dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Kolej na lotnisko w Radomiu mogłaby zacząć działać



Uruchommy kolej do portów lotniczych w Zielonej Górze i Radomiu

W wielu miejscach kraju - w Olsztynie czy w Lublinie- udało się ożywić "nieżywe" porty lotnicze nie tylko dzięki naprawie sanego terminala, ale także- i może właśnie przede wszystkim- dzięki doprowadzeniu sieci kolejowej do portów lotniczych.

Ten aspekt prowadzenia portów lotniczych jest często przez prowadzących porty lotnicze- pomijany. Czasem odległe o kilkaset metrów dystansu przystanki kolejowe- są nieużywane.

Taka sytuacja panuje w Radomiu, najbardziej znanym polskim porcie lotniczym- widmo. Ma on także swój przystanek kolejowy- widmo. Działał on tylko w czasie tutejszych airshows.

Przystanek Radom Airshow. Jest to chyba właściwa nazwa tego przedsięwzięcia ożywienia tutejszego, niedostosowanego do większych samolotów portu lotniczego, i ożywienie tej stacji kolejowej wraz z Radom Airshow Express, byłobu hitem sezonu kolejowego.

Taki sam airport express jest w budowie w Pradze, oraz powstał już na lotnisku w Ostrawie. Obecnie samoloty z Radomia kursują z Pragi z międzylądowaniem w Ostrawie, więc być może uda się zdobyć pasażerów którzy będą dojeżdżali koleją na lotnisko w Ostawie, lecieli samolotem do Radomia i przesiadali się dalej na kolej.

Takie pociągu już kursowały. Dziś możnaby je wprowadzić na nowo. Najlepiej- w ozdobnym malowaniu, jak ma to miejsce na wielu kolejach świata, gdzie pociągi typu airport express są odpowiednio oznakowane.

kolej taka mogłaby być namiastką miejskiego transportu szynowego w Radomiu, a operatorem mogłaby być specjalnie do tego celu powołana spółka miejska- na przykład Radomska Kolej Miejska spółka z o.o.

Dzięki pociągom na lotniska, zatrzymującym się czasem nawet w sporej odległości od terminalu (pasażerów podwożono autobusami, rikszami) udało się ożywić porty lotnicze w Anglii. Pasażerowie okazywali się często zmierzać do portów lotniczych koleją.

W Radomiu z obecnego przystanku Radom Airshow do samego portu lotniczego jest tylko krótki dystans piechotą. Pasażerów możnaby także dowozić rykszami. Pociągi mogłyby na razie kursować promocyjnie i przewozić wszystkich pasażerów za darmo.

Ta sytuacja mogłayby mieć miejsce aż do pełnego rozwoju portu, a kursy kolei miejskiej musiałoby dotować miasto Radom. Niemniej, zyskałoby także- z czasem- linię miejskiego transportu szynowego.

Z lotniska w Radomiu do tej pory odleciały 783 osoby... To dramatycznie mało i bezpłatne połączenie kolejowe, mające być zaczątkiem miejskiej komunikacji szynowej Radomia, mogłoby być zaczątkiem nowej jakości i z czasem doporwadzić także do ożyw. Z czasem możnaby przedłużyć tą linię w stronę centrum miasta lub południowych dzielnic miasta.

Pamiętam jak proponowałem połączenie kolejowe do portu lotniczego Balice w Krakowie- wyśmiewano mnie, że to będzie mało używane, że kilkaset metrów do terminalu od przystanku- tymczasem połączenie przyjęło się na rynku, obecnie linię przebudowano na dwutorową, jest obsługiwana co 30 minut, dobudowano odcinek wraz ze stacją przy terminalu.









Posted by Adam Phoo on 05:26. Filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Kolej na lotnisko w Radomiu mogłaby zacząć działać

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery