porty lotnicze

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń

Petycja do posłów okręgu toruńskiego o uruchomienie lotów pasażerskich na trasie Kraków- Toruń Ardanowski Jan Krzysztof, PiS Borowi...

04 Oct 2018 | Komentarze comments | Read more

Co z portem lotniczym w Mielcu k. Tarnowa?

Od lat przekonujemy władze Mielca do inwestycji w lokalne lotnisko. W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych p...

19 Apr 2017 | Komentarze comments | Read more
szybka kolej miejska

Propozycja kolei aglomeracyjnej dla Konina

W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kole...

18 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Szybka kolej miejska w Warszawie znajduje się w głębokim upadku

- Jak ZTM tłumaczy rekodrowo niskie wskaźniki wykorzystania kolei miejskiej w Warszawie?- dlaczego przewozy SKM są tak mało popularne?...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Jutro rusza kolej miejska we Wrocławiu po ponad 72-letniej przerwie

Część Wrocławian opowieść o tym że przed wojną we Wrocławiu już funkcjonowała kolejowa komunikacja miejska, traktuje jak miejską lege...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z koleją aglomeracyjną w Jeleniej Górze?

- czy PKP PLK potwierdza że wycofało się z projektu dot. budowy nowych przystanków Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej który opracowało ...

03 Mar 2016 | Komentarze comments| Read more

reformy PKP

polityka transportowa

W sprawie protestów wokół polityki transportowej

Szanowny Panie Redaktorze, temat Ostatniego Pokolenia jest poza kompetencjami Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Z wyrazami szacu...

12 Dec 2024 | Komentarze comments| Read more

Sprawa likwidacji kolei podmiejskiej w Zielonej Górze- głos ekonomisty

Dlaczego likwidacja śródmiejskiego odcinka sieci kolejowej może wygenerować do 300 mln strat? Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny Ziel...

19 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Co z portem lotniczym w Koszalinie?

Port lotniczy Radom ponad rok temu pozyskał kolejnego przewoźnika, linie Sprintair, oferujące z tego portu lotniczego połączenia do G...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more

Polski absurd ekonomiczny- likwidacja lokalnych lotnisk pasażerskich. Biedne regiony tracą przez to rocznie ok. 130 mln PLN dochodów z turystyki

Fot. Zdjęcia likwidowanego lotniska w Legnicy W Polsce zlikwidowano większość portów lotniczych. Powtarzanym w mediach tabloidowych ...

09 Apr 2017 | Komentarze comments| Read more
ekologia

Bezpieczeństwo rowerzystów w krajach rozwijających się

W polskich miastach nie ma dróg rowerowych, mimo że przy odrobinie dobrej woli możnaby je wyznaczyć choćby na chodnikach. Wzdłuż polsk...

20 Sep 2012 | Komentarze comments| Read more
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Powrót kolejowego betonu

Beton PKP to żartobliwa nazwa na "polską naukę kolejową". Istnieje bowiem osobna pseudonauka, w której specjalizują się managerowie z PKP. PKP powstało w wyniku nagrodzenia przez sanacyjnego dyktatora zamachowców którzy obalili początkująca polską demokrację w wyniku zamachu stanu z 1926 roku. Z inicjatywy dyktatora stworzono monopol kolei żelaznych, który do końca roku 2015 zlikwidował połowę z liczącej ongiś 26,3 tys. kilometrów sieci kolejowej Polski.

"Polska nauka kolejowa" to unikalna gałąź pseudonauki która głosi że konieczna jest rozbiórka wszystkich konwencjonalnych liniii kolejowych Polski, przy czym pozostrać miałby jedynie centralna magistrala kolejowa i połączenia pociągów pendolino. Wydaje się utopią, ale jest istotnie realizowana przez centralę PKP S.A. która wydała walkę wszystkim loklanym liniom kolejowym Polski. Beton PKP dokonał polskiej wersji brytyjskiej "Siekiery Beechinga" nazwanej tak od Lorda Beechinga, zwolennika likwidacji większości linii kolejowych w Wielkiej Brytanii. Ten brytyjski idiota jest do dziś przeklinany przez brytyjskich przewoźników kolejowych, którzy po likwidacji monopolu Britisch Rail, brytyjskiej kolei państwowej, przejęli obsługe linii kolejowych, na radykalnie zmarginalizowanym rynku, Oóż LOrd Beeching zlikwidował większośc linii które dziś byłyby obsługiwane!

Ta polityka wymarła w Europie Zachodniej, ale nadal ma się świetnie w Polsce. Polska pseudonauka kolejowa odnosi swoje tryumfy na łamach pism kolejowych polskiego betonu kolejowego. W 2013 roku PKP PLK ogłosiły program "optymalizacji sieci kolejowej"- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podjęły wówczas decyzję o czasowym wyłączeniu 2 tysięcy kilometrów linii kolejowych. Nie używano terminu likwidacja sieci kolejowej, ale zamieniono go na termnin "optymalizacja". PKP swojej nowej optymalizacji- czylilikwidacji sieci - z nikim nie konsultowały, a zwłaszcza z mieszkańcami dotkniętych w ten sposób terenów. Po prostu rządowy monopol zamiecił stosowną infrmację i to wszystko.



Ten przeklinany przez wielu monopol nadal trwa. Ma on swoje silne lobby wśród polityków z Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, a tacy senatorzy jak senator Kogut są od lat obrońcami praw monopolu dla tej rządowej korporacji monopolitycznej.

PKP ma 100 % monopol na zarządzanie ruchem pociągów dalekobieżnych. W roku 2014 pozbyto się konkurencji w ruchu dalekobieżnym, która ongiś była sporym zmartwieniem dla betonu PKP. Całość procesu remonopolizacji rybnku przewozów prowadziła Maria Wasiak z PKP S.A. , która krótkookresowo wypadła z obrotowych drzwi polskiej gospodarki typu mixed- economy (gospodarki mieszanej), by przeporowadzić "konieczne reformy" już jako minister w polskim rządzie Platformy Obywatelskiej.

Reformy pani Marii Wasiak oczywiście zonaczały koniec konkurencji na rynku kolei dalekobieżnej w Polsce. Powstał jeden wielki monopol PKP S.A. i jej spółki zależnej, PKP Intercity na rynku kolejowych przewozów dalekobieżnych. Dopiero od nowego rozkładu jazdy pojawiło się weekendowe połączenie Kolei Mazowieckich do Krakowa i Gdańska, przełamujące 100 % monopol PKP i jej córek- społek. Niemiej, to tylko mikroskopijna wyrwa w pejzażu zmonopolizowanego rynku. We wrześniu 2015 roku, znacjonalizowano koleje podmiejskie (spółka Przewozy Regionalne- w większości przejęła ją ARP- Agencja Rozwoju Przemysłu, która objęła większościowe udziały). Od tego czasu spółka ta nie świadczy konkurencyjnych usług wobec PKP S.A.

Posted by Adam Phoo on 06:12. Filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Powrót kolejowego betonu

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers