Aby w Krakowie mogła się rozwijać kolej miejska i aglomeracyjna, konieczne są inwestycje- takie jak budowa dodatkowych torów, mogących pomieścić pociągi kolei aglomeracyjnej i miejskiej w przyszłości.
Propozycja jest przyszłościowa, niemniej w mojej ocenie przygotowania powinny się zacząć już teraz.
Przygotowałem propozycję rozbudowy infrastruktury kolejowej w Krakowie poprzez przebudowę ciągu kolejowego Kraków Główny- Kraków Batowice do 4-rech torów. Zaproponowałem wykorzystanie fragmentu kolejowej obwodnicy Krakowa (linii numer 95) na odcinku Kraków Batowice- most nad al. 29 Listopada, a następnie zaproponowałem budowę łącznicy kolejowej pozwalającej połączyć linię nr 95 z dodatkowymi torami linii nr 8 dla pociągów miejskich i aglomeracyjnych biegnących do centrum miasta- stacji Kraków Główny.
Wzdłuż linii kolejowej numer 8 od stacji Kraków Główny do os. Bocianie Gniazdo- ul. Siewna, dobudowanoby dodatkowe dwa tory, wykorzystując istniejącą przestrzeń wzdłuż obecnego torowiska linii numer 8.
Linia kolejowa nr 95 nadaje się do wprowadzenia kolei miejskiej. Zaproponowałem jej wykorzystanie dla celów kolei miejskiej od stacji Kraków Mydlniki, przez Azory, Prądnik Biały, Górkę Narodową i Prądnik Czerwony do stacji Kraków Batowice, gdzie łączy się z linią kolejową nr 8.
Zaproponowałem też szereg przystanków w miejscach gdzie występują mosty i wiadukty, tak by ograniczyć koszty inwestycyjne i umożliwić bezkolizyjne dojście podróżnych na perony bez dodatkowych inwestycji w postaci budowy tuneli pod torami.
Ilustracja: propozycja graficzna