dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Propozycja odbudowy linii kolejowej Kraków Nowa Huta Centrum- Kraków Grzegórzki- Kraków Główny



Czy w Krakowie możliwa jest odbudowa - nie tak dawno zlikwidowanej- kolei miejskiej? Wciąż się zachowały pasy terenu po liniach kolei miejskiej, ale na przeszkodzie stoją politycy, nieprzekonani co do zasadności pomysłu odtworzenia- ongiś bardzo popularnej - linii kolei miejskiej do wschodnich dzielnic miasta Krakowa.

Linia numer 111 odgałęziała się od linii Kraków Główny- Kraków Płaszów tuż przed mostem kolejowym na Wiśle. Pociągi pasażerskie na linii, uruchomione w 1899 roku, przestały kursować 31 maja 1970 roku i rozpoczął się systematyczny demontaż kolejnych odcinków trasy na obszarze Krakowa. Na granicy Grzegórzek i Dąbia przebiegała trasa kolejowa Kraków–Kocmyrzów, wytyczona w 1899. W okolicy dzisiejszej stacji benzynowej łączyła się z główną linią do Krakowa Głównego. Linia ta zostałaby odbudowana do stacji Kraków Grzegórzki, dalej wykorzystanoby linię kolejową Kraków Grzegórzki- Kraków nadwiśle (już rozebraną) i zbudowanoby nową łącznicę od stacji Kraków Nadwiśle wzdłuż ul. Zwycięstwa do linii kolejowej 947, która jest linią częściowo zelektryfikowaną. Budowa łącznicy do linii 947 pozowliłaby ominąć stację Kraków Olsza i połączyć linię nr 111 z linią nr 947 do Elektrociepłowni Łęg (jednotorową, zelektryfikowaną). 

Odbudowanoby też lub naprawiono częściowo istniejące jeszcze torowisko do Nowej Huty Czyżyny oraz dobudowanoby fragment torowiska do Placu Centralnego. 



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 02:44. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

1 komentarze for Propozycja odbudowy linii kolejowej Kraków Nowa Huta Centrum- Kraków Grzegórzki- Kraków Główny

  1. Bardzo interesująca propozycja, ale chyba zbyt skomplikowana/kosztowna.

    Moim zdaniem prościej i taniej byłoby zbudować łącznicę z małej obwodnicy za wiaduktem z linią warszawską do wiaduktu nad ulicą Kamienną (tak aby pociągi mogły nawrócić do Krakowa Głównego). Pociągi z Nowej Huty "zaliczały" by jeszcze Olszę i 29-listopada.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery