dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Polska kolej po latach dezinwestycji


Kolej mogłaby być namiastką najbardziej strategicznej firmy kraju. Najbardziej strategicznej z puktu widzenia ekonomii kraju w nierodozwoju. Polska kolej była przez lata ofiarą programu całkowitej dezinwestycji. Ekonomiści swoją pracą ocalili od likwidacji wiele linii kolejowych kolei miejskich, jak linia do Wieliczki, która cudem ocalała mimo likwidacji linii do Niepołomic - obie te linie przez pewien okres straciły cały ruch. Dzięki ogromnym inwestycjom udało się naprawić szczątki sieci kolejowej kraju, która ongiś działała w pelnym rozwicie.



Przetrwały rozerwane dla ruchu pasażerskiego  sieci kolejowe. Paradoksalnie, udaje się je ożywić także jako połączenia dowozowe do portów lotniczych, co w skali świata pozwala  przetrwać kolejom na rynku.

W Polsce, tak ubogiej w infrastruktrurę, nawet znajdują się nieczynne perony pasażerskie na stacjach kolejowych w Porcie Lotniczym Zielona Góra, któy ma własną stację w oddaleniu od terminalu, jask i w porcie lotniczym Radom, gdzie także znajduje się nieczynny przystanek kolejowy.

Będąc proekologicznym szefem zarządu sieci kolejowej, naprawiłbym oba przystanki i włączył je w sieć kolejową za pomocą sieci dedykowanych aeroekspresów- czy też airport- ekspresów, jakie powstały na przykład w Rosji, gdzie dzięki takim pociągom podłączano do sieci kolejowej kolejne lotniska.

Przydałoby się połączenie typu airportexpress z Portu Lotniczego Łódź do portu lotniczego Krywalny w Białymstoku, i wiele podobnych połączeń.

Posted by Adam Phoo on 05:18. Filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Polska kolej po latach dezinwestycji

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery