Ruszył portal internetowy o likwidacji kolei miejskich w Krakowie
Na profilu umieszczonym w sieci Facebook zawarto opisy procesów likwidacji linii kolejowych wewnątrzmiejskich w Krakowie. W ostatnich latach zlikwidowano na przykład wewnątrzmiejską linię kolejową Kraków Główny- Kraków Nowa Huta Czyżyny, a więc kończącą się bezpośrednio w centrum dzielnicy Nowa Huta.
Władze miasta są przeciwne wykorzystaniu kolei miejskiej w Krakowie. W uzyskanej od władz miasta odpowiedzi dla naszego wydawnictwa, stoi: "Sieć kolejowa na terenie Krakowa nie jest na tyle bogata, aby opierać na niej pasażerskie przewozy wewnątrzmiejskie." Jest to odpowiedź niezgodna ze stanem faktycznym i pokazuje stosunek władz miasta do transportu kolejowego. W Warszawie władze miejskie powołały osobną spółkę zajmującą się tylko przewozami wewnątrzmiejskimi. W Krakowie władze miejskie powinny pójść tą samą drogą. Zwłaszcza że spółka "Koleje Małopolskie" jest niezainteresowana przewozami wewnątrzmiejskimi i udzieliła naszemu wydawnictwu wielu odpowiedzi, w których podkreślała swój brak zainteresowania realizacją takich usług.
Władze miasta przyznają że mogłyby organizować takie usługi przewozowe: "Miasto Kraków mogłoby organizować przewozy w granicach miasta lub, w porozumieniu z gminami ościennymi, w obszarze aglomeracji"- ale nie są tym w ogóle zainteresowane. Dopiero po ponad dekacie od naszego protestu w sprawie rozpoczęcia likwidacji linii kolejowej do centrum dzielnicy Nowa Huta (linia do zakładów tytoniowych) władze miasta zapisały 200 tys. PLN i rozważają zlecenie studium wykonalności ożywienia linii kolei miejskiej, m.in. do centrum Nowej Huty.
W opinii autora strony wszystkie te działania są spóźnione, a wiele linii kolejowych miasta, możliwych do wykorzystania w ruchu wewnątrzmiejskim, rozebrano w ostatnich latach, jak na przykład fragment linii kolejowej do centrum dzielnicy Nowa Huta.
Link do profilu
W sieci działa jeszcze inny profil o kolei aglomeracyjnej dla Krakowa, powiązany z fanami spółki samorządowej Koleje Małopolskie. Jest to inna inicjatywa i oba profile sieci społecznościowej nie są ze sobą powiązane.
--
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Ilustracje:
- Schemat zlikwidowanych linii kolei pasażerskiej i towarowej w Krakowie (linie zlikwidowane zaznaczono kolorem czerownym)
- Propozycja internautów dot. budowy sieci przystanków kolei miejskiej- wraz z linią z centrum Krakowa do centrum dzielnicy Nowa Huta
- Plan propozycji kolei miejskiej w Krakowie przekazany władzom miasta w 2002 roku, równo 15 lat temu.
--
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Posted by Telewizja Opera
on 03:58.
Filed under
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0