transportu pasażerów- bez przetargu, z wolnej ręki. Niepokoi mnie naruszenie ustawowego zapisu o pozycji dominującej na rynku przewozowym koleją w województwie lubuskim jaki jest efektem zachowania zarządu WL.

Wskaźnik HHI sugeruje monopolizację usług przewozu podróżnych kolejami regionalnymi w tym województwie -sprawa dotyczy woj. Lubuskiego. 
 
UMWL zapewnił firmie Przewozy Regionalne quasi-monopol, firma nie jest wystawiona na konkurencję z innymi przewoźnikami. Usługi tej firmy nie mają jakości jaką należałoby oczekiwać współcześnie. Redakcja może przekazać korespondencję tylko w sprawie ilości pociągów jakie odwołano w ostatnim czasie, i ja sam się na to natknąłem. Było tego sporo, a wyrywkowość mojej kontroli każe mi przypuszczać że ilość odwołanych usług przewozowych była znacznie większa niż ja to stwierdziłem naocznie. 

Tymczasem po stronie niemieckiej czy czeskiej normą są przetargi na wykonywanie usług. UMWL nie sugeruje się jednak decyzjami jakie zapadają w krajach wyżej rozwiniętych z województwem bezpośrednio sąsiadujących i planuje nieprzeprowadzanie procedury przetargowej. Przypomnę Sądowi iż Zarząd województwa Lubuskiego działa w otoczeniu konkurencji innych jurysdykcji prawnych natomiast w swojej jurysdykcji stawia na archaiczne procedury i monopolizację które na przykład zarzucono po stronie niemieckiej czy czeskiej. 
 
Sądzę że jest to objaw korupcji, chęci zapewnienia np. braku presji konkurencyjnej temu przewoźnikowi, co przecież jest zwykłą, jawną korupcją ze strony urzędników UMWL. Jej ofiarami są mieszkańcy województwa. Liczba podróży na mieszkańca rocznie wynosi 3, co jest poniżej co bardziej rozwiniętych krajów Afryki Północnej. 

Jest to naruszenie prawa o konkurencji i wolnym rynku w zamawianiu usług opisanego w ustawach. m. in. 18 stycznia 2015 r. weszła w życie znowelizowana ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów, której celem jest skuteczniejsze eliminowanie  takich zachowań podmiotów gospodarczych. 
 
 To że prawo dopuszcza wyjątek z pogranicza prawa, nie oznacza że UMWL może w to natychmiast brnąć w te zachowanie na rynku i tym tłumaczyć działania korupcjogenne. Samo zdenerwowanie, gdy pytałem przez telefon o podstawę prawną tych decyzji, każe sugerować że jest to temat dla UMWL drażliwy. 
 
Jest to przecież jawna działalność na szkodę interesu gospodarczego mieszkańców WL. Prawo daje UMWL możliwość zawarcia niekorzystnej umowy, ale też nakazuje dbałość o interes mieszkańców, czego- poprzez celowe doprowadzenie do sytuacji monopolu w wykonywaniu tych usług- ci Państwo nie robią. 
 
Jest to nielegalne by celowo tworzyć monopol. Dnia 18 stycznia 2015 r. weszła w życie znowelizowana ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów, której celem jest eliminacja takich zachowań.  UMWL opiera się rzekomo na opinii prawnej dopuszczającej tego typu zestaw działań naruszających ustawowy zapis o dopuszczalnej pozycji dominującej w wysokości 40 % rynku. Ja tej opinii nie ujrzałem. Proszę Sąd Antymonopolowy o sprawdzenie tej opinii prawnej o jakiej telefonicznie donieśli redakcji pracownicy urzędu UMWL. 
 
Pozdrawiam
Adam Fularz
Redakcja Transport.org.pl 

załącznik: opis decyzji Zarządu WL

---------- Forwarded message ---------
Od: <dg na serw. lubuskie.pl>
Date: pt., 14 lut 2020 o 11:42
Subject: Fwd: Pytanie do Sz. Pan S. Kotylak z UMWL
To: adam fularz <adam.fularz na serw. wieczorna.pl>





Niniejszym informujemy, że zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 22 marca 2018 r. o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U.2018.907), umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego w transporcie kolejowym obejmujące wojewódzkie przewozy pasażerskie mogą być zawierane w trybie bezpośredniego udzielenia zamówienia nie później niż do dnia 12 grudnia 2020 r. i mogą obowiązywać nie dłużej niż do dnia 14 grudnia 2030 r.

Zarząd Województwa Lubuskiego, na posiedzeniu w dniu 31.10.2019 r. podjął decyzję o bezpośrednim zawarciu umowy ze spółką Przewozy Regionalne.

Departament Infrastruktury i Komunikacji

tel. +48 (68) 45 65 524

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl






Od: "adam fularz" 
Do: "sekretariat dg" <sekretariat.dg@ na serw. lubuskie.pl>
Wysłane: czwartek, 13 lutego, 2020 11:42:16
Temat: Pytanie do Sz. Pan  S. Kotylak z UMWL

Pytanie do Sz. Pan  S. Kotylak z UMWL 

Szanowny Panie,
Po stronie niemieckiej czy czeskiej normą są przetargi na wykonywanie usług. Pan tymczasem ma inne plany, jak donosi witryna UMWL, planuje Pan:

- Jesteśmy na etapie przygotowywania długoletniej umowy PolRegio. Jednym z warunków brzegowych jest harmonogram zakupu nowego taboru. To będzie największa umowa w historii województwa – wyjaśnił dyrektor departamentu infrastruktury i komunikacji Sławomir Kotylak.

Dlaczego? Skoro normą krajów wyżej rozwiniętych są przetargi?
pozdrawiam
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf





--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Posted by Telewizja Opera on 06:47. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Pozew w sprawie: redakcja Transport.org.pl/ UMWL - dot. decyzji zarządu WL w sprawie decyzji o monopolu w przewozach kolejowych regionalnych

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers