dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Cięcia w rozkładach jazdy: Lublin, stanowisko ZTM w Lublinie


Redakcja serwisu otrzymała:
Od: Justyna Góźdź <rzecznik na serw. ztm.lublin.eu>
Date: czw., 6 lut 2020 o 14:12
Subject: rozkłady jazdy_Lublin
To: <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>


Dzień dobry Panie Adamie,

zmiany w rozkładach jazdy wynikają z bieżącej działalności ZTM w Lublinie i nie są wprowadzane uchwałą Rady Miasta.

W sytuacji znacznego uszczuplenia dochodów budżetu miasta na 2020 rok, ze względu na zmiany wprowadzone centralnie, m.in. w systemie podatku dochodowego (obniżenie stawki PIT z 18% do 17%, podwyższenie kosztów uzyskania przychodów dla pracowników, wprowadzenie zwolnienia od podatku PIT dla pracowników w wieku do 26 lat) czy negatywne konsekwencje związane z niedoszacowaniem subwencji oświatowej, konieczne było podjęcie działań mających na celu ograniczenie wydatków Gminy, czego konsekwencją jest m.in. zmniejszenie środków na funkcjonowanie komunikacji miejskiej. 

 Ponadto, intensywny wzrost kosztów osobowych związany ze wzrostem płacy minimalnej, jak i kosztów eksploatacyjnych (koszty energii elektrycznej, oleju napędowego) bezpośrednio dotyka także branżę komunikacyjną i przekłada się na wzrost kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej. Jest to problem ogólnopolski, z którym zderzają się także inne samorządy, nie tylko Lublin. Niektóre miasta (np. Kielce, Białystok, Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia) w obliczu rosnących kosztów zdecydowały się nawet na podwyżkę cen biletów.

Znając ostateczną kwotę środków przeznaczonych na funkcjonowanie komunikacji miejskiej oraz poziom kosztów, mających realny wpływ na stawkę wozokilometra, została zaktualizowana oferta przewozowa komunikacji miejskiej. Nowe rozkłady jazdy, które obowiązują z początkiem lutego są wypadkową możliwości finansowych, jak również pierwszego etapu analiz badań napełnienia pojazdów komunikacji miejskiej.

Nowe rozkłady jazdy zostały opracowane wedle poniższych założeń:

- zmniejszone środki finansowe w stosunku do roku 2019 o około 15%,
- pozostawienie obecnej liczby połączeń,
- zmiany w zakresie częstotliwości kursowania (zastosowanie jako podstawowego modułu częstotliwości 20-minutowej w dzień powszedni),
- zmniejszenie częstotliwości w weekendy, gdzie zapotrzebowanie na komunikację miejską jest znacznie mniejsze w porównaniu do dnia powszedniego, w celu wzmocnienia względem modułu podstawowego (20-minutowego), głównych linii trolejbusowych,
- utrzymanie koordynacji na głównych ciągach komunikacyjnych,
- urealnienie czasów przejazdów,

Wraz z wejściem w życie nowych rozkładów jazdy, priorytetem naszych działań jest bieżąca analiza sytuacji w kursowaniu. Cały czas prowadzimy badania poprzez system bramek liczących. Również nasi pracownicy bezpośrednio prowadzą obserwacje na mieście, szczególnie kursów porannych, dowożących mieszkańców do pracy i szkoły, ale też i weekendowych. Analizy są również prowadzone pod kątem przydziału taboru czy też wzmocnienia poszczególnych linii tzw. kursami szczytowymi. Cały czas również zbieramy wnioski i opinie od pasażerów. 

A w przypadku tzw. linii podmiejskich, które są współfinansowane przez gminy ościenne, będziemy również prowadzić rozmowy z władzami tych gmin, w kontekście zwiększenia częstotliwości. Zatem monitorujemy sytuację i jeżeli zajdzie taka konieczności, to modyfikacja rozkładów jazdy (wzmocnienia, kursy szczytowe, przydziały taboru, itp.) może nastąpić jeszcze w tym miesiącu. 

Z bieżących informacji, które spływają do nas bezpośrednio od naszych pracowników dokonujących obserwacji w terenie wynika, że obsługa pasażerów w porannym szczycie przebiega bez większych zakłóceń.

Sytuację, która obecnie ma miejsce w Lubelskiej komunikacji miejskiej, należy traktować jako nieplanowaną i niepożądaną przez władze miasta i całkowicie od nich niezależną. Pamiętajmy, że uszczuplenie budżetów dla samorządów to wynik decyzji centralnych. Jest to problem ogólnopolski, z którym zmierza się również Lublin. Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie monitoruje na bieżąco sytuację i będzie podejmował działania stabilizujące sytuację, tak aby dostosować podaż do potrzeb przewozowych.

Od 2009 r. komunikacją miejska w Lublinie zarządza Zarząd Transportu Miejskiego, który został powołany do tego aby organizować komunikację miejską na terenie miasta, w oparciu o przyznany na ten cel budżet. Obecnie na zlecenie ZTM w Lublinie usługi przewozu w komunikacji miejskiej realizuje trzech przewoźników. Miejska spółka - MPK Lublin, która pełni funkcję operatora wewnętrznego i obsługuje 85% rynku,  jak również dwóch przewoźników wyłonionych w postępowaniach przetargowych (15 % rynku): firma IREX ze Śląska oraz konsorcjum firm: Lubelskie Linie Autobusowe i Traf-Line.


--

Pozdrawiam    Justyna Góźdź  Inspektor ds. marketingu i kontaktów z mediami    Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie  ul. Nałęczowska 14, 20-701 Lublin(...)

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 05:28. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Cięcia w rozkładach jazdy: Lublin, stanowisko ZTM w Lublinie

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery