dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

O kolej miejską w Łodzi

W Łodzi dramatycznie brakuje połączenia wychodzącego z centrum miasta w kierunku Pabianic, Łaska, Sieradza, a nawet w kierunku Zgierza.



Istniejące linie kolejowe łączące się w tą relację są nieużywane- dlaczego? Sieć kolejowa w kierunku południowo- zachodnim oferuje zygzakowate połączenie, które- być może z powodu swojego wydłużonego kształtu zostało już porzucone przez przewoźników kolejowych. Linia ta była wykorzystywana w przeszłości w relacjach pasażerskich, ale obecnie jest nieczynna.

Ale- gdyby uruchomić ową trasę łączącą centrum miasta z południową częścią aglomeracji- udałoby się włączyć do systemu sieci kolejowej miasta aż 3-4 nowe przystanki kolejowe, które co prawda leżą w odludnych dzielnicach, ale z czasem, dzięki poprawie skomunikowania, być może pojawiłoby się w tych dzielnicach intensywne budownictwo mieszkaniowe.

Kolej miejska mogłaby otworzyć nowe dzielnice miasta na intensywną zabudowę. Pomysł wykorzystania 3 nowych przystanków jest działaniem zastępczym wobec budowy tunelu kolejowego- pozwala połączyć istniejące stacje kolejowe trasą znacznie dłuższą, bardzo dookólną, ale mimo to przecież łączącą dwa łódzkie dworce.

Dystans np. z Łodzi Widzewa do dworca Łódź Kaliska nie jest aż tak bardzo znacząco dłuższy, i być może takie połączenie, gdyby kursowało często, mogłoby stanowić ciekawą alternatywę dla trasy p. Łódź Dąbrowę.

Trasa przez Łódź Andrzejów i Olechów jest trasą dłużsżą, ale nie na tyle, by zniechęcić pasażerów od podróży tą relacją. Kolej, gdyby kursowała relatywnie szybko w tej zygzakowatej relacji, mogłaby otworzyć nowe potoki pasażerskie i nowe dzielnice miasta do ich intensywnej zabudowy.

Trasa przez Łódź Andrzejów Szosa i Łódź Olechów Wschód eliminuje konieczność zmiany kierunku jazdy na stacji Łódź Widzew, jeśli dziś chielibyśmy połączyć łódzkie dworce trasą przez przystanek Łódź Dąbrowa.

Trasa ta stanowi wygodne i funkcjonalne połączenie dwóch łódzkich dworców i szkoda że nie jest dziś wykorzystywana w ruchu pasażerskim.


Posted by Adam Phoo on 09:18. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for O kolej miejską w Łodzi

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery