dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Rusza kolejny polski port lotniczy- czy potrzebny?


W Polsce, także w związku ze zmianami ustrojowymi, znikło wiele portów lotniczych. Port lotniczy w Szymanach koło Olsztyna tak naprawdę trzeba było prawie zbudować na nowo, w lekko innej lokalizacji.  Stary terminal przerobiono na pomieszczenia służb nawigacyjnych. Sam port znacznie rozbudowano.

Czy zrobiono to z sensem? Stary terminal, gdyby go naprawiono, nadal mógłby obsłużyć loty pasażerskie. Także tutaj znajdowała się nieużywana bocznica, nieco mniej korzystnie ulokowana. Szynobus do Olsztyna miałby stację najwyżej nieco dalej od terminalu portu lotniczego.

Tymczasem wydano ogromny majątek na przeniesienie terminalu pasażerskiego na przeciwległy róg portu lotniczego- czy zrobiono to z sensem? Czy nie lepiej było np. utrzymywać za te same pieniądze dwa niewielkie porty lotnicze- w Ornecie koło Elbląga i w Szymanach- zamiast rozbudować tylko jeden port pasażerski z tych dwóch lokalizacji.

Zobaczymy, czy taka strategia skoncentrowania inwestycji w jednym miejscu się powiedzie.

Proponowałby władzom portu w Olsztynie zmianę strategii- na strategię portu lotniczego zarządzanego przez zespół hotelarzy, którzy sami się organizują i ściągają linie lotnicze.











Posted by Adam Phoo on 09:29. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Rusza kolejny polski port lotniczy- czy potrzebny?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery