Krócej i wygodniej koleją z Łodzi do Zduńskiej Woli- komunikat PKP PLK
Krócej i wygodniej koleją z Łodzi do Zduńskiej Woli
O jedną trzecią skróci się czas podróży z Łodzi do Zduńskiej Woli. Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów m.in. w Lublinku, Pabianicach, Łasku, Zduńskiej Woli. To zakładany efekt inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 346 mln zł. Dziś podpisano umowę na realizację prac.
Projekt usprawni połączenia w regionie i podróże w obrębie Łódzkiego Węzła Kolejowego. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na przejazdach, a pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h. Czas podróży na remontowanym odcinku skróci się prawie o 1/3, tj. o 15 minut z 45 min. obecnie. Dziś, 13 marca PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z wykonawcą ZUE S.A. umowę na prace na odcinku Łódź Kaliska - Zduńska Wola (linia nr 14).
– Prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. istotnie poprawią dojazdy do Łodzi od strony Ostrowa Wielkopolskiego i Zduńskiej Woli. Za trzy lata nie tylko czas podróży będzie krótszy, ale zwiększy się także komfort obsługi podróżnych na stacjach. Podobne projekty, które lepiej łączą miasta w regionach i Polskę, PLK realizują we wszystkich województwach. W 2017 r. podpisaliśmy już 58 umów na ponad 1,8 mld zł – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Przystanki dla każdego podróżnego
Do podróży koleją zachęcą wygodniejsze stacje z wyższymi peronami: w Lublinku, Pabianicach, Łasku i Zduńskiej Woli. Łatwiej będzie wsiadać do pociągów także na przystankach: Chechle, Dobroń, Kolumna. Dla pasażerów przewidziano nowe wiaty i ławki. Komfort obsługi zwiększy lepsze oświetlenie i oznakowanie. Czytelniejsza i pełniejsza będzie informacja o rozkładzie jazdy. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W Pabianicach i Zduńskiej Woli powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy.
Krótsze podróże
By podróż była krótsza, PLK przebudują i wyremontują m.in. 5 wiaduktów i 12 mostów kolejowych oraz kładkę dla pieszych. Wymienionych zostanie 42 km linii kolejowej i sieć trakcyjna. Płynność ruchu pasażerskiego i towarowego zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Poziom bezpieczeństwa podróży koleją oraz bezpieczniejsze przejazdy przez tory zapewni przebudowa 35 przejazdów kolejowo-drogowych. Kolejarze dodatkowo na 13 z nich zamontują urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.
Projekt „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., Etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola" realizowany jest w formule projektuj i buduj. Całkowity koszt prac, współfinansowanych ze środków unijnych CEF „Łącząc Europę", to niemal 346 mln zł brutto. Wykonawcą jest ZUE S.A. Rozpoczęcie robót przewidziano w 2018 r., a zakończenie dwa lata później.
Przebudowa odcinka Łódź Kaliska – Zduńska Wola jest jednym z projektów Krajowego Programu Kolejowego, usprawniających komunikację regionalną w Polsce. Przebudowa odcinka Łódź Kaliska – Zduńska Wola i planowany dalszy remont linii na odcinku Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski, a wcześniej budowa odcinka Łódź Widzew – Łódź Fabryczna wraz z nową stacją Łódź Fabryczna, to poprawa dostępności mieszkańców aglomeracji łódzkiej i województwa łódzkiego do kolei. Kolejnym udogodnieniem będzie też budowa tunelu średnicowego z Łodzi Fabrycznej do Łodzi Kaliskiej.
Projekty PLK dają także możliwość uruchomienia szybkich połączeń międzyregionalnych: do Krakowa, Poznania i Szczecina oraz połączeń na trasie Gdańsk - Bydgoszcz - Katowice i Warszawa - Wrocław przez Łódź.
wg PKP PLK