porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

UMWM tłumaczy drastyczne podwyżki cen biletów kolei w woj. mazowieckim



Redakcja serwisu otrzymała odpowiedzi:

Od: Rzecznik Prasowy <rzecznik na serw. mazovia.pl>
Date: wt., 11 lut 2020 o 07:16
Subject: RE: Pytanie o drastyczne podwyżki cen biletów
To: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>


Województwo mazowieckie, będąc organizatorem publicznego transportu zbiorowego, realizuje obowiązek świadczenia usług publicznych w transporcie kolejowym na podstawie wieloletnich umów zawartych ze spółkami: „Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. (Spółka KM) oraz Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (Spółka WKD). Umowa ze Spółką KM obowiązuje do końca 2031 roku, zaś ze Spółką WKD do grudnia 2030 roku. Do czasu obowiązywania ww. umów, Województwo Mazowieckie planuje wykonywanie regionalnych kolejowych przewozów na terenie województwa mazowieckiego za pośrednictwem ww. Spółek.

 

Stosownie do cen biletów w Spółce KM uprzejmie informuję, że obecne ceny biletów wynikają, przede wszystkim, z drastycznej podwyżki cen energii elektrycznej (średnio o 65 proc. za 1MWh) oraz ze wzrostu płacy minimalnej – z tego powodu spółka poniesie wyższe koszty działalności o ponad 15 proc. w stosunku do 2019 r.

 

Pragnę także podkreślić, że spółka Koleje Mazowieckie to jeden z najnowocześniejszych przewoźników regionalnych pod względem liczby nowoczesnego taboru. Obecnie jest w trakcie realizacji rekordowego w historii polskiej kolei zamówienia na zakup 71 szt. najnowszej generacji pojazdów FLIRT za prawie 2 mld złotych. Zakup nowego taboru wiąże się dla spółki z dużymi kosztami z uwagi na to, że część inwestycji jest pokrywana ze środków własnych. Inwestycje taborowe są podejmowane z myślą o pasażerach, tj. podniesieniu standardu ich podróży, a także zwiększonym zapotrzebowaniem na pasażerskie przewozy kolejowe, o czym świadczy  ubiegły rok, który przyniósł spółce wzrost liczby podróżnych o ponad dwa miliony. W związku z tym planujemy kolejny wzrost pracy eksploatacyjnej, który będzie związany także z zakończeniem na niektórych liniach prac remontowo-modernizacyjnych prowadzonych przez zarządcę czyli PKP PLK S.A.

 

Koleje Mazowieckie nie są jedynym przewoźnikiem, który został zmuszony do wprowadzenia podwyżki cen biletów. Z tych samych powodów, w połowie grudnia ub.r. wzrosły ceny biletów w Przewozach Regionalnych (średni wzrost o 8 proc..), ŁKA, Kolejach Wielkopolskich, Dolnośląskich (średni wzrost 7, 9, 14 proc.) i Śląskich. Od 1 stycznia b.r. wzrosły ceny biletów w  ARRIVIE (średni wzrost o 11,5 proc.), a od 1 lutego w WKD (średni wzrost ok. 14 proc.). 

 

Te wszystkie czynniki powodują wzrost kosztów działalności przewoźnika, przy czym podwyżka cen biletów średnio o 10 proc. nie rekompensuje w całości nawet podwyżki cen energii elektrycznej ani wzrostu inflacji (średnio 2,5 proc. rocznie, przy czym ostatnia podwyżka cen biletów KM była w 2015 r.). Blisko 50 proc. kosztów pokryje samorząd województwa mazowieckiego w postaci rekompensaty. W tym roku będzie to kwota ponad 340 mln zł. Gdyby nie dotacja samorządu, ceny biletów mogłyby być jeszcze wyższe.

 

 

 

Marta Milewska

Rzecznik Prasowy

Zastępca Dyrektora Kancelarii Marszałka

ds. Komunikacji Zewnętrznej

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa(..)

(..)

 




 Pytania redakcji:

 

From: Adam Fularz
Sent: Thursday, February 6, 2020 9:34 AM
To: Rzecznik Prasowy 
Subject: Pytanie o drastyczne podwyżki cen biletów

 

do UMWM

Czy UMWM zamierza rozpisać przetarg na wykonywanie połączeń kolejowych? Bo obecne ceny biletów sugerują zmowę monopolistyczną. Ceny za pociągi regionalne przewoźnika KM są tak wysokie, że część pasażerów korzysta z pociągów pospiesznych i ekspresowych- bo w wielu relacjach na Mazowszu jest to tańsza alternatywa.

Czy władzom UMWM znane są przepisy KK mówiące o odpowiedzialności karnej za praktyki monopolistyczne?

Pozdrawiam

 

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji


Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

 

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 


Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

 

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

 

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

 

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

 

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

 

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf



Posted by Telewizja Opera on 22:24. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for UMWM tłumaczy drastyczne podwyżki cen biletów kolei w woj. mazowieckim

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers